ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-mitsubishi-asx (12)
خودرو

معرفی چهارمین فیس لیفت میتسوبیشی ASX؛ قربانی تازه هولدینگ رنو- نیسان

میتسوبیشی در نظر دارد ماه آینده از چندمین فیس لیفت کراس اوور کوچک ASX بطور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند. نسل فعلی این کراس اوور که در برخی بازارها با نام اوتلندر اسپرت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۸

میتسوبیشی در نظر دارد ماه آینده از چندمین فیس لیفت کراس اوور کوچک ASX بطور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کند. نسل فعلی این کراس اوور که در برخی بازارها با نام اوتلندر اسپرت یا RVR به فروش می رسد، در سال 2010 معرفی شده و از آن تاریخ تاکنون میتسوبیشی با بروزآوری های متعدد سعی کرده ASX را در چرخه رقابت حفظ کند.

میتسوبیشی ASX 2010
میتسوبیشی ASX 2010

در مقایسه با فیس لیفت های قبلی، دامنه تغییرات در فیس لیفت چهارم بسیار گسترده بوده و شاهد مدلی کاملا متفاوت در نمای روبرو هستیم. در این نما میتسوبیشی ASX اکنون همخوانی بیشتری با مفهوم "سپر دینامیک" (Dynamic Shield) پیدا کرده است.

میتسوبیشی ASX 2018
2020-mitsubishi-asx (8)
میتسوبیشی ASX 2020

با تغییراتی که در چلوپنجره، شکل چراغ های اصلی و روشنایی در روز LED، چراغ های مه شکن و سپر صورت گرفته، ASX کاملا شبیه اکلیپس کراس شده است. برخلاف قسمت جلو، میزان تحولات در نمای عقب محدودتر بوده و مهندسین میتسوبیشی به استفاده از چراغ های LED با گرافیک متفاوت و سپری جدید با ضربه گیر زیرین بسنده کرده اند.

mitsubishi-asx-rear_2018
میتسوبیشی ASX 2018
میتسوبیشی ASX 2020
میتسوبیشی ASX 2020

اضافه شدن سه رنگ Red Diamond، Sunshine Orange و Oak Brown به لیست رنگ های ASX از دیگر موارد قابل ذکر است.

در داخل کابین بهره گیری از سیستم اینفوتینمنت ارتقا یافته اولین و مهم ترین نکته ای است که جلب توجه می کند. این سیستم به یک نمایشگر هشت اینچی لمسی مجهز شده و در تریم های رده بالا از مسیریاب شرکت تام تام بهره می برد. همچنین اپلیکیشنی برای کنترل میزان سوخت باقی مانده در باک خودرو طراحی شده که در صورت تشخیص کم بودن سوخت نزدیک ترین پمپ بنزین را به راننده پیشنهاد می دهد.

mitsubishi-asx-interior 2018
میتسوبیشی ASX 2018
میتسوبیشی ASX 2020
میتسوبیشی ASX 2020

سیستم اینفوتینمنت پیشرفته میتسوبیشی ASX ظاهرا یک اپلیکیشن اختصاصی دیگر نیز دارد که نکاتی را درباره نگهداری بهینه و سرویس های دوره ای در اختیار راننده می گذارد.

میتسوبیشی ASX 2020 در قاره اروپا با یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر MIVEC به فروش خواهد رسید. درباره مشخصات این موتور فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالا همان نمونه به کار رفته در اوتلندر بوده و قدرتی برابر با 148 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور دارد.

2020-mitsubishi-asx (7)

نیروی تولیدی توسط موتور مذکور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا نمونه CVT INVECS 3-III شش سرعته با حالت اسپرت به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ (در صورت سفارش مشتری) منتقل می شود.

انتظار می رود تریم های رده بالای ASX به موتور 2.4 لیتری مجهز شوند. این موتور نیز 168 اسب بخار قدرت و حدود 230 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما با توجه به مشارکت میتسوبیشی و هولدینگ رنو نیسان، توسعه نسل بعدی میتسوبیشی ASX در هاله ای از ابهام به نظر می رسد و این احتمال وجود دارد تا این خودرو نیز جای خود را به یکی از محصولات مشترک رنو نیسان (مانند دوقلوهای نیسان قشقایی و رنو کجار) بدهد. در چنین شرایطی هویت مستقل میتسوبیشی ASX به تدریج از بین خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی