ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانن EOS RP
تکنولوژی

کانن EOS RP معرفی شد؛ کوچکترین و سبکترین دوربین بدون آینه فول فریم از سری EOS

دوربین بدون آینه کانن EOS RP سازگار با لنزهای RF معرفی شد که کوچکترین و سبک ترین فول فریم از سری EOS به حساب می آید. دوربین جدید در مقایسه با بدون آینه EOS R که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۶

دوربین بدون آینه کانن EOS RP سازگار با لنزهای RF معرفی شد که کوچکترین و سبک ترین فول فریم از سری EOS به حساب می آید.

دوربین جدید در مقایسه با بدون آینه EOS R که در شهریور ماه معرفی شده بود سبک تر و کوچک تر است و البته قیمت پایین تری هم دارد.

کانن EOS RP

کانن EOS RP حسگر 26.2 مگاپیکسلی CMOS دارد که یک پردازنده تصویر دیجیک 8 آن را همراهی می کند. در مقایسه باید اشاره کرد که EOS R از یک حسگر 30.3 مگاپیکسلی بهره می برد. محدوده ISO دوربین بین 100 تا 40،000 است که قابلیت افزایش این محدوده بین 50 تا 102،400 هم ممکن است.

سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر پیکسل های دوگانه امکان انتخاب بین  4779 نقطه فوکوس را در محدوده 100 درصد محدوده فریم افقی و 88 درصد عمودی ممکن می کند. این میزان برای EOS R برابر 5655 نقطه بود.

کانن EOS RP

کانن بر ابعاد جمع و جور EOS RP تأکید ویژه ای کرده. بدنه دوربین ابعادی 13.2 در 8.5 در 7.0 سانتی متری دارد و به این ترتیب حتی از دوربین EOS 800D (همان Rebel T7i) هم کوچکتر است. وزن بدنه دوربین به همراه باتری و کارت حافظه تنها 485 گرم است

دوربین بدون آینه کانن می تواند با کیفیت 4K و 25 فریم در ثانیه فیلم برداری کند. در این حالت بیت ریت به 120 مگابیت در هر ثانیه می رسد. فیلم برداری با فشرده سازی با کیفیت 4K و 30 فریم در ثانیه هم بیت ریت 480 مگابیت در هر ثانیه دارد. علاوه بر این می توانید با کیفیت 1080p و 60 فریم در ثانیه فیلم برداری کنید.

عکس برداری هم حداکثر با نرخ 5 فریم در ثانیه (در مقابل 8 فریم در ثانیه EOS R) امکان پذیر است. مشابه با دوربین EOS R، محصول جدید کانن هم فاقد لرزشگیر تصویر داخل بدنه بوده و به این ترتیب در این مورد متکی به لنز است.

کانن EOS RP

در پشت دوربین شاهد یک منظره یاب الکترونیکی 0.39 اینچی و 2.36 مگاپیکسلی از نوع اولد هستیم. نمایشگر اصلی 3 اینچی و لمسی با رزولوشن 1.04 مگاپیکسل است و امکان چرخش و تغییر زاویه را دارد. تغییر و کشیدن نقطه فوکوس با لمس هم در نظر گرفته شده است. رزولوشن منظوره یاب در مقایسه با 3.69 مگاپیکسل در EOS R کاهش داشته و رزولوشن نمایشگر اصلی هم در دوربین قبلی کانن 2.1 مگاپیکسل بوده است.

کانن EOS RP

برای فضای ذخیره سازی می توانید مشابه با EOS R از یک کارت حافظه SD سازگار با استاندارد UHS II استفاده کنید. از دیگر قابلیت های دوربین باید به مجهز شدن به وای فای، بلوتوث و میکروفن استریو داخلی اشاره کرد. بدنه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و با هر بار شارژ باتری می توانید تا 250 عکس ثبت کنید.

کانن EOS RP علاوه بر لنزهای با ماونت RF با لنزهای EF و EF-S نیز سازگار است البته به این منظور باید از آداپتورهای جداگانه استفاده کنید.

کانن EOS RP
کانن همچنین گریپ هایی در رنگ های مشگی، آبی و قرمز را برای این دوربین ها ارائه کرده است.

دوربین بدون آینه جدید کانن از 8 اسفند روانه بازار می شود. پیش خرید بدنه به همراه گریپ و آداپتور ماونت لنز 1299 دلار هزینه روی دستتان می گذارد. قیمت بدنه به همراه مبدل لنز EF و یک لنز EF 24-105mm IS STM با تخفیف، 1699 دلار است و بدنه به همراه لنز RF 24-105mm F4 L IS USM هم با تخفیف قیمتی 2199 دلاری دارد.

در ادامه می توانید نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین کانن EOS RP را مشاهده کنید:

6 لنز جدید از خانواده RF

کانن EOS RP

کانن همچنین خبر از توسعه 6 لنز جدید از خانواده RF داده. بنا بر ادعای کانن این لنزها سریعترین سیستم فوکوس خودکار در دنیا در بین دوربین های فول فریم بدون آینه را فراهم می کنند.

لنز 85 میلی متری F1.2 L USM

کانن EOS RP

یک لنز تله فوتو با گشودگی دیافراگم بالا که نوید کارایی عالی برای عکاسان پرتره حرفه ای را می دهد.

لنز 85 میلی متری F1.2 L USM DS

کانن EOS RP

این لنز از فناوری  Defocus Smoothing به همراه گشودگی دیافراگم F1.5 بهره می برد که به گفته کانن بوکه نرم و زیبایی را ارائه می دهد.

لنز 70-24 میلی متری F2.8 L IS USM

کانن EOS RP

یک لنز زوم استاندارد با دیافراگم F2.8 برای حرفه ای ها که برای عکاسی پرتره، منظره، مستند سازی و مراسم عروسی ایده آل است.

لنز 35-15 میلی متری F2.8 L IS USM

کانن EOS RP

زاویه دید عریض به همراه عملکرد سریع دیافراگم را در یک لنز ارائه می دهد. این لنز می تواند کاربردهای متنوعی از جمله عکاسی معماری، فضای داخلی و منظره داشته باشد.

لنز 200-70 میلی متری F2.8 L IS USM

کانن EOS RP

لنز محبوب همه عکاسان حرفه ای که به طور ویژه به کار تصویر برداری مراسم عروسی، ورزشی و حیات وحش می آید. این لنز را می توان یک همه کاره بسیار سریع، و یک تله فوتو زوم به حساب آورد که به عقیده کانن باید در کیف هر عکاسی یکی از آنها باشد.

لنز 240-24 میلی متری F4-6.3 IS USM

کانن EOS RP

لنزی ایده آل برای آماتورها و نیز آماتورهای پیشرفته که عاشق سفر هستند. این لنز همه کاره محدوده فاصله کانونی گسترده ای را فراهم می کند و در عین حال جمع و جور و سبک است.

کانن هنوز قیمت عرضه این لنزها را مشخص نکرده اما قصد دارد تا انتهای سال 2019 آنها را روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی