ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

از تاریخ عرضه تا بتل رویالی متفاوت؛ چه چیزهایی از Call of Duty: Legends of War می‌دانیم؟

این اولین بار نیست که اکتیویژن (Activision) سعی دارد مرزهای موفقیت کال آو دیوتی (Call of Duty) را تا پلتفرم موبایل هم گسترش بدهد اما چیزی که از همان ابتدا Call of Duty: Legends of ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

این اولین بار نیست که اکتیویژن (Activision) سعی دارد مرزهای موفقیت کال آو دیوتی (Call of Duty) را تا پلتفرم موبایل هم گسترش بدهد اما چیزی که از همان ابتدا Call of Duty: Legends of War را به عنوانی هیجان‌انگیزتر تبدیل کرد، گروه پشت ساخت بازی بود. بعد از چند تجربه ناموفق روی گوشی، اکتیویژن سکان هدایت کال آو دیوتی موبایل جدید را به تنسنت (Tencent) سپرد.

بعد از تجربه نسخه آزمایشی بازی، حالا با اطمینان بیشتری می‌توانیم بگوییم که تنسنت و اکتیویژن با Legends of War می‌خواهند موفقیت‌هایی که پابجی موبایل به دست آورد را با عنوانی متفاوت تکرار کنند؛ Legends of War نیامده توجهات زیادی را به خود جلب کرده و از همین الان جزو موردانتظارترین بازی‌های ۲۰۱۹ است.

به لطف تست محدود بازی در کشور چین، هر از چند گاهی اطلاعات گوناگونی از این عنوان به بیرون درز پیدا می‌کند. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم نگاهی به همین اطلاعات بیاندازیم تا ببینیم تنسنت و استودیوی تیمی (Timi) چه برنامه‌هایی برای جدیدترین کال آو دیوتی اندروید و iOS دارند.

کال آو دیوتی‌ترین کال آو دیوتی موبایل

با توجه به نسخه آزمایشی، Legends of War یک ویژگی مثبت مهم دارد، روح کال آف دیوتی در تک تک بخش‌های بازی دیده می‌شود. چیزی که تا الان کمتر استودیویی روی گوشی توانسته بود به آن برسد و اگرچه بعضی بازی‌ها مثل مدرن کامبت ۵ یا Bullet Force تا حدی به این هدف هم رسیدند اما هیچکدام به اندازه Legends of War یادآور کال آف دیوتی‌های کنسولی نیستند.

سازنده خیلی خوب با تک تک ویژگی‌های کال آف دیوتی آشنا بوده، بهترین‌ها را جمع کرده و نتیجه‌اش عنوانی با نام Legends of War شده است

تقریبا تمام ویژگی‌های دوست داشتنی کال آو دیوتی در اینجا گرد هم آمده‌اند؛ سیستم تیراندازی روان که اصلا محدودیت‌های صفحات لمسی در آن حس نمی‌شود و به خوبی ریتم بالای مبارزات را حفظ می‌کند، حضور مود زامبی که در آن با مردگان متحرک متفاوتی می‌جنگید، نقشه‌هایی که بعضی‌هایشان جزو محبوب‌ترین‌های سری هستند و گرافیکی که در کنار کیفیت بالایش بهینه هم هست.

تاکنون پنج حالت گیم‌پلی از بازی لو رفته که البته نهایی نیستند و ممکن است هنگام عرضه، شاهد کم یا اضافه شدن به آن‌ها باشیم. نکته بعد اینجاست که این حالت‌های گیم‌پلی احتمالا مربوط به بخش مولتی‌پلیر (Multiplayer) هستند. بازی در حالت کلی سه بخش مولتی‌پلیر، زامبی و یک قسمت تایید نشده دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • Team Deathmatch: در این حالت بازیکن‌ها به دو تیم تقسیم می‌شوند و با یکدیگر می‌جنگند. هر بار که تمام اعضای تیم بمیرند، تیم مقابل یک امتیاز می‌گیرد و راند بعدی شروع می‌شود. در نهایت گروهی با بیشترین امتیاز برنده خواهد شد.
  • Free For All: چندین بازیکن در محیطی رها شده و باید همدیگر را بکشند. در زمانی مشخص، هر کسی که بیشتر بکشد پیروز مسابقه می‌شود.
مشابه کال آو دیوتی‌های کنسولی، بخش مولتی‌پلیر نسخه موبایل دارای کلاس بندی است؛ فعلا پنج کلاس تایید شده که البته اطلاعات زیادی از از آن‌ها در دسترس نیست. فقط می‌دانیم برای هر کلاس می‌شود یک توانایی ویژه انتخاب کرد: استفاده از ماشین‌گان، استفاده از اسلحه لیزری، استفاده از بمب افکن و قابلیت ساخت دیوار دفاعی از جمله توانایی‌های ویژه هستند.
  • Search & Destroy: مودی شبیه به کانتر، در اینجا یک تیم می‌تواند در نقاطی از نقشه بمب کاشته و تیم حریف یا باید بمب را خنثی کند یا تمام اعضای گروه دشمن را از بین ببرد.
  • Domination: منقطه‌ها را کنترل کنید؛ در نقشه نقطه‌هایی وجود دارند و هر تیمی که بتواند کنترل آن‌ها را به دست بگیرد، برنده خواهد شد.
  • Frontline: از این حالت گیم‌پلی جزییات زیادی وجود ندارد ولی احتمالا با مودی شبیه به Team Deathmatch طرف خواهیم بود. با این تفاوت که در اینجا بعد از هر بار مرگ، بلافاصله در نقطه‌ای از محیط ظاهر شده و دوباره می‌جنگید.
در حالت زامبی کال آو دیوتی، این بار جای انسان‌ها با زامبی‌ها می‌جنگید.

در ارتباط با قسمت زامبی و با توجه به چیزی که در نسخه بتا تجربه کردم، بازی در این بخش دارای دو حالت داستانی و چند نفره است. در حالت داستانی بازیکن‌ها تک نفره می‌توانند ماموریت‌هایی را به پایان برسانند و در بخش چند نفره نیز به همراه بقیه بازیکن‌ها باید زامبی‌ها را بکشید. در ارتباط با مودهای چند نفره زامبی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

با این حال در نسخه بتا حالتی وجود داشت که در آن چهار بازیکن با یک باس زامبی می‌جنگیدند و باید سعی می‌کردند آن را شکست دهند. بخش زامبی از محبوبیت زیادی در میان کاربران برخوردار است و به‌همین خاطر احتمالا در نسخه نهایی شاهد مودهای بیشتری برای این قسمت خواهیم بود.

بتل رویالی کوچک‌تر از همیشه

عکس بالا مربوط به نسخه آزمایشی بازی است که سه بخش اصلی را نشان می‌دهد. در ارتباط با زامبی‌ها و مولتی‌پلیر که بالاتر توضیح دادیم، سوال اینجاست که در سومین بخش بازیکن‌ها با چه چیزی سر و کار دارند؟ به احتمال خیلی زیاد این بخش به حالت بتل رویال بازی مربوط می‌شود.

از همان روزهای اولیه معرفی زمزمه‌های زیادی مبنی بر حضور یک مود بتل رویال در بازی شنیده می‌شد و با توجه به محبوبیت زیاد عناوین بتل رویال، عجیب نیست که تنسنت بخواهد این سبک را به Legends of War بیاورد. اما نکته جالب‌تر، ساز و کار بخش بتل رویال بازی است. انتظار داشتیم سازنده چیزی شبیه به Blackout در کال آو دیوتی بلک آپس ۴ را پیاده کند.

اما با توجه به توییت یکی از اکانت‌های مرتبط به بازی، بخش بتل رویال کال آو دیوتی موبایل Code Black نام داشته و در آن تنها ۲۰ بازیکن حضور دارند؛ برخلاف بتل‌رویال‌های این‌ روزها که معمولا ۱۰۰ نفر را به جان یکدیگر می‌اندازند. ممکن است در آینده این تعداد بازیکن‌های بخش بتل رویال Legends of War افزایش پیدا کنند و هنوز چیزی مشخص نیست.

ولی اگر سازنده بخواهد تعداد بازیکن‌ها را کم نگه دارد هم نباید تعجب کنیم. اینگونه  تنسنت با یک تیر دو نشان می‌زند. هم یک تجربه متفاوت و سریع‌تر از بتل رویال‌های امروزی ارائه می‌دهد و هم سعی می‌کند تا Legends of War را به رقیبی برای پابجی موبایل تبدیل نکند. طبیعتا اگر Code Black با شکل و شمایل بتل‌رویال‌های مرسوم به بازار بیاید، می‌تواند جایگاه پابجی موبایل را به‌خطر بیاندازد.

چه گوشی‌هایی بازی را اجرا کنند؟

قابلیت این را دارید تا اسلحه‌ها را آنگونه که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید.

در این رابطه و برای نظر نهایی باید تا عرضه نسخه عمومی صبر کنیم ولی در فروم دیسکورد بازی دو تصویر از گوشی‌هایی که می‌توانند Legends of War را اجرا کنند، منتشر شده که نشان از عملکرد پایدار بازی می‌دهد. البته در همان بتای محدود نیز مشخص بود که توسعه‌دهنده جدا از ارائه یک تجربه گرافیکی بالا، تمام تلاشش را به‌کار گرفته تا بازی روی گوشی‌های مختلفی اجرا شود. همان کاری که تنسنت با پابجی موبایل نیز توانست تا حدی انجام بدهد.

بازی ماه بعد منتشر خواهد شد

درست خواندید، ظاهرا فقط یک ماه مانده تا بالاخره Legends of War به انتشار برسد. یک اکانت توییتر معتبر با استناد به صحبت‌های سازندگان تایید کرده که بازی در ماه مارس (احتمالا ۳۰ مارس - ۱۰ فروردین ۹۸) در کشور چین عرضه می‌شود و یک ماه بعد نیز شاهد انتشار نسخه جهانی خواهیم بود. بنابراین بازیکن‌ها می‌توانند در ماه آوریل (۱۲ فروردین - ۱۰ اردیبهشت) منتظر نسخه جهانی بازی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

    ایول چه زود میاد فک میکردم که تابستون بیاد

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    ورژن تستش رو بازی کردم، راحت میتونم بگم بهترین شوتر موبایلی بود که تجربه کردم.

مطالب پیشنهادی