ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا کریستیانو رونالدو از روی کاور فیفا 19 حذف شد؟

در حالی که تنها 5 ماه از انتشار فیفا 19 می‌گذرد، الکترونیک آرتز در اقدامی بی سابقه کاور بازی پرطرفدارش را تغییر دارد و بهتر است بگوییم به طور کامل از بیرون و داخل بازی، ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

در حالی که تنها 5 ماه از انتشار فیفا 19 می‌گذرد، الکترونیک آرتز در اقدامی بی سابقه کاور بازی پرطرفدارش را تغییر دارد و بهتر است بگوییم به طور کامل از بیرون و داخل بازی، تصویر کریستیانو رونالدو مهاجم محبوب باشگاه یوونتوس و تیم ملی پرتغال را حذف کرده است.

حالا روی قاب دیسک‌های جدید فیفا 19 و حتی در صفحه بارگذاری بازی تصویر نیمار جونیور ستاره برزیلی باشگاه پاریس سن ژرمن، کِوین دِبروینه هافبک بازی‌ساز منچستر سیتی و تیم ملی بلژیک و پائولو دیبالا هم باشگاهی رونالدو در یوونتوس قرار گرفته است. افرادی که قبلاً به عنوان نماد بخش آلتیمیت تیم انتخاب شده بودند، اما در سایر بخش‌ها همچنان بازیکن پرتغالی حضور داشت.

نزدیک به دو هفته پیش الکترونیک آرتز در حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی‌اش از معرفی سه بازیکن نامبرده به عنوان کاور جدید فیفا 19 خبر داد، که ناگهان پرسش‌های بسیاری را در سطح اینترنت به راه انداخت؛ در نهایت روز جمعۀ گذشته با انتشار جدیدترین آپدیت بازی و شروع رویداد Rating Refresh، تمام کاورهای درون بازی نیز تغییر کرد و دیگر شاهد عکس کریستیانو رونالدو در هیچ نقطه از بازی نیستیم.

کمپانی توسعه دهندۀ این شبیه ساز فوتبال هرگز علتی رسمی برای این تحول اعلام نکرده، اما شواهد و ماجراهایی که به گوش رسیده‌اند از 3 تئوری احتمالی مختلف سخن می‌گویند که هر کدام می‌توانند درصدی حقیقت داشته باشند و از طرفی ممکن است بی‌ربط باشند. در هر صورت به نظر نمی‌رسد الکترونیک آرتز دلیل این مسئله را رسماً فاش کند، ولی می‌توانیم مروری بر تئوری‌های احتمالی داشته باشیم.

تئوری اول؛ قرارداد باشگاه رئال مادرید یا یوفا چمپیونز لیگ

همانطور که می‌دانید به فاصلۀ یک سال بعد از اتمام قرارداد لیونل مسی سوپراستار باشگاه بارسلونا با EA Sports، رئال مادرید به عنوان همکار تجاری و رسمی این کمپانی توسعه دهنده معرفی شد. به همین ترتیب به غیر از محتوای ویژۀ این باشگاه در درون بازی و تبلیغات محیطی فیفا 18 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، کریستیانو رونالدو به عنوان شخص اول بازی انتخاب گردید.

رونالدو روی کاور فیفا 18 رفت و سالی موفق را سپری کرد و بعد از قهرمانیِ رئال مادرید در چمپیونز لیگ، همانطور که انتظار می‌رفت برای سال بعد نیز همه چیز مثل قبل دنبال شد. کاور فیفا 19 با تصویر رونالدو و با پیراهن باشگاه اسپانیایی رونمایی شد و همه چیز خوش و خرم به نظر می‌رسید تا اینکه به ناگهان موضوع تغییر کرد.

کریستیانو رونالدو برای مدت زیادی از مدیریت رئال مادرید خواهان دستمزد بیشتر بود و از طرفی احساس می‌کرد به اندازه کافی مورد حمایت روحی و روانی قرار نمی‌گیرد، بنابراین بعد از خداحافظیِ زین‌الدین زیدان از سمت مربیگری باشگاه، اوایل تابستان مادرید را به مقصد تورین ترک نمود.

رونالدو فوراً با پیراهن یوونتوسِ ایتالیا عکس انداخت و از این مسئله ابراز خوشحالی نمود؛ اما هواداران فیفا 19 در این لحظه از خود می‌پرسیدند پس تکلیف کاور این بازی چه می‌شود؟ الکترونیک آرتز هم در این مدت سکوت کرد و فقط کاور نسخه‌های از پیش خریداری شده را با لوگوی تنهای فیفا 19 جایگزین نمود.

بعد از مدت کوتاهی کاور جدید عنوان فوتبالی محبوب بالاخره رسمی شد؛ دقیقاً همان کاور اولیه با حضور کریستیانو رونالدو، با این تفاوت که لباس رئال مادرید با کمک فتوشاپ به پیراهن یوونتوس تبدیل شده بود. یعنی حتی بازیکن پرتغالی به خودش زحمت نداده بود برای ثبت تصاویر جدید با الکترونیک آرتز همکاری کند.

بدیهی است این مسئله نه باب میل توسعه دهنده بازی باشد نه باب میل فلورنتینو پرز مدیر باشگاه رئال مادرید. چراکه این دو به عنوان شریک تجاری شناخته می‌شوند و در چنین شرایطی تیم اسپانیایی نمی‌خواهد تصویر بازیکنی که در وضعیتی نه چندان دوستانه باشگاه را ترک کرده روی کاور بازی همکارش باشد. خصوصاً وقتی برای حضور وی روی کاور از رئال مادرید رضایت گرفته شده و محتوای اختصاصی در بخش Journey تولید گردیده، اما حالا دیگر در این باشگاه توپ نمی‌زند.

از طرفی امسال الکترونیک آرتز لایسنس لیگ قهرمانان اروپا را نیز تصاحب کرده و مانور بسیار زیادی روی آن می‌دهد؛ کاور ثانویۀ بازی با حضور نیمار، دبروینه و دیبالا دقیقاً همزمان با شروع مرحله حذفی این رقابت‌ها معرفی شد و تاکید زیادی نیز روی آن صورت گرفت. بنابراین می توان احتمال داد چمپیونز لیگ و مانور تبلیغاتی روی آن نیز در حذف کریستیانو رونالدو از کاور فیفا 19 تاثیر داشته باشند.

تئوری دوم؛ اتهام کریستیانو رونالدو به رسوایی اخلاقی

محتمل‌ترین دلیل برای حذف کریستیانو رونالدو از کاور فیفا 19 همین تئوری است؛ اواخر سپتامبر سال 2018، درست چند روز بعد از انتشار این بازی کریستیانو رونالدو به رسوایی اخلاقی دیگری متهم شد؛ کترین مایورگا مدل فعال در شهر لاس وگاس آمریکا که قبلاً معلم بوده طی مصاحبه با رسانه ها و شکایتی رسمی اعلام نمود در سال 2009 توسط ستاره پرتغالی مورد تجاوز قرار گرفته است.

طبق شکواییه تنظیم شده در دادگاه عالی نِوادا، کریستیانو رونالدو در ژوئن 2009 در حالی که 24 سال سن داشته، بعد از ملاقات با کترین 25 ساله از وی تقاضا می‌کند به بهانۀ تماشای نمای شگفت انگیز لاس وگاس از پنجره اتاق اختصاصی‌اش در پِنت‌هاوس هتل Palm با او همراه شود.

کریستیانو منکر ماجرا نیست و در حال حاضر مدعی گردیده رابطه یاد شده به صورت کاملاً توافقی رخ داده و تجاوزی در کار نبوده است، اما کترین می‌گوید بعد از این اتفاق که در نارضایتی کامل اتفاق افتاده، اگرچه رونالدو عذرخواهی کرده ولی دچار افسردگی و بیماری‌های روحی روانی شده و طبق گفته وکیلش حتی مدتی به خودکشی فکر می‌کرده است.

گفته می‌شود ستاره سابق رئال مادرید به عنوان حق سکوت مبلغی معادل با 287 هزار یورو به خانم مایورگا پرداخت کرده و علت سکوت وی برای حدود 9 سال همین بوده، به علاوه اینکه وی هراس داشته بحث انتقام پیش بیاید. ولی به دنبال جنبش بانوان مورد نقض حریم خصوصی که در سراسر جهان به راه افتاده و همچنین با اصرار اطرافیانش، کترین تصمیم می‌گیرد بالاخره ماجرا را رسانه‌ای کرده و شکایت رسمی تنظیم نماید.

بعد از ادامه‌دار شدن ماجرا و درخواست پلیس ایالات متحده آمریکا از رونالدو برای ارسال نمونه DNA، الکترونیک آرتز نیز واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای که در اختیار نشریه Der Spiegel، و وب‌سایت‌های رویترز و یوروگیمر قرار گرفت عنوان کرد «ما خبرهای نگران کننده‌ای در رابطه با اتهاماتی علیه کریستیانو رونالدو شنیده‌ایم. الکترونیک آرتز با دقت و از نزدیک شرایط را پیگیری و نظارت خواهد کرد؛ چراکه ما انتظار داریم ورزشکاران و سفیرانِ ما همواره رفتاری شایسته و مطابق با ارزش‌های کمپانی داشته باشند».

درست چند روز پس از این اعلامیه، کاربران متوجه تغییراتی در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با EA Sports شدند؛ تمامی عکس‌های پروفایل فیفا 19 در سطح اینترنت با لوگوی بازی جایگزین شد و حتی کاور توییتر الکترونیک آرتز به تصویری شامل بررسی‌های عنوان مورد بحث تغییر یافت.

به مرور زمان کریستیانو رونالدو از روی لوگوی نسخه موبایلی فیفا حذف شد و پس از آن نیز بالاخره نوبت به فیفا 19 روی پلی استیشن، ایکس باکس و پی‌سی رسید؛ جالب است بدانید اپلیکیشن Companion آلتیمیت تیم که مدتی بعد از انتشار بازی به صورت رسمی آغاز به کار کرد از همان ابتدا از تصویر نیمار استفاده نموده بود.

این ماجرا همچنان در حال پیگیری است و نه ادعایی ثابت شده و نه رد شده. ولی در هر صورت روال حضور برندۀ پنج توپ طلا روی کاور فیفا 19 را به نقطه پایان خود رساند و حالا شاهد حضور سه ستاره بزرگ دیگر به صورت همزمان در صفحات اصلی بازی هستیم. حال باید دید در آینده و برای فیفا 20 چه تدابیری تدارک دیده خواهد شد و چه کسی (یا کسانی) روی کاور قرار خواهند گرفت.

تئوری سوم؛ محکومیت مجدد رونالدو به فرار مالیاتی

گُل بود به سبزه هم آراسته شد! مبحث فرار مالیاتی توسط افراد مشهور و سلبریتی‌ها اتفاق جدیدی نیست و هر سال خبرهایی متعدد از گوشه و گنار رسانه‌ها به گوش می‌رسد. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به موجب شهرت و محبوبیتی که در دنیای فوتبال دارند بیش از سایرین مورد توجه قرار می‌گیرند؛ اواخر سال گذشته میلادی و مدتی بعد از اتمام ماجراهای دادگاه و محکومیت مسی، رونالدو بار دیگر متهم شد.

بعد از کشمکش فراوان و در حالی که ستاره پرتغالی مدت‌ها بود در ایتالیا بازی می‌کرد، دادگاهی رسمی در تاریخ 22 ژانویه 2019 با موضوع محکومیت کریستیانو رونالدو به فرار مالیاتی در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد. به این ترتیب رونالدو به اتهامات خود مبنی بر عدم پرداخت مالیات و فریب دادن ماموران اسپانیایی اعتراف نمود و طبق توافقی با قضات پذیرفت 18 میلیون و 800 هزار یورو جریمه پرداخت نماید.

گفتنی است توافق مورد بحث شامل 23 ماه زندان نیز بوده، اما بنا بر اساسنامه کشور اسپانیا افرادی که به کمتر از دو سال زندان محکوم شوند و جرم خشونت‌آمیزی نیز مرتکب نشده باشند، محکومیت‌شان به حبس تعلیقی تبدیل می‌شود؛ بنابراین رونالدو راهی زندان نشد و فقط احترامی از دست رفته از دیدگاه شرکت‌های سرمایه‌گذار و تبلیغاتی برای خود باقی گذاشت.

شاید همراه شدنِ تمام این اتفاقات که در 3 تئوری مختلف مرور کردیم باعث شده الکترونیک آرتز تصمیم نهایی را گرفته و کریستیانو رونالدو را از کاور فیفا 19 حذف کند؛ اما بدیهی است اگر هر سه تاثیرگذار نباشند، یکی از آنها دلیلی قطعی برای رخداد مورد بحث خواهند بود. نظر شما چیست؟ دیدگاه و دلایل خودتان برای علت احتمالی حذف ستاره مشهور دنیای فوتبال از کاور فیفا 19 را در قسمت نظرات با دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Ronaldo king king Ronaldo
    Ronaldo king king Ronaldo | ۶ آذر ۱۴۰۰

    و در مورد رابطه اون زنه یه عده هرزه ریختن میخان بهترین هارو به زمین بزنن اگه دوس نداشتی میتونستی باهاش رابطه برقرار نکنی! و این موضوع هم دادگاه به بی گناهی رونالدو نظر داد

  • Ronaldo king king Ronaldo
    Ronaldo king king Ronaldo | ۶ آذر ۱۴۰۰

    یعنی خیلی سخته 20سال بهترین بازیکن تاریخ باشی و همچنان در این سن گلزنی کنی و تموم آمار و ارقام جلوت زانو بزنن بعد یه عده بچه سال بخاطر کرونا گوشی دادن دستش میاد از زیر پتو میگه مسی بهتر از رونالدوس مسی تو ارقام هیچ اسمی نداره بعد چطور بهترین تاریخه مسی بازیکن خوبی هست اما رونالدو بهترین بازیکن تاریخ فوتبال هستش و درضمن دریا با دهن هیچ سگی نجس نمیشه زنده باد رونالدو ♥⚽💪

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی