ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصاویر فوق آهسته
تکنولوژی

تصاویر فوق آهسته از برخورد تیغه های ماشین چمن زنی با گجت ها [تماشا کنید]

ویدیو‌های اسلوموشن زیادی در اینترنت وجود دارد و و یوتیوبر‌های زیادی سراغ چنین ویدیو‌هایی رفته‌اند. بدین صورت که تقریباً برای همه نوع اتفاقی، نمونه‌ی فیلمبرداری شده آهسته‌ی آن وجود دارد. اینجاست که خلاقیت و نوآوری ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ویدیو‌های اسلوموشن زیادی در اینترنت وجود دارد و و یوتیوبر‌های زیادی سراغ چنین ویدیو‌هایی رفته‌اند. بدین صورت که تقریباً برای همه نوع اتفاقی، نمونه‌ی فیلمبرداری شده آهسته‌ی آن وجود دارد. اینجاست که خلاقیت و نوآوری حرف اول را می‌زند و ایده‌های خاص اهمیت بالایی دارند. یک کاربر خلاق با مشاهده ویدیو‌های این چنینی تصمیم گرفته از تیغه‌ی دستگاه چمن زنی و بریدن اشیای مختلف بوسیله آن، تصاویر فوق آهسته‌‌ ثبت کند.

این تولید کننده‌ی محتوا که پروفایلی به نام tesla500 در پلتفرم یوتیوب دارد، سعی کرده تصاویر فوق العاده از خرد شدن و نابودی تجهیزات الکترونیکی قدیمی توسط ثبت کند. با این وجود داشتن یک ایده ناب تنها بخشی از تولید یک محتوا خاص و منحصر بفرد به شمار می‌رود.

یکی از بزرگترین مشکلات فیلمبرداری از چنین صحنه‌‌ای قرار دادن یک دوربین ظریف روی تیغه‌ی ماشین چمن زنی به شمار می‌رود چرا که این تیغه می‌تواند با سرعت ۱۸۰۰ دور بر دقیقه حرکت کند. این کاربر برای آنکه بتواند یک دوربین سرعت بالا Chronos 1.4 روی تیغه آن سوار کند، مجبور بوده تیغه و المان آهنی مخصوص به خود را تراش دهد.

ساخت یک تیغه مخصوص به وی این امکان داده که المانی امن برای قرار دادن دوربین طراحی کند که ضمن ثابت نگاه داشتنش می‌تواند از این دوربین در برابر هر گونه آسیب احتمالی محافظت کند.

علاوه بر این، فرد مذکور موفق شده لنز مناسبی بیابد که در شتاب حرکتی بالای ۲۰۰ G، فوکوس را از دست نداده و انحرافی در تصویر ایجاد نکند. در پایان یک لنز پرایم ۲.۸ میلیمتری جواب داده و این کاربر موفق شده که تصاویر تصاویر فوق آهسته با نرخ ۵۹۰۰ فریم بر ثانیه ثبت کند و آن را در پلتفرم یوتیوب به اشتراک بگذارد.

 

تماشا کنید: تمامی اتفاقات هیجان انگیز ۲۰۱۸ میلادی به روایت دوربین گو پرو با کیفیت 4K

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    تکراری

  • MarShaL
    MarShaL | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    این کلیپ فکر کنم قدیمیه من توی یوتیوب خیلی وقت پیش دیدم

مطالب پیشنهادی