ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سوگواری برای Paint را فعلا متوقف کنید؛ تصمیم مایکروسافت عوض شد؟

نرم افزار Paint یکی از خاطره انگیز ترین نرم افزار‌های ویندوز محسوب می‌شود. مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که دیگر روی این اپلیکیشن کار نمی‌کند و هیچ آپدیتی برای آن عرضه نخواهد شد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

نرم افزار Paint یکی از خاطره انگیز ترین نرم افزار‌های ویندوز محسوب می‌شود. مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که دیگر روی این اپلیکیشن کار نمی‌کند و هیچ آپدیتی برای آن عرضه نخواهد شد چرا که کار توسعه‌ی این نرم افزار برای همیشه به پایان رسیده است. اما حالا به نظر می‌رسد که Paint همچنان زنده است.

از دو سال پیش و زمانی که مایکروسافت توقف ادامه‌ی توسعه این اپلیکیشن را اعلام کرد، یک پیام حاوی هشدار در کنار آن به نمایش در می‌آمد که در آن اعلام شده بود به زودی Paint 3D جایگزین نرم افزار Paint خواهد شد.

مایکروسافت برنامه ریزی کرده بود تا این نرم افزار خاطره انگیز را به صورت پیش فرض از روی ویندوز 10 حذف کند تا کاربران را نسبت به استفاده از Paint 3D تشویق کند. البته لازم به ذکر است که قرار بود حتی بعد از حذف این نرم افزار، نسخه‌ای از Paint برای دانلود در مایکروسافت استور در دسترس قرار بگیرد.

بنابر توییت یکی از کاربران توییتر، در آخرین نسخه از اینسایدر ویندوز 10 (نسخه‌ای که تنها برای افرادی در دسترس قرار می‌گیرد که به صورت داوطلبانه درخواست داده‌اند تا پیش از همه محصولات مایکروسافت را آزمایش کنند) پیام هشداری که جایگزین شدن Paint را اعلام می‌کرد از نسخه‌ی 19H1 حذف شده است.

البته لازم به ذکر است که عدم نمایش این پیام لزوما به معنای ادامه‌ی حیات نرم افزار Paint نخواهد بود اما به هر ترتیب باعث می‌شود تا برخی از طرفداران ۳۳ ساله‌ی این نرم افزار نسبت به ادامه‌ی حیات این اپلیکیشن پرکاربرد و بسیار ساده به صورت پیش فرض در ویندوز 10 امیدوار شوند.

مایکروسافت پیش از این نشان داده که به میزان کارکرد اپلیکیشن‌های خود توسط کاربران توجه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل هیچ بعید نیست که عدم استقبال کاربران ویندوز 10 از نرم افزار Paint 3D و همچنین ادامه‌ی استفاده از Paint نظر مایکروسافت را تغییر داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

    خب جديده زياد رواني اونو نداره
    نميدونم چرا شايد اگر از اول با جديد كار كرده باشه ادم ميتونه باهاش عادت كنه

    ولي كاربراي قديمي ويندوز به هيچ وجه نميرن سمت پنت جديد?

مطالب پیشنهادی