ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mclaren-speedtail (7)
خودرو

مک لارن به دنبال استفاده از قوای محرکه هیبریدی در محصولات خود است

مک لارن قرار داد خود را با تامین کننده موتور محصولات این شرکت یعنی ریکاردو برای بار سوم بازنگری کرده است. شرکت ریکاردو به تنها تامین کننده موتورهای مورد نیاز مک لارن از سال 2011 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

مک لارن قرار داد خود را با تامین کننده موتور محصولات این شرکت یعنی ریکاردو برای بار سوم بازنگری کرده است.
شرکت ریکاردو به تنها تامین کننده موتورهای مورد نیاز مک لارن از سال 2011 تبدیل شده است. تا این لحظه بیش از 15 هزار موتور توسط ریکاردو تولید شده است و طبیعی است که با افزایش فروش مک لارن در سال گذشته میلادی (رسیدن به فروش 5000 هزار دستگاه)، نیاز به تنظیم قرارداد جدید احساس شود.

مک لارن و ریکاردو همکاری خود با یکدیگر را با طراحی و توسعه اولین موتور جدید مک لارن که در مدل  12C به کار رفت آغاز کرده و تا بدین لحظه ادامه داده اند. از زمان تولید موتور 12C تمامی محصولات مک لارن از موتورهای تولیدی ریکاردو نیرو می گیرد. پیش از این و در دهه 90 میلادی نیز مک لارن به همراهی ریکاردو جعبه دنده ابرخودروی افسانه ای خود یعنی F1 را طراحی و تولید کرده بود.

در حال حاضر محصولات مختلفی از مک لارن همچون 720S، 600LT و سنا از موتورهای تولیدی این همکاری مشترک سود می برند.

مک لارن در حال حاضر برنامه دارد تا به هدف خود یعنی تولید 25 محصول متفاوت برسد. این شرکت برای رسیدن به این هدف تا سال 2025 میلادی 1.2 میلیون پوندی سرمایه گذاری کرده است. تا آن زمان تمامی محصولات مک لارن به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهند شد.

این سرمایه گذاری جدید باعث خواهد شد تا کارخانه ریکاردو توسعه بیشتری پیدا کند و به نوعی بزرگ ترین قرارداد ریکاردو تا این تاریخ این سرمایه گزاری خواهد بود.

قوای محرکه هیبریدی

آنطور که مدیرعامل مک لارن مایک فلویت می گوید

قوای محرکه هیبریدی بخشی از پلت فرم آینده ما بوده و در بسیاری از محصولات آینده ما دیده خواهد شد. این پلت فرم کاملا با پلت فرم های فعلی ما متفاوت خواهد بود و در واقع عملا ما با یک پلت فرم کاملا جدید طرف هستیم.

تمامی محصولات مک لارن از موتور V-8 دو توربو نیرو می گیرند و احتمال می رود با توجه به استفاده از قوای محرکه هیبریدی امکان ساخت موتورهای با حجم پایین تر فراهم شود. البته مک لارن اعلام کرده است که احتمال دارد محصولات تولید محدود این شرکت همچون سنا تنها از یک موتور احتراق داخلی نیرو بگیرند و خبری از قوای محرکه هیبریدی در آن ها نخواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی