ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دختر ۱۲ ساله پاکستانی کارآموز ناسا می‌شود

هفته پیش سفارت ایالات متحده آمریکا در پاکستان گزارش داد که یک دختر ۱۲ ساله پاکستانی به نام راضیه امیر از میان چندین داوطلب انتخاب شده تا دوره‌ی هفت روزه کارآموزی ویژه‌ای در ناسا بگذراند و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

هفته پیش سفارت ایالات متحده آمریکا در پاکستان گزارش داد که یک دختر ۱۲ ساله پاکستانی به نام راضیه امیر از میان چندین داوطلب انتخاب شده تا دوره‌ی هفت روزه کارآموزی ویژه‌ای در ناسا بگذراند و به نوعی کارآموز ناسا لقب گیرد.

سفارت ایالات متحده آمریکا در پاکستان با انتشار پستی در فیسبوک گزارش داد که راضیه در این هفته قرار است آموزش‌های فضایی لازم را ببیند و به نسل بعدی فضانوردان این آژانس آمریکایی بدل گردد.

راضیه امیر دانش آموز کلاس هشتم مدرسه‌ی British Overseas School یا BOS شهر کراچی است که همیشه به فضا علاقه داشته و آرزوی سفر به آسمان را در ذهن می‌پرورانده. اکنون راضیه از میان گروهی از دانش آموزان ۲۵ کشور دنیا انتخاب شده تا کارآموز ناسا بشود.

البته این دوره‌ی آموزشی قرار نیست داخل مقر اصلی این آژانس واقع در واشنگتن دی سی برگزار گردد و راضیه امروز به شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا پرواز می‌کند تا دوره‌ی کارآموزی خود را از مرکز فضایی کندی واقع در این شهر آغاز کند. تا به حال جزئیات کاملی از این دوره‌ی آموزشی منتشر نشده اما راضیه قرار است اطلاعاتی درباره سفر به فضا بیاموزد و تجربیاتی در این زمینه کسب کند.

اداره کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا یا ناسا ، یک سازمان مستقل در شاخه اجرایی ایالات متحده است که مسئولیت برنامه‌ ریزی در حوزه‌های فضایی و تحقیقات مکانیک پرواز و هوافضا را برعهده دارد.

مقاله سه نوجوان پاکستانی تحسین بسیاری از متخصصین هوافضا را برانگیخته

البته این اولین باری نیست که دانش آموزان پاکستانی توجه متخصصین حوزه‌ی هوافضا را به خود جلب می‌کنند. در دی ماه امسال، سه دانش آموز نوجوان بخش علوم فضایی موسسه فناوری فضایی اسلام آباد، پژوهشی درباره‌ی سیاه‌چاله‌های کلان‌جرم و برخورد کهکشان‌ها منتشر کرده‌اند که تحسین تمامی متخصصان را برانگیخته است.

محققان متخصص این بخش، برای توصیف این تحقیق کلمه‌ی عالی را انتخاب کرده‌اند که از کیفیت بالای فعالیت تحقیقاتی این نوجوانان خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir
    Amir | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    چقدر شبه میا خلیفه هست? این دختر معلومه ناسا رو به هم میزنه

  • شایان
    شایان | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    ااا چقد شبیه میا خلیفست?

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

    دختران12ساله ایرانی هم پلنگ اینستاگرام میشوند...

مطالب پیشنهادی