احتمال خرید باشگاه «منچستر یونایتد» توسط شاهزاده «محمد بن سلمان» به مبلغ ۴.۹ میلیارد دلار

در صورت حضور شیاطین سرخ در لیگ قهرمانان سال آینده، شاهزاده سعودی برای آن 3.9 میلیارد پوند به گلیزرها می پردازد

احتمال خرید باشگاه «منچستر یونایتد» توسط شاهزاده «محمد بن سلمان» به مبلغ ۴.۹ میلیارد دلار

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به مالکان باشگاه منچستر یونایتد پیشنهاد داده تا پس از پایان این فصل از لیگ برتر انگلستان، این باشگاه مشهور دنیای فوتبال را به قیمت ۳.۸ میلیارد پوند (معادل ۴.۹ میلیارد دلار) به وی بفروشند. این پیشنهاد در حالی مطرح شده که مالکان آمریکایی باشگاه منچستر یونایتد که با نام گلیزرها از آن ها یاد می شود در ماه های اخیر بارها در عربستان سعودی دیده شده اند. هفته گذشته، ریچارد آرنولد، مدیر باشگاه، برای دومین بار به عربستان سعودی سفر کرده و علیرغم ادعای مالکان باشگاه مبنی بر این که تمایلی به فروش منچستر یونایتد ندارند، اما گفته می شود که این سفرها تنها با هدف مذاکره در مورد قیمت و شرایط خرید شیاطین سرخ صورت گرفته است.

خرید باشگاه منچستر یونایتد توسط شاهزاده محمد بن سلمان

ولیعهد جنجالی سعودی که ثروت خانواده او بیش از ۸۵۰ میلیون پوند برآورد می شود، امیدوار است که خانواده آمریکایی گلیزر با این پیشنهاد حیرت انگیز وسوسه شده و مالکیت باشگاه را به وی واگذار کنند. بن سلمان ۳۳ ساله، ظاهراً برای رقابت با باشگاه منچستر سیتی که مالکیت آن در اختیار شیخ منصور از خانواده سلطنتی ابوظبی است، قصد خرید دیگر تیم شهر منچستر را دارد.

خرید باشگاه منچستر یونایتد توسط شاهزاده محمد بن سلمان
شیخ منصور مالک باشگاه منچستر سیتی

با سرمایه گذاری هایی که شیخ منصور در سال های گذشته انجام داده، باشگاه فوتبال منچستر سیتی به یکی از بزرگ ترین و قوی ترین تیم های فوتبال جهان تبدیل شده است. رسانه های متعددی در مورد این نقل و انتقال احتمالی با مالکان و روسای باشگاه منچستر یونایتد تماس گرفته اند اما هیچ یک حاضر نشده اند در مورد این «گمانه زنی ها» چیزی بگویند.

بیشتر بخوانید: «دیوید بکهام» و همسرش چقدر ثروت داشته و آن را چگونه بدست آورده‌اند؟

خرید باشگاه منچستر یونایتد توسط شاهزاده محمد بن سلمان

گلیزرها در حدود ۱۴ سال سال پیش باشگاه فوتبال منچستر یونایتد را به قیمت ۷۹۰ میلیون پوند خریداری کردند و در این مدت بر بدهی های آنان افزوده شده است. با این وجود به نظر می رسد که فروش باشگاه به شاهزاده ثروتمند سعودی با این قیمت گزاف، برای آن ها سودی در حدود ۲.۲ میلیارد پوند را به ارمغان بیاورد.

خرید باشگاه منچستر یونایتد توسط شاهزاده محمد بن سلمان

اولین شایعات در مورد علاقه ولیعهد سعودی به خرید باشگاه منچستر یونایتد در اکتبر گذشته به گوش رسید و گفته می شد که این خرید یکی از مهم ترین برنامه های او در سال جدید میلادی است. البته گفته می شود که این پیشنهاد ۳.۸ میلیارد پوندی به این شرط است که اوله گونار سولسکیائر، مربی جوان و جدید تیم، بتواند حضور تیمش در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده را تثبیت نماید.

خرید باشگاه منچستر یونایتد توسط شاهزاده محمد بن سلمان
گلیزرها، مالکان آمریکایی باشگاه منچستر یونایتد

بدین ترتیب بعید به نظر می رسد که تا مسجل شدن این حضور، در صورت موافقیت گلیزرها برای فروش باشگاه، قرارداد فروش منچستر یونایتد به شاهزاده بن سلمان به ثبت برسد. در صورتی که این تیم نتواند در رتبه های بالای جدول لیگ برتر قرار گرفته و برای مسابقات لیگ قهرمانان فصل آینده انتخاب شود، به احتمال فراوان این مبلغ پیشنهادی کاهش خواهد یافت. باید دید که آیا شاهد حضور عرب های ثروتمند در یکی دیگر از باشگاه های بزرگ جهان خواهیم بود یا خیر، هر چند رد کردن چنین پیشنهاد سرسام آوری برای گلیزرها بسیار غیرممکن به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: افزایش شدید مهاجرت و فرار از عربستان سعودی در نتیجه سیاست های شاهزاده بن سلمان

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود