ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزییات بیشتر از «صلاحیت سایبری» پلیس فتا برای کسب‌وکارهای اینترنتی

شواهد حاکی از این است که پلیس فتا به دنبال تقویت ارتباط خود با کسب‌وکارهای آنلاین جهت کاهش جرایم رایانه‌ای است. روز جمعه ۲۶ بهمن ماه، سرهنگ «حسین رمضانی»، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

شواهد حاکی از این است که پلیس فتا به دنبال تقویت ارتباط خود با کسب‌وکارهای آنلاین جهت کاهش جرایم رایانه‌ای است. روز جمعه ۲۶ بهمن ماه، سرهنگ «حسین رمضانی»، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجای کشور در جشنواره وب و موبایل ایران خبر داد که ماموریت برای سال ۹۸، ایجاد صلاحیت سایبری پلیس فتا برای کسب‌وکارهای آنلاین است.

سرهنگ حسین رمضانی

رمضانی با اشاره به این موضوع که پلیس فتا به دنبال ایجاد بروکراسی اداری برای کسب‌وکارهای آنلاین نیست، گفته بود: «برخی استانداردها باید در زیرساخت کسب‌وکار از نظر فنی و امنیت سایبری رعایت شود. برای مثال اینکه پیکربندی سرورها چگونه باشد و اطلاعات چگونه ذخیره شود.»

«رضا الفت نسب»، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، در گفتگو با دیجیاتو و پاسخ به این پرسش که آیا این روند باعث افزایش مشکلات استارت‌آپ‌ها در زمینه اخذ مجوز نخواهد شد، گفت:

«صلاحیت سایبری یکی از اولویت ما و پلیس فتا است. آنچه پلیس فتا به دنبالش است یک موضوع غیرمنطقی نیست. وقتی به تجارت بخش‌های مختلف دنیا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که چنین موضوعی وجود دارد و یک سری گواهینامه‌ها باید کسب شود. کاری که کرده‌ایم این است که از پلیس فتا خواسته‌ایم نسخه اولیه این فرایند را تا جای ممکن ساده و به نکاتی اختصاص دهند که به بحث امنیت مرتبط است. حالا قرار است که این موارد آماده و با هم‌فکری، نهایی شود. نکته مهم اینجاست که هدف پلیس فتا این نیست که بخواهند هزینه‌ای سربار کسب‌وکارها کند.»

رضا الفت نسب

به گفته الفت نسب، در صورتی که پلیس فتا و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی روی جزییات فرآیند صلاحیت سایبری به توافق برسند، کسب‌وکارهای آنلاین باید از سال آینده صلاحیت سایبری خود را دریافت کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا همچنین در جشنواره وب و موبایل ایران به اتحادیه پیشنهاد داده بود تا ارتباط مستقیم و ۲۴ ساعته‌ای بین استارت‌آپ‌ها و پلیس به وجود بیاید چراکه این فرآیند در بسیاری از کشورها مرسوم است. الفت نسب در همین رابطه نیز به دیجیاتو می‌گوید:

«زیرساخت و امکاناتی را آماده می‌کنیم و آن را در اختیار پلیس فتا قرار خواهیم داد. به این شکل ارتباط موثری بین کسب‌وکارهای آنلاین و پلیس شکل می‌گیرد چرا که در بعضی زمان‌ها موارد خاص پیش می‌آید. یا یک فروشگاه اینترنتی مشکلی به وجود می‌آورد یا در سایت‌های نیازمندی آنلاین مواردی را می‌بینیم که نباید وجود داشته باشد. به این شکل قبل از اینکه پلیس فتا بخواهد به سراغ حکم قضایی برود، با استفاده از همین بستر، مشکل را حل می‌کنیم. تصور می‌کنیم این روند تعداد جرائم را نیز به شدت کاهش دهد.»

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، پلیس فتا نگاه مثبتی به کسب‌وکارهای نوپا دارد اما در حال حاضر حل مسئله سایت «دیوار» و سپس «صلاحیت سایبری» در اولویت‌های پلیس فتا و اتحادیه هستند که قرار است برای این مسائل کارگروه تشکیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yaka
    yaka | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    من نفهمیدم بدون حکم قضایی مشکل حل کنن!؟؟!؟!؟
    یعنی بیان دیتابیس ومشتری های ما ببینن ؟!؟!
    به حریم خصوصی افراد بدونحکم قضایی وارد بشن.
    حالا این بزاریم کنار پیام رسان ها!!
    بدون حکم قضایی تمام اطلاعات کاربرا بدست بیارن
    تا این لحظه خدایش فکر می کردم داخل پیامرسان های داخلی پیام 4 تا تیک می خوره ولی انگار قرار بیشتر تیک بخوره!!!!

  • yaka
    yaka | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    lk kt

مطالب پیشنهادی