ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تجهیزات 5G هواوی
تکنولوژی

سازمان امنیتی بریتانیا: ریسک استفاده از تجهیزات 5G هواوی قابل کنترل است

به گزارش سازمان‌های امنیتی بریتانیایی، می‌توان با راهکار‌هایی ریسک امنیتی تجهیزات 5G هواوی را کاهش داد و آن را کنترل نمود. منبع آگاهی از مرکز امنیت ملی سایبری بریتانیا یا NCSC مدعی شده که راهکاری‌های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

به گزارش سازمان‌های امنیتی بریتانیایی، می‌توان با راهکار‌هایی ریسک امنیتی تجهیزات 5G هواوی را کاهش داد و آن را کنترل نمود.

تجهیزات 5G هواوی

منبع آگاهی از مرکز امنیت ملی سایبری بریتانیا یا NCSC مدعی شده که راهکاری‌های امنیتی بی شماری وجود دارند که می توان به کمک آنها خطرات امنیتی استفاده از تجهیزات 5G را کاهش داد و بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده کرد.

چندی پیش  دادگستری آمریکا هواوی را به سرقت، کلاهبرداری و نقض تحریم‌‌های ایران متهم کرد و پس از آن این کشور استفاده از  از تجهیزات مخابراتی 5G چین را ممنوع نمود. این مسئله به جایی رسید که دولت آمریکا قصد دارد قوانین تحریم استفاده از تجیهزات مخابراتی این شرکت یا هر کمپانی چینی را تصویب نماید.

تجهیزات 5G هواوی

کمیسیون اروپا نیز در حال تدوین لایحه ای برای تحریم تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت های ارتباطی 5G این اتحادیه است. این در حالی است که بسیاری از اپراتور‌های موبایلی اروپا نیز به جمع تحریم کنندگان پیوسته‌اند. به همین دلیل است که مدیر عامل هواوی مدعی شده روزهای سختی برای این کمپانی در راه است.

حال یافته‌های NCSC مبنی بر کم خطر بودن تجهیزات 5G هواوی ، می‌تواند نظر منفی بسیاری از کشور‌ها تغییر دهد. البته در حال حاضر دو اپراتور شبکه موبایلی مطرح بریتانیا یعنی EE و Vodafone مدعی شده‌اند که از تجهیزات هواوی برای توسعه نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی خود استفاده نخواهند کرد.

تجهیزات 5G هواوی
سهم شرکت‌های مختلف از بازار جهانی تجهیزات مخابراتی در سال ۲۰۱۷

با این وجود دو اپراتور دیگر بریتانیا یعنی O2 و Three مشکلی با هواوی ندارند و هنوز قصد دارند از تجهیزات این شرکت برای توسعه شبکه 5G خود بهره ببرند.

یافته‌های جدید می‌تواند خبر خوشی برای هواوی تلقی شود و بار دیگر شرکت‌های چینی را در رقابت برای بازار 5G جهان از دیگر کشور‌ها جلو بیندازد. باید دید دولت‌های کشور‌های کانادا، نیوزیلند و استرالیا که علاقه‌ای به استفاده از تجهیزات 5G هواوی نشان نمی دهند، بر اساس این یافته بار دیگر سراغ کمپانی‌های چینی خواهند رفت یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

    انگلیسی ها هم فهمیدن که آمریکا دنبال بهانه واهی هستش تا اونجایی که نمیتونه با رقابت سالم جلوشون وایسته رو با تحریم زمین بزنه

مطالب پیشنهادی