ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

MWC 2019
تکنولوژی

هر آنچه از MWC 2019 انتظار داریم؛ در آستانه عصر جدید موبایل‌ها

کسادی بازار موبایل‌سازها در سال گذشته نشان داد پنل پشتی شیشه ای، زرق و برق ظاهری یا وصله ناجوری مثل بریدگی نمایشگر دیگر کاربران را به خرید گوشی های چند صد دلاری اغوا نمی کند. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

کسادی بازار موبایل‌سازها در سال گذشته نشان داد پنل پشتی شیشه ای، زرق و برق ظاهری یا وصله ناجوری مثل بریدگی نمایشگر دیگر کاربران را به خرید گوشی های چند صد دلاری اغوا نمی کند. بازیگران اصلی دنیای موبایل با پذیرش این مساله تلاش خود را دو چندان کردند و حالا با فرمول جادویی حسگر اثر انگشت یکپارچه با پنل نمایش، فناوری 5G، نمایشگرهای حفره دار و موبایل های تاشو به میدان آمده اند.

این میدان هم جایی نیست جز«کنگره جهانی موبایل» یا MWC 2019 که هر ساله میلیون ها مخاطب را از سراسر دنیا به خود جلب می کند. شرکت های برتر مثل سامسونگ، هواوی، سونی و شیائومی از این فرصت استفاده کرده و هرچه را در چنته دارند روی دایره می ریزند.

این کنگره به صورت رسمی از ۶ اسفند شروع شده و سه روز بعد به کار خود خاتمه می دهد اما اغلب شرکت ها محصولات مهم خود را چند روز زودتر و در حاشیه آن معرفی می کنند. در ادامه به مرور انتظارات رسانه ها از مهم ترین شرکت های حاضر در MWC 2019 پرداخته ایم.

سامسونگ

برجسته ترین محصولات سامسونگ طی این رویداد پرچمدارهای سری گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر حفره دار و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهند بود که احتمالا ۵ روز زودتر و اول اسفند به نمایش در می آیند. این دیوایس‌ها با عناوین گلکسی اس ۱۰ اِی ، اس ۱۰ و ۱۰ پلاس به ترتیب پنل هایی با ابعاد ۵.۸، ۶.۱ و ۶.۳ اینچ با رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهند داشت.

نخستین موبایل سازگار با 5G این شرکت با عنوان گلکسی اس ۱۰ ایکس و گوشی تاشوی گلکسی فولد هم از نامزدهای رونمایی در کنگره جهانی موبایل هستند.

کمپانی کره ای در کنار این پرچمدارها احتمالا از میان رده های سری گلکسی A، ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو و ایرفون های بی سیم نیز رونمایی خواهد کرد. این ساعت از نمایشگر ۱.۱ اینچی امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل، چیپست دو هسته ای اگزینوس ۹۱۱۰، ۴ گیگابایت حافظه داخلی و سنسورهای ضربان قلب، پایش خواب، فشار سنج و گرانش برخوردار است.

سونی

سونی معمولا از MWC به عنوان فرصتی برای رونمایی از گوشی های جدید استفاده می کند و بسیاری معتقدند پرچمدار بعدی ژاپنی ها یعنی اکسپریا XZ4 هم در این نمایشگاه پرده برداری می شود.

کنفرانس این شرکت برای ۱۱ صبح دوشنبه ۶ اسفند تنظیم شده اما فعلا اطلاعات رسمی از اکسپریا XZ4 در دست نیست؛ با این حال در رندرهای منتسب به آن دوربین سه گانه و نمایشگر ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۱ به ۹ دیده می شود. بخش های بالا و پایین این پنل را حاشیه هایی اشغال کرده اند اما از بریدگی یا جک هدفون خبری نخواهد بود.

در صورتی که رندرها و شایعات درست از آب درآیند ژاپنی ها در جدیدترین پرچمدارشان به جز دوربین قدرتمند ۵۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F1.6 دست به نوآوری چندانی نزده اند و باید دید اکسپریا در برابر نمایندگان تا دندان مسلح سامسونگ و هواوی چه حرفی برای گفتن دارد. شایعاتی در مورد نسخه کامپکت این موبایل هم منتشر شده که از طراحی قدیمی تر، صفحه ۵ اینچی و دوربین اصلی تک سنسوره خبر می دهند.

سونی بازارهای میان رده را هم فراموش نکرده و انتظار می رود موبایل میان رده اکسپریا XA3 با چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ و نسبت تصویر ۲۱:۹ را معرفی کند.

ال جی

ال جی بدون اشاره به گوشی خاصی تایید کرده که بعد از ظهر یکشنبه ۵ اسفند از موبایلی رونمایی خواهد کرد. به گفته این شرکت یکی از محصولات آنها برای MWC 2019 موبایلی سازگار با شبکه 5G است که از باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی، چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ و محفظه خنک کننده بخار بهره می برد.

برخلاف باور بسیاری این گوشی احتمالا جی ۸ نیست و نام آن وی ۵۰ تینکیو خواهد بود. در واقع جی ۸ احتمالا روز اول کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد و از ویژگی های اصلی آن باید به حسگر تشخیص چهره 3D، نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، دوربین سلفی دوگانه، ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

جی ۸ علی رغم عدم سازگاری با 5G از تکنولوژی صدای زیر نمایشگر برخوردار است که به افزایش سهم نمایشگر از پنل جلو کمک می کند.

هواوی

تحلیلگران شانس چندانی برای معرفی سری پی ۳۰ در MWC 219 قائل نشده اند اما هواوی دو سال قبل طی همین رویداد از پی ۱۰ رونمایی کرد. جدیدترین گمانه زنی ها از پیاده سازی دوربین چهارگانه در پی ۳۰ حکایت دارند که یکی از سنسورهای آن ۳۸ مگاپیکسلی خواهد بود.MWC 2019

از دیگر قابلیت های احتمالی باید به چیپست کایرین ۹۸۵ سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، بریدگی فوقانی و ایموجی‌های سه بعدی 3D CuteMoji اشاره کرد.

بر اساس تصویری که در توییتر هواوی منتشر شده این شرکت یکشنبه ۵ اسفند از گوشی تاشوی خود رونمایی می کند که احتمالا نمایشگر آن به سمت بیرون تا می شود.

وان پلاس

موبایل وان پلاس ۷ احتمالا تا اوایل تابستان سال آتی از راه نمی رسد اما کمپانی چینی رویاهای جدیدی در سر دارد و بعید نیست در MWC 2019 شاهد معرفی یک گوشی 5G و تلویزیون هوشمند از سوی آنها باشیم.

اطلاعات چندانی در مورد این محصولات در دست نیست اما وان پلاس مدعی شده کارایی این تلویزیون فراتر از مدل های هوشمند فعلی خواهد بود و کاربر می توان محتوا را از موبایل روی آن استریم کند. همچنین تلویزیون این شرکت به دوربینی برای مکالمه ویدیویی مجهز خواهد بود.

شیائومی

اپل چین به صورت رسمی محصول خاصی را برای MWC 2019 تدارک ندیده اما اوایل همین ماه ویدیویی از گوشی تاشوی آنها منتشر شد و به نظر مانع خاصی برای رونمایی رسمی از آن در بارسلون وجود ندارد. این گوشی که هنوز نام خاصی هم ندارد به کار اجازه می دهد صفحه نمایش را تا کرده و به شکل یک موبایل درآورد.

طرح اولیه این شرکت برای توسعه موبایلی بدون کلید و با چهار لبه‌ی خمیده نیز در رسانه ها منتشر شده اما به نظر با تولید نهایی فاصله بسیاری دارد.

نوکیا

HMD به تولد دوباره برند نوکیا کمک کرده و مدتهاست شایعاتی در مورد یکی از بهترین محصولات آنها با عنوان نوکیا ۹ پیور ویو (Pureview) به گوش می رسد. این پرچمدار در اغلب رندرها با دوربین اصلی پنجگانه خودنمایی کرده که در آن پنج سنسور، یک ماژول فوکوس خودکار و فلش LED در پیکربندی مدور و جذاب جاخوش کرده اند.

از دیگر ویژگی برجسته نوکیا ۹ پیور ویو باید صفحه نمایش ۵.۹ اینچی با پشتیبانی از HDR 10، سنسور اثر انگشت یکپارچه با پنل نمایش، چیپست اسنپدراگون ۸۴۵، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۱۵۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم.

HDM در کنگره جهانی سال گذشته از موبایل های دیگری هم رونمایی کرد و بعید نیست شاهد معرفی گوشی های نوکیا ۸.۱ پلاس و نسخه ۲۰۱۹ گوشی نوکیا ۶ هم باشیم.

مایکروسافت

ردموندی ها پس از سه سال غیبت در MWC 2019 حاضر می شوند و مهم ترین ارمغان آنها برای کاربران احتمالا نسل جدید هدست واقعیت افزوده هولو لنز خواهد بود. این گجت باید به پلتفرم XR1 و پردازنده‌ی هوش مصنوعی اختصاصی برای یادگیری ماشین مجهز شود. بدنه سبکتر به لطف فیبر کربن و میدان دید وسیع تر هم از دیگر بهینه سازی های هولو لنز ۲ خواهند بود.

دوست نداریم شما را ناامید سازیم اما در انتظار معرفی موبایل مرموز سرفس فون نباشید.

کمپانی های دیگر

تا اینجا به بازیگران اصلی نمایش MWC 2019 پرداختیم اما کمپانی های دیگری نیز در این رویداد حضور دارند که شامل موارد زیر است:

  • موتورولا: مدت زیادی از معرفی موبایل اقتصادی جی ۷ توسط این شرکت نگذشته اما گمانه زنی ها از احتمال معرفی یک گوشی تاشو از سوی موتورولا حکایت دارد که می توان آن را تولد مجدد خانواده کلاسیک RAZR تلقی کرد.
  • اوپو: چینی ها بارها ثابت کرده اند از نوآوری هراس ندارند و این بار سراغ پیاده سازی ایده زوم ۱۰ برابر بدون افت کیفیت در موبایل رفته اند که احتمالا در کنگره پیش رو به نمایش عمومی گذاشته می شود. این شرکت قبلا از در راه بودن یک موبایل تاشو نیز خبر داده بود.
  • ZTE: انتظار می رود این کمپانی موبایل تاشو نوبیا را با خود به MWC 2019 بیاورد.
  • آنر: این شرکت هم اغلب حضوری فعال در کنگره جهانی موبایل دارد اما با توجه به معرفی ویو ۲۰ در روزهای گذشته بعید است سر و صدای زیادی در نمایشگاه به پا کنند.

موبایل های جدید، دوربین های قدرتمند و دستگاه های سازگار با فناوری 5G بخش مهمی از MWC هستند اما نباید از انتشار خبرهای دست اول پیرامون هوش مصنوعی، فناوری های ارتباطی و دیگر جنبه های فناوری غافل شد. برای اطلاع از این خبرها کافی است طی روزهای برگزارهای نمایشگاه دیجیاتو را دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی