ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از هیوندای سوناتا 2020؛ سدان سایز متوسطی با طراحی انقلابی

سال 2019 از اهمیت بسیار زیادی برای سه برند هیوندای، کیا و جنسیس برخوردار است، زیرا کره ای ها قصد دارند در ماه های آینده 13 مدل جدید را راهی بازار کنند. نسل هشتم سوناتا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سال 2019 از اهمیت بسیار زیادی برای سه برند هیوندای، کیا و جنسیس برخوردار است، زیرا کره ای ها قصد دارند در ماه های آینده 13 مدل جدید را راهی بازار کنند. نسل هشتم سوناتا یکی از این مدل ها به شمار می رود. از آنجایی که این سدان خوش استیل در نسل های اخیر خود کاملا موفق ظاهر شده، هیوندای توجه ویژه ای به آن داشته و طبق شنیده ها جایگزین نسل فعلی با طراحی متفاوتی معرفی خواهد شد. تصاویر جاسوسی نیز که به نسل هشتم سوناتا نسبت داده می شوند، این موضوع را تایید می کنند.

2020-hyundai-sonata-spy-photos (3)

علاوه بر تصاویر جاسوسی مدیر مرکز طراحی هیوندای در کره جنوبی یعنی آقای سانگ یوپ لی (SangYup Lee) هم چندی پیش در یکی از مصاحبه های خود گفته بود نسل بعدی سدان محبوب این کمپانی بقدری زیبا و خاص طراحی می شود که مثل مدل 2011 (نسل ششم یا همان YF) سر و صدای زیادی برپا خواهد کرد.

hyundai-sonata-vii-2011-models-194668

به اعتقاد آقای لی اگر چه در سال های گذشته تقاضا برای خودروهای سدان همواره روندی نزولی داشته، اما هیوندای می خواهد با ارایه سوناتایی متفاوت باعث تجدید نظر مشتریان شود. وی در این باره به نشریه موتورترند گفته:

سوناتای جدید به وضوح برای ما کاملا چالش برانگیز است، زیرا همه ما می دانیم بازار در حال کوچک شدن بوده و به سمت اتومبیل های شاسی بلند می رود.

هیوندای

سانگ یوپ لی: سوناتا شبیه یک کوپه چهار در خواهد بود، بدون اینکه کارایی و فضایی داخلی آن قربانی شود.

آنطور که تصاویر منتسب به نسل هشتم هیوندای نشان می دهند، این خودروی کره ای به جای یک سدان معمولی، کوپه ای چهار در بوده و قسمت انتهایی سقف شیبی بیشتر از حد متداول خواهد داشت. به عبارت بهتر به نظر می رسد طراحی سوناتای بعدی از کانسپت زیبای Le Fil Rouge الگوبرداری شده است. این کانسپت سال گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت.

به غیر از نسخه سدان، احتمالا نسخه استیشن سوناتای هشتم نیز توسعه خواهد یافت. به دلیل محبوبیت خودروهای استیشن در اروپا، این نسخه فقط در قاره سبز عرضه شده و جای i40 را خواهد گرفت.

بر اساس برنامه ریزی ها نسل آتی هیوندای سوناتا در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه) در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد شد. انتظار می رود فروش این خودرو از نیمه دوم امسال آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی