ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی وب اپلیکیشن PDF Candy؛ ابزاری همه‌کاره برای تبدیل و مدیریت اسناد

تبدیل PDF به Word هرگز به سادگی انجام نمی‌شود. احتمالا شما هم در مقاطعی احساس کرده باشید که به یک مبدل حرفه‌ای و قابل اعتماد نیاز است تا بدون به هم ریختگی متن و ایجاد ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

تبدیل PDF به Word هرگز به سادگی انجام نمی‌شود. احتمالا شما هم در مقاطعی احساس کرده باشید که به یک مبدل حرفه‌ای و قابل اعتماد نیاز است تا بدون به هم ریختگی متن و ایجاد مشکلات اضافی، تبدیل فایل‌های PDF به Word‌ را انجام بدهد. اتفاقی که عکس آن به سادگی با استفاده از نرم افزار‌هایی مثل مایکروسافت آفیس انجام می‌شود اما خودش به همین سادگی‌ها نیست.

در این مقاله وب اپلیکیشنی را معرفی می‌کنیم که تا حد قابل قبولی می‌تواند این تبدیل را انجام بدهد. PDF Candy مبدلی چند کاره و حرفه‌ای است که می‌تواند فایل‌های PDF را تبدیل و انواع مختلف آن‌ها را ویرایش کند. اگر به دنبال یک مبدل حرفه‌ای فایل‌های PDF می‌گشتید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تبدیل PDF به Word

بهتر است پیش از شروع به این نکته اشاره کنیم که PDF Candy در واقع یک سایت تبدیل فایل آنلاین به شمار می‌رود که می‌توانید به طور رایگان از خدماتش بهره‌مند شوید. اما علاوه بر این دارای یک نرم‌افزار ویندوز هم هست که با نصب آن روی سیستم عامل دسترسی همیشگی به آن خواهید داشت و می‌توانید تبدیل‌های خود را بدون نیاز به اینترنت هم انجام بدهید.

همانطور که در اسکرین شات بالا می‌بینید، در PDF Candy ابزار متنوعی پیش روی شما قرار خواهد گرفت؛ از تبدیل فایل PDF به Word گرفته تا فایل‌های PDF به انواع و اقسام سند‌های دیگر. همه‌ی این ویژگی‌ها به صورت رایگان از طریق وبسایت PDF Candy در اختیارتان قرار می‌گیرند، البته در این صورت با محدودیت‌هایی نظیر حجم فایل آپلود شده و ... هم مواجه خواهید بود.

همانطور که گفتیم، بیش از هر چیز تمرکز این سرویس روی تبدیل فایل‌های PDF به Word معطوف شده. یقینا می‌دانید که انجام این تبدیل ساده نیست و نرم افزار‌های زیادی وجود ندارند که بدون ایراد بتوانند این کار را انجام دهند. خصوصا اگر فایل PDF شما به زبان فارسی باشد.

در تصویر بالا یک کتاب PDF مشاهده می‌کنید که ۴۴۹ صفحه دارد و از طراحی صفحات خاصی پیروی می‌کند. بدین شکل که دارای فهرست بندی، سربرگ و زیربرگ است و درون آن معادلات ریاضی یادداشت شده. در وسط صفحه یک جدول قابل مشاهده است و می‌توانید ببینید که با یک PDF‌ تمام عیار سر و کار داریم. حالا می‌خواهیم تبدیل PDF به Word را با استفاده از اپلیکیشن PDF Candy انجام دهیم.

سرویس یاد شده با رابط کاربری ساده و دسترسی خوبی که به آیتم‌ها فراهم کرده، این کار را به آسانی برایتان انجام می‌دهد. کافیست آن را باز کرده و سپس روی گزینه‌ی PDF to Word که همان ابتدای صفحه ظاهر شده است کلیک کنید. حالا فایل PDF مد نظر خود را انتخاب نمایید. با استفاده از فایل PDF Candy امکان بخش بندی پرونده هم وجود دارد. در واقع می‌توانید صفحات خاصی را برای تبدیل جدا کنید. همچنین از بین فرمت‌های DOC، DOCX و ... می‌توانید خروجی مد نظر خود را برگزینید.

ما در این تبدیل آزمایشی از فرمت قدیمی‌تر DOC به عنوان خروجی استفاده کردیم. بعد از زدن دکمه‌ی Convert به خاطر تعداد بالای صفحات تبدیل حدود ۳۰ ثانیه طول کشید و نتیجه‌ای که عایدمان شد در تصویر بعدی قابل مشاهده است:

همانطور که می‌بینید تبدیل به خوبی انجام شد. کادر بندی، جداول، سربرگ‌ها و زیربرگ‌ها (که البته در تصویر مشخص نیستند) به درستی همراه با شماره‌ی صفحات به فایل ورد تبدیل شدند. اتفاقی که نشان می‌دهد اپلیکیشن یاد شده به خوبی از پس تبدیل فایل‌های PDF به Word بر می‌آید (البته لازم به ذکر است که مثل همه‌ی اپلیکیشن‌های دیگر خروجی نهایی بدون عیب و نقص نخواهد بود).

اما همانطور که گفتیم اصل ماجرا وقتی اتفاق می‌افتد که بخواهیم یک فایل PDF با محتوای فارسی را به Word تبدیل کنید. این ارزیابی را با یک فایل PDF به زبان فارسی که دارای جدول بندی بود انجام دادیم. برای این کار هم کافی بود به همان بخش PDF to Word رفته و فایل PDF‌ مد نظر را به درون صفحه می‌کشاندیم.

با زدن گزینه‌ی Convert و انتخاب خروجی‌ها، نتیجه نهایی آماده شد. سرعت خوب تبدیل PDF به Word نکته‌ای بود که باید از آن به عنوان نقاط قوت این وب اپلیکیشن یاد کنیم. در دو تصویر زیر می‌توانید خروجی‌های دریافت شده را مشاهده کنید:

همانطور که می‌بینید کادر بندی با مشکلاتی مواجه است اما اتفاق امیدوار کننده تبدیل مناسب نوشته‌هاست. در واقع اگر بخواهیم از مشکل به هم ریختن کادر فاکتور بگیریم، باید بگوییم که PDF Candy تبدیل PDF به Word فارسی را با دقت قابل قبولی انجام می‌دهد.

و این در شرایطی است که نرم‌افزار PDF Candy برای مدت محدودی رایگان است. بعد از نصب آن تنها می‌توانید تنها دو تبدیل یا ویرایش را به صورت رایگان تجربه کنید. برای تبدیل‌های بعدی از شما درخواست می‌شود که نسبت به خرید نسخه‌ی Pro به قیمت ۳۰ دلار اقدام نمایید. البته نتیجه‌ی نهایی آنقدر مطلوب هست که بتوان به جرأت گفت که ارزش این هزینه را دارد.

در این بین نباید از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار غافل شویم. علاوه بر تبدیل فایل‌های مختلف به PDF و تبدیل فایل‌های PDF به انواع و اقسام فایل‌ها، ویژگی‌های دیگری که PDF Candy‌ ارائه می‌دهد کاهش حجم فایل‌های PDF، ادغام چند فایل، حذف برخی صفحات، اضافه کردن واترمارک، تغییر قرارگیری صفحات، کراپ کردن و تغییر اندازه‌ی صفحات فایل PDF هستند.

همچنین امکان برخی تبدیل‌های دیگر مثل تبدیل فایل‌های PPT (پاورپوینت)، RTF و انواع و اقسام فایل‌های عکس به PDF‌ نیز در این اپلیکیشن در دسترس قرار گرفته و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تصویری از نسخه‌ی آنلاین با همه‌ی ویژگی‌هایی که به طور یکجا ارائه می‌دهد

البته باید بدانید که همه‌ی ویژگی‌های یاد شده به طور کاملا رایگان از طریق نسخه‌ی وب در دسترس هستند، اما فایل‌های آپلود شده نباید بیشتر از ۱۰ مگابایت حجم داشته باشند.

به طور کلی PDF Candy چه در وبسایت و چه در نرم‌افزار ویندوز، کارش را در زمینه‌ی تبدیل فایل‌های PDF‌ به Word به خوبی انجام می‌دهد. البته اگر فایل PDF به زبان فارسی باشد، نتیجه‌ی نهایی دارای نقص‌هایی خواهد بود اما تا حد زیادی نسبت به بسیاری از اپلیکیشن‌ها نتیجه‌ی قابل تحمل‌تری را مشاهده می‌کنید. اما نباید این نکته را فراموش کنید که PDF Candy‌ تنها یک مبدل ساده نیست و می‌توان برای ویرایش فایل‌های PDF هم روی آن حساب باز کرد.

در مجموع اگر با سند‌های PDF زیادی سر و کار دارید توصیه می‌کنیم که حتما از PDF Candy استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mojtaba0111
    mojtaba0111 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    همه این قابلیت ها رو بدون نصب نرم افزار تو سایت ایبو هم میشه پیدا کرد . تازه پی دی اف های فارسی رو برای اولین بار میتونه تبدیل به ورد کنه . حتما به سایت eboo یه سر بزنید.
    خیلی جالبه مخصوصا پشتیبانی آنلاین و همیشگیش...
    eBoo.ir

  • kianoosh jahani
    kianoosh jahani | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    یکی از آسانترین روش های تبدیل فایل pdf به word استفاده از گوگل کروم هست به این صورت که اول پی دی اف را توسط کروم باز کنید در نهایت همه محتوا را کپی کنید و در یک فایل ورد ذخیره کنید.

  • sobhan0142
    sobhan0142 | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    تو بعضی از زبان های فارسی انگار ساپورت نمیشه. میشه راهنمایی کنین در این مورد باید چه کرد ؟

  • Mrh6tcjx
    Mrh6tcjx | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    نسخه مجانیه یا پولی؟
    Foxit phantom نسخه قدیمی چطوره؟ اونم همه این قابلیتهارو داره

  • i۲sight
    i۲sight | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    فوق العاده بود ! ممنون از معرفی

مطالب پیشنهادی