ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احراز هویت آگهی دهندگان
تکنولوژی

دادستان تهران: سایت‌های منتشر کننده آگهی‌های مجرمانه فیلتر می‌شوند

دادستان تهران با تاکید بر احراز هویت آگهی دهندگان در سایت‌های فروش آنلاین، خبر داد در صورتیکه دادستانی از انتشار آگهی‌های مجرمانه در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مطمئن شود، سایت‌ را فیلتر خواهد کرد. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۰

دادستان تهران با تاکید بر احراز هویت آگهی دهندگان در سایت‌های فروش آنلاین، خبر داد در صورتیکه دادستانی از انتشار آگهی‌های مجرمانه در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مطمئن شود، سایت‌ را فیلتر خواهد کرد.

«عباس جعفری دولت آبادی» دادستان عمومی و انقلاب تهران آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی را در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران تشریح کرد. وی درخصوص اینکه چند روزی است موضوع سایت‌هایی مثل «دیوار» و «شیپور» مطرح شده، گفت:

«آنچه که دادستانی با آن مخالفت دارد ورود استارت‌آپ ها به فعالیت‌هایی است که می‌تواند مجرمانه تلقی شود مانند اموالی که فروخته می‌شود اما این اموال مالکان واقعی ندارد.»

احراز هویت آگهی دهندگان

به گفته دولت آبادی مدیران باید توجه داشته باشند که اگر اجازه می‌دهند مالی به فروش برسد یا آگهی منتشر شود، باید حتماً پاسخگو باشند. او می‌گوید کسب و کار در فضای مجازی، مجاز است اما احراز هویت نیز مهم است و سایت ‌هایی که بدون توجه به احراز هویت این اقدامات را انجام می‌دهند باید پاسخگو باشند:

«بسیاری از متهمان از این بستر استفاده می‌کنند که با انتشار آگهی‌ها کارهای غیرقانونی انجام دهند. ما برایمان هویت مهم است و اشکالی که وجود دارد این است که هویت‌ها شناخته شده نیست.»

وی گفت دادستانی موضوع را ارجاع داده‌ است تا بررسی شود و اگر به نتیجه برسد که مجرمانه است، این سایت‌ها حتماً فیلتر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hossin hamzei
    hossin hamzei | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    به جای دادن راه حل صورتمساله رو حل میکنند، خوب پیداست سایت های دیوار و شیپور حق امتیاز ور پرداخت نکردن دارن اذیتشون می کنند، مگرنه خیلی از همین دزدی ها رو هم از توی همین دیوار پیدا می کنند، مگرنه اگه دیوار هم نباشه طرف می تونه یه جای دیگه بفروشه مگه قبلا دیوار نبود مال دزدی جای دیگه ای فروخته نمی شد

  • enrix
    enrix | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    #شرم_بر_این_مجلس که نظارتشون به دادستانی و پلیس صفره که باعث میشه برای راحت کردن خودشون دست به چنین کاری بزنن! چک کردن هویت 30 میلیون کاربر و اینکه جنس خودشه یا دزدیه رو هیچ وقت دیوار نمیتونه تشخیص بده! چطور میخواد تشخیص بده گوشی که میخوام بفروشم مال خودمه یا مال غیره؟؟؟؟؟ مشکل اینا با تعداد پرونده های زیادشه که خوب عادیه! وقتی قرار باشه همه بیان پلتفرم های بومی و 50 میلیون کاربر بیاد دورش باید شااهد میلیون ها جرم و پرونده باشیم!

  • porsesh
    porsesh | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    سایتهای آگهی هیچ ابزاری جز اعتبار سنجی پیامکی صاحب سیمکارت ندارند. اگر دولت بتونه (که نمی‌تونه) صحت هویت درخواست کننده سیمکارت رو بررسی و بعد با ثبت اطلاعات فردی و آدرس و ... سیمکارت صادر بشه ، اگر کسی در سایتهای آگهی کلاه‌برداری کنه راحت از طریق شماره موبایلش هویتش مشخص میشه. اونا خودشون نمی‌تونند بصورت حضوری!!! هویت متاقضی سیمکارت رو تایید کنند و به همین دلیل افراد زیادی با هویت جعلی سیمکارت میگیرن و ... از جهتی مردم کا فقر سواد دیجیتال دارند. طرف از سایت آگهی که از سر تا پاش هشدار داده اطلاعیه‌ای رو می‌بینه. چشم بسته سرش کلاه میره اون وقت میره پیشه اقا پلیسه میگه کار این بود... پلیس هم که سرش شلوغه پس میاد سایت رو فیلتر می‌کنه به خیال اینکه مسله رو حل کرده

مطالب پیشنهادی