ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سوء استفاده از اطلاعات محرمانه اپل کار دست وکیل اخراجی داد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از «جین لواف» معاون حقوقی اسبق شرکت اپل به جرم خرید و فروش غیر قانونی بورس و سرمایه‌ی داخلی شکایت کرده است. لواف تا سال گذشته در شرکت اپل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۹

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از «جین لواف» معاون حقوقی اسبق شرکت اپل به جرم خرید و فروش غیر قانونی بورس و سرمایه‌ی داخلی شکایت کرده است.

لواف تا سال گذشته در شرکت اپل مسئول نظارت بر مراودات اقتصادی اپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بود. او که در سال ۲۰۱۸ از شرکت اپل اخراج شد متهم شده که به خاطر برخوردار بودن از اطلاعات محرمانه و داخلی از شرکت اپل، به سود ۴۰۰ هزار دلاری از خرید و فروش سرمایه‌های مربوط به اپل دست پیدا کرده است.

در شکایت نامه‌ی تنظیم شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام شده که لواف از اطلاعات محرمانه و داخلی در رابطه با اپل سوء استفاده کرده است:

به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۵ لواف اطلاعات محرمانه و اختصاصی خاصی را دریافت کرد که طبق تحلیل‌های انجام شده در آن اپل در سه ماهه‌ی سوم کمتر از حد انتظار ظاهر خواهد شد. [در همین بین] لواف با اطلاع از این موضوع حدود ۱۰ میلیون دلار از سرمایه‌ی اپل که در اختیار داشت را به فروش رساند.

لواف یکی از با تجربه‌های شرکت کوپرتینویی محسوب می‌شد که بیش از ۱۰ سال سابقه‌ی کار در این شرکت را داشت. در زمان اخراج او ۴۴ ساله بود و به عنوان رئیس اصلی بخش حقوقی اپل فعالیت می‌کرد.

لواف در حالی قوانین را زیر پا گذاشت که پیش از این در شرکت اپل مسئول نظارت بر این موضوع بود که چه کسانی ممکن است قوانین مشابه را زیر پا بگذارند. در واقع قوانینی که افراد را در شرکت آمریکایی از فروش و فعالیت‌های غیر قانونی در بازار بورس منع می‌کرد را لواف نوشته بود.

در شکایت نامه‌ی تنظیم شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه لواف حتی یکی از ایمیل‌های ارسال شده توسط وکیل اسبق اپل هم آمده است که در آن به یکی از افراد هشدار می‌دهد که فعالیت غیر قانونی و سوء استفاده از اطلاعات محرمانه‌ی اقتصادی در فروش یا خرید بورس و سرمایه غیر قانونی است و هیچکس نباید چنین اقداماتی را انجام دهد.

شرکت اپل در پاسخ به این حواشی اعلام به بلومبرگ گفت:

بعد از آنکه تابستان سال گذشته از این موضوع اطلاع یافتیم، تحقیقاتی جامع با همکاری حقوقدانان را آغاز کردیم که منجر به قطع همکاری [با لواف] شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی