ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جک دورسی پذیرفت که فعالیت در توییتر می‌تواند برای افراد خطرناک باشد

دیروز بنیانگذار توییتر «جک دورسی» در مصاحبه‌ای پذیرفت که فعالیت در توییتر می‌تواند برای افراد خطرناک باشد و اثرات ناگواری بر زندگی واقعی شخص بگذارد. [digipullqoute place="left"]جک دورسی به تلاش‌های خود نمره قابل قبولی داد[/digipullqoute] این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

دیروز بنیانگذار توییتر «جک دورسی» در مصاحبه‌ای پذیرفت که فعالیت در توییتر می‌تواند برای افراد خطرناک باشد و اثرات ناگواری بر زندگی واقعی شخص بگذارد.

جک دورسی به تلاش‌های خود نمره قابل قبولی داد

این مدیر ارشد اعلام نمود که علیرغم تلاش‌های این شبکه اجتماعی برای کاهش آزار افراد و ترویج گفتگوی سالم، توییتر هنوز نتوانسته در این زمینه موفق عمل کند. با این وجود او به تلاش‌های این شبکه نمره‌ی قابل قبولی داد و اعلام نمود  که حفظ سلامت فیزیکی کاربران در درجه اول قرار دارد.

جک دورسی در مصاحبه‌‌ای که با Kara Swisher یکی از بنیانگذاران سایت خبری Recode داشت، قبول کرد که در حال حاضر کاربران از مشاهده توییت‌های دیگر اذیت می‌شوند و آسیب فیزیکی آفلاین می‌بینند.

کارشناسان باور دارند که این تلاش‌ها کافی نیست

به عبارت دیگر این مدیر ارشد خود نیز قبول کرده که شبکه اجتماعی به راه انداخته شده توسط او، امنیت لازم را فراهم نکرده و سیاست‌های اتخاذ شده برای این سایت و عدم جلوگیری از انتشار محتوای مضر در این پلتفرم موجب شده حتی امنیت فیزیکی کاربران نیز به خطر بیافتد.

با این وجود Swisher  عنوان نمود که این شبکه اجتماعی و دیگر کمپانی‌های بزرگ سیلیکون ولی نه تنها نمره‌ی قابل قبولی در زمینه حفاظت از کاربران خود نمی‌گیرند بلکه تلاش‌های آنها اصلاً موفق نبوده و تاثیر آنچنانی نگذاشته است. البته او تاثیر بسیاری از کاربران در عدم ایمنی موجود در توییتر را بی تاثیر ندانست اما از نظر وی، مسئولین شبکه‌های اجتماعی باید فکری به حال این مشکل بکنند.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی زیادی نظیر فیسبوک و توییتر با مشکلات زیادی نظیر آزار سایبری (cyberbullying)، انتشار اخبار دروعین و پروفایل‌های جعلی دست و پنجه نزم می‌کنند. از سوی دیگر توییتر به منبع اصلی انتشار اخبار دروغین محکوم شده و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا باور دارند روسیه با سو استفاده از نفوذ شبکه‌های اجتماعی توانسته در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تاثیر بگذارد.

گفتنی است چندی پیش جک دورسی از قابلیت ویرایش توییت صحبت کرد که بر اساس آن کاربر بین ۵ تا ۳۰ ثانیه زمان خواهد داشت که به ویرایش متن‌هایش بپردازد اما این پنجره‌ی زمانی در شبکه اجتماعی مذکور مستقیماً به محتوای متن نوشته شده بستگی دارد و ممکن است مدت زمانی متفاوتی در نظر گرفته شود. حال باید دید توییتر به چه شکل می‌خواهد از رسیدن آسیب فیزیکی به کاربرانش جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی