ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشاور امنیتی اوباما: آمریکا در تکنولوژی 5G از چین عقب افتاده

ژنرال جیمز جونز که پیشتر مشاور امنیت ملی اوباما محسوب می‌شد اعلام کرد که آمریکا در بازاریابی تجهیزات شبکه‌های 5G از چین عقب افتاده. این ژنرال در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان نمود که دولت چین به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

ژنرال جیمز جونز که پیشتر مشاور امنیت ملی اوباما محسوب می‌شد اعلام کرد که آمریکا در بازاریابی تجهیزات شبکه‌های 5G از چین عقب افتاده. این ژنرال در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان نمود که دولت چین به شرکت‌های مخابراتی بومی خود کمک مالی بسیاری کرده و این مسئله زمینه ساز پیشرفت تکنولوژی 5G در این کشور شده. این مسئله موجب شده که کمپانی‌های چینی بتوانند با صرف هزینه‌ی کمتری تجهیزات مخابراتی 5G تولید کنند و آنها را با قیمت ارزانتری عرضه نمایند. بدین ترتیب آمریکا از چین عقب افتاده و این کشور می‌تواند بازار تجهیزات 5G جهان را در دست بگیرد.

این ژنرال آمریکایی باور دارد رهبری و یکه‌تازی در بازار 5G اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نسل بعدی ارتباط بی سیم در آینده‌ای نزدیک تمامی جنبه‌های جامعه نظیر بانکداری، پزشکی و شهرها‌ی هوشمند را متحول خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید فناوری 5G می‌تواند بیشینه سرعت انتقال دیتا را ۲۰ برابر نسل قبلی یعنی 4G/LTE کند به همین دلیل با روی کار آمدن این تکنولوژی، امکان دارد کسب و کارهایی با قابلیت‌های جدید به راه بیافتند.

تکنولوژی 5G
سهم شرکت‌های مختلف از بازار جهانی تجهیزات مخابراتی در سال ۲۰۱۷

جونز که در زمان جرج بوش، فرمانده ارشد نیروهای ناتو بود عنوان نموده تکنولوژی 5G توسعه یافته در آمریکا شاید گران‌تر باشد اما از تهجیزات مخابراتی چینی ایمن‌ترند. شهروندان با استفاده از دستگاه‌های مخابراتی آمریکا خیالشان راحت‌تر خواهد بود چرا که اپراتور‌ها می‌توانند حریم شخصی دیتای کاربرانشان را حفظ کرده و ایمنی شبکه‌های اطلاعاتی را تامین کنند.

آمریکا باور دارد که کمپانی‌های چینی نظیر هواوی و ZTE در تکنولوژی و تجهیزاتشان، درب پشتی مخصوصی تعبیه می‌کنند و بدین شکل به جاسوسی و سؤاستفاده از دیتای دیگر کشور‌ها می‌پردازند. به همین دلیل است که دولت ایالات متحده قصد دارد قوانین تحریم استفاده از تجیهزات مخابراتی هر کمپانی چینی را تصویب کند و به طور کلی آنها را کنار بگذارد.

البته آمریکا تنها کشوری نیست که این نگرانی را دارد و استفاده از تجهیزات مخابراتی 5G چین را ممنوع اعلام کرده. کمیسیون اروپا نیز در حال تدوین لایحه ای برای تحریم تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت های ارتباطی 5G این اتحادیه است. این در حالی است که بسیاری از اپراتور‌های موبایلی اروپا نیز به جمع تحریم کنندگان پیوسته‌اند.

حال آمریکا سعی دارد از نگرانی‌ها پیش آمده بهره ببرد و تجهیزات مخابراتی 5G خود را بهتر عرضه نماید. البته سامسونگ نیز قصد دارد از بدنامی هواوی و کمپانی‌های چینی استفاده کند و سهمی بزرگی از بازار تجهیزات مخابراتی که پیشتر در اختیار شرکت‌های چینی بوده را تصاحب نماید. سامسونگ مرداد ماه اعلام کرد که قصد دارد ۲۲ میلیارد دلار در حوزه های هوش مصنوعی، فناوری 5G و... سرمایه گذاری کند.

باید دید که جنگ کمپانی‌های مختلف در این بازار جدید، چه سرانجامی پیدا می‌کند و رهبری تکنولوژی 5G در اختیار چه ملیتی قرار می‌گیرد؟ چین، آمریکا یا کره جنوبی؟ شما در این‌باره چه فکری می‌کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    هواوی تا دوسال دیگه اسمی ازش نخواهد ماند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی