ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک پنجم درآمد سرویس‌های اپل از سمت گوگل به دست آمده

درآمد سرویس‌های اپل طی سال گذشته با رشد چشم‌گیری روبرو بوده و انتظار می‌رود همین روند طی سال ۲۰۱۹ هم ادامه پیدا کند. حال و بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، یک پنجم از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

درآمد سرویس‌های اپل طی سال گذشته با رشد چشم‌گیری روبرو بوده و انتظار می‌رود همین روند طی سال ۲۰۱۹ هم ادامه پیدا کند. حال و بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، یک پنجم از درآمد اپل از سرویس‌های خود مستقیما از سمت گوگل آمده است.

این سهم بزرگ به این معنا است که گوگل مبلغی بین ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار را مستقیما به اپل پرداخت کرده است. اپل سهم بزرگی از ترافیک گوگل را به خود اختصاص می‌دهد که درآمد زیادی را برای گوگل در پی دارد. برای حفظ این درآمد، گوگل به طور سالانه مبلغ قابل توجهی را به اپل پرداخت می‌کند.

سرویس‌های اپل

این مبلغ تضمین می‌کند گوگل به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS باقی بماند. اپل هر ساله مبلغ درخواستی خود را افزایش می‌دهد و اگر روزی گوگل حاضر پرداخت آن نشود، این کمپانی به راحتی می‌تواند به مایکروسافت و موتور جستجوی آن یعنی بینگ نزدیک شده و آن را به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض محصولات خود قرار دهد.

چنین معامله‌هایی برای اپل تقریبا سود خالصی دارند و با افزایش رشد کاربران آیفون و سرویس‌های اپل این درآمد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید مبلغ پرداختی گوگل به اپل طی سال ۲۰۱۴ تنها یک میلیارد دلار بود. این میزان در سال ۲۰۱۷ به ۳ میلیارد و حال به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Omid
    Omid | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

    ولی به همین راحتی نیست جا به جا کردن موتور جسنجو بینگ خیلی ضعف داره .

  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

    به این میگن قدرت،،سودخالص یکسال ۱۰میلیارد دلار...

مطالب پیشنهادی