ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های 5G
تکنولوژی

انتشار گزارشی تازه پیرامون تلاش های هواوی برای دستیابی به اسرار تجاری رقبا

نشریه The Information روز گذشته گزارشی را در رابطه با تلاش های هواوی برای دستیابی به اسرار تجاری و اطلاعات حساس صنعت موبایل منتشر کرد و در این گزارش مدعی شد که شرکت مورد بحث ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

نشریه The Information روز گذشته گزارشی را در رابطه با تلاش های هواوی برای دستیابی به اسرار تجاری و اطلاعات حساس صنعت موبایل منتشر کرد و در این گزارش مدعی شد که شرکت مورد بحث در مواردی که کارکنان اسرار محرمانه رقبا را در اختیار آن می گذاشتند مبلغی را بابت پاداش به آنها پرداخت می کرده.

جالب است بدانید که براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، هواوی تلاشی برای پنهان سازی برنامه های تشویقی خود نکرده و با این موضوع ابدا به عنوان اسرار شرکت برخورد نمی کرده است.

گفته می شود که هواوی یک وبسایت داخلی داشته (و شاید هنوز هم داشته باشد) و در آن کارکنان را تشویق می کرده که اطلاعات دریافتی مربوط به اسرار تجاری را در آن منتشر کنند، ضمن اینکه آدرس ایمیلی اختصاصی هم در آن ذکر شده بود که کارکنان می توانستند این اسرار تجاری را به آن ارسال کنند. در ادامه محتوای سایت و ایمیل های ارسالی به آن آدرس توسط کمیته ای به نام گروه مدیریت رقابت مورد بررسی قرار می گرفت.

بسته به اهمیت اطلاعاتی که کارکنان هواوی از رقبا دریافت می کردند مبلغی به عنوان پاداش به آنها پرداخت می شده

براساس کیفیت اطلاعات سرقتی و سطح محرمانگی آنها مبلغی به آن پاداش به کارکنان داده می شد. در واقع هرچه اطلاعات دریافت جذاب تر یا محرمانه تر باشند مبلغ این پاداش نیز بیشتر می شد. اگر یادتان باشد چند وقت پیش پلیس لهستان دو کارمند این شرکت را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد.

موسس هواوی در کنار رئیس جمهوری چین

طبق گزارش The Information هواوی این اطمینان را به کارکنان خود می داده که بابت اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه رقبا با آن هیچگونه اقدام انضباطی آنها را تهدید نمی کند.

گفتنی است اخیرا پلیس فدرال آمریکا سلسله عملیات هایی را در رابطه با اتهام سرقت اسرار تجاری شرکتی در آمریکا علیه هواوی آغاز کرده که ظاهرا مشغول توسعه نوع جدیدی از شیشه موبایل بوده است. از قضی کارکنان این کمپانی در جریان ملاقاتی که با کارشناسان هواوی داشته اند میکروفونهایی را به لباس خود متصل کرده بودند و نمایندگان هواوی تلاش کرده اند که اطلاعات محرمانه ای را از طریق آنها به دست بیاورند.

در جای دیگری از گزارش The Information ادعاهای دیگری نیز مطرح شده؛ برای مثال گفته شده که هواوی ملاقات هایی را با تامین کنندگان شرکت های رقیب ترتیب می دهد و در آنها وعده می دهد که قرارداد انحصاری با این تامین کنندگان خواهد بست اما هدف اصلی از آنها دریافت اطلاعات محرمانه مربوط به شرکت های رقیب بوده.

در یکی از این جلسات نمایندگان هواوی با یکی از تامین کنندگان اپل که پایشگر ضربان قلب اپل واچ را تولید می کرده ملاقات می کنند. موضوع دیدار در ابتدا عقد قرارداد تولید انحصاری برای هواوی بوده اما تمام پرسش هایی که کارکنان هواوی مطرح می کردند به اپل واچ مربوط بوده است. براساس اعلام یکی از مدیران شرکت تامین کننده مذکور، کارکنان آن درجریان این دیدار هیچ اطلاعاتی در خصوص همکاری شان با اپل را مطرح نکرده اند.

گفته شده که بعد از این دیدار هواوی تماس خود را با تامین کننده مذکور قطع کرده و هیچ حرف دیگری در رابطه با قراردادهای انحصاری به میان نیاورده است.

هواوی همچنین مصاحبه هایی هم با کارکنان سابق اپل انجام می داده و به جای پرسیدن سوالات متداول  مرتبا از محصولات و کارهای در دست انجام اپل از آنها سوال می کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    کشف یک تپه ریده شده دیگه. دزد های بدخت مفلوک? ?

مطالب پیشنهادی