ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هند و چین زمین را سر سبزتر از قبل کرده‌اند

گرمایش زمین، تغییرات آب و هوایی و دیگر اتفاقات رخ داده موجب شده که کره‌ی خاکی با مشکلات زیستی بسیاری دست و پنجه نرم کند. گزارشات زیادی مبنی بر افزایش سرعت آب شدن یخ‌های قطب جنوب، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

گرمایش زمین، تغییرات آب و هوایی و دیگر اتفاقات رخ داده موجب شده که کره‌ی خاکی با مشکلات زیستی بسیاری دست و پنجه نرم کند. گزارشات زیادی مبنی بر افزایش سرعت آب شدن یخ‌های قطب جنوب، احتمال انقراض حشرات و حتی تغییر رنگ اقیانوس‌ها منتشر می‌شود. حال ناسا خبر خوبی در این زمینه منتشر کرده و مدعی شده که هند و چین زمین را سبزتر از قبل کرده‌اند.

هند و چین

پژوهشگران ناسا پس از مطالعه تصاویر ماهواره‌ای زمین متوجه شده‌اند که از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، پوشش گیاهی زمین ۵ درصد افزایش یافته و ۵ میلیون کیلومتر مربع بیشتر شده. این مسئله بدین معنی است که مساحتی معادل جنگل‌های آمازون به پوشش گیاهی زمین اضافه شده.

بر اساس همین گزارش، هند و چین، پرجمعیت‌ترین کشور‌های جهان، تاثیر به سزایی در این زمینه داشته‌اند. از تلاش‌های این دو کشور می‌توان به اجرای برنامه‌هایی برای حفاظت و توسعه جنگل‌ها، کاشت درختان، اجرای پروژه‌هایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، تلاش برای کاهش آلودگی هوا و توسع بخش کشاورزی اشاره کرد که یکی از مهمترین عوامل بهبود وضعیت پوشش گیاهی زمین بوده است.

هند و چین

کشور چین به تنهایی موفق شده تقریباً ۱.۲۵ میلیون کیلومتر مربع به پوشش گیاهی زمین اضافه کند. این در حالی است که کشور مذکور تنها ۶.۶ درصد از کل پوشش گیاهی جهان را در خود جای داده. گفتنی است ۴۲ درصد از افزایش پوشش گیاهی جدید چین در جنگل‌ها و ۳۲ درصد آن نیز در زمین‌های کشاورزی رخ داده است.

هند نیز به افزایش وسعت پوشش گیاهی جهان کمک کرده و این مؤلفه در کشورش را ۶.۸ درصد افزایش داده است. بر این اساس ۸۲ درصد به زمین‌های کشاورزی هند اضافه شده و وسعت جنگل‌های این کشور نیز ۴۴ درصد بیشتر شده است.

هند و چین ، هر دو سرمایه گذاری‌های وسیعی در بخش کشاورزی داشته‌اند و از تکنولوژی برای  کاشت بهره برده‌اند چرا که این دو کشور مجبور بودند غذای مورد نیاز جمعیت پرشمار خود را تامین کنند. بر اساس گزارشات موجود، این دو کشور توانسته‌اند از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد میزان تولید غلات، سبزیجات و میوه‌های خود را ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

با این وجود پژوهشگران تاکید کرده‌‌اند که تلاش‌های این دو کشور به تنهایی کافی نبوده و نمی تواند آثار منفی جنگل زدایی‌ و تخریب محیط زیست در اقصی نقاط جهان را پوشش دهد.

 

تماشا کنید: این پوستر هوشمند وضعیت آب و هوا را نشان می‌دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    حتی به جنگل چینی هم نمیشه اعتماد کرد

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    دستشون درد نکنه ولی همین دو کشور بزرگترین تولیدکننده های گاز های گلخانه ای هم هستن.در ضمن امیدوارم این تغییرات مهندسی شده و فکر شده باشه و مثل بقیه کارهاشون نباشه،تغییر تو اکوسیستم و فضای سبز بدون فکر می‌تونه خیلی خطرناک باشه

  • CCR
    CCR | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    مسیولین ما هم تو شور کردن اب و خشک کردن جنگل ها اولینن

  • molavy
    molavy | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    هر حرفی از چین باشه یکی هست که همیشه زیرش بنویسه کشور های دیکتاتوری همشون همینن :)

مطالب پیشنهادی