ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای واشنگتن به جاسوسی افسر نیروی هوایی سابق ایالات متحده برای ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحده‌ی آمریکا مدعی شده که یکی از ماموران ضد اطلاعاتی نیروی هوایی این کشور علیه آمریکا و به نفع ایران جاسوسی کرده و اطلاعات محرمانه‌ی قابل توجهی را در اختیار ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحده‌ی آمریکا مدعی شده که یکی از ماموران ضد اطلاعاتی نیروی هوایی این کشور علیه آمریکا و به نفع ایران جاسوسی کرده و اطلاعات محرمانه‌ی قابل توجهی را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی ایران قرار داده است.

در کیفرخواست صادر شده علیه این مامور که «مونیکا ویت» نام دارد، او به جرم خیانت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. در همین راستا نیروی اطلاعاتی آمریکا ۴ نفر از شهروندان ایرانی دیگر را به جرم هک کردن ماموران اطلاعاتی کشور آمریکا -که پیشتر از همکاران مونیکا ویت محسوب می‌شدند- تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

این نهاد آمریکایی ادعا می‌کند که این چهار ایرانی با ایجاد حساب‌های کاربری تقلبی در فیسبوک با مونیکا ویت دوست شدند و سپس تحت همین عنوان با همکاران سابق مونیکا ویت ارتباط پیدا کردند.

جاسوسی مامور آمریکا

در نهایت این حساب‌های کاربری با ارسال لینک‌های فیشینگ و آلوده موفق شدند به اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار ماموران ایالات متحده بود دسترسی پیدا کنند. روندی که به ادعای نهاد‌های آمریکایی با اطلاع کامل مونیکا ویت صورت گرفته است.

در کیفرخواست ارائه شده علیه مونیکا ویت، اعلام شده که این افسر ضد اطلاعاتی اسم رمز‌های حقیقی و همچنین برخی ماموریت‌های اطلاعاتی مخفیانه‌ی پنتاگون را در اختیار ایرانی‌ها قرار داده است.

پیش از این پلیس فدرال آمریکا با انتشار پوستری در اینترنت اعلام کرده بود که به گزارش چند نفر از دوستان مامور سابق نیروی هوایی آمریکا، «مونیکا ویت» ناپدید شده است. در پوستر منتشر شده در وبسایت FBI از او تحت عنوان خائن یاد نشده بود و او را تنها به عنوان فردی که ناپدید شده است معرفی کرده بودند. البته لازم به ذکر است که بلافاصله پس از انتشار کیفر خواست علیه مونیکا ویت، پلیس فدرال این پوستر را از وبسایت خود حذف کرد.

به ادعای رویترز، مونیکا ویت تا سال ۲۰۱۰ از ماموران نیروی هوایی آمریکا به شمار می‌رفته اما پس از آن با انجام سفری به ایران در کمپین ضد آمریکایی به سرویس اطلاعاتی ایران پیوسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

    ببینین پول نفت ملت رو خرج چه کارهای احمقانه ای میکنن. آخرش هم جنگ راه می افته میزنن ایران رو میکنن لیبی

    • Mahdi_Valadi
      Mahdi_Valadi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

      ببند تو کلا سیخ وایسادی تو سایت ببینی چطور میتونی گند بزنی به یه خبر خوب حلا تو هر شاخه و موضوعی

      • آریا
        آریا | ۱ اسفند ۱۳۹۷

        این خبر ها فقط برای یک مشت ابله جوگیر خوبه. حالا فرض کن جاسوسی کرد و کلی اطلاعات سری بدست آورد . بعدش چه غلطی می خواد بکنه؟

  • 19841363
    19841363 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

    باریکلا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی