ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا تکنیک پرینت سه بعدی بانوی بنگلادشی را برای تولید سخت افزار بکار می‌بندد

پرینت سه بعدی تقریباً فرآیند تولید را در دنیای مدرن دگرگون کرده و می‌توان با کمک این فناوری، هر شئی را بدون راه انداختن خط تولید بزرگ ساخت. حال محققی بنگلادشی تکنولوژی جدیدی در این زمینه ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پرینت سه بعدی تقریباً فرآیند تولید را در دنیای مدرن دگرگون کرده و می‌توان با کمک این فناوری، هر شئی را بدون راه انداختن خط تولید بزرگ ساخت. حال محققی بنگلادشی تکنولوژی جدیدی در این زمینه ابداع کرده و ناسا نیز قصد دارد از آن برای تولید سخت افزار بهره ببرد.

تولید سخت افزار

با این تکنولوژی ابداعی می‌توان سنسور‌ها و حتی مدار‌های پیچیده ارتباطات بی سیم را روی یک بورد سخت افزاری پرینت کرد. این تکنولوژی توسط تیم محمودا سلطانا، دانشمند بنگلادشی در مرکز فضایی گادرد ناسا توسعه یافته و می‌تواند فرآیند تولید و بسته بندی سخت افزار‌ها آسانتر از گذشته نماید.

این تکنیک از متریال نانو نظیر نانولوله کربنی، گرافین و... استفاده می‌کند و می‌تواند تمامی سنسورهای یک لایه طی یک پروسه کامل پرینت کند. با کمک این فناوری حتی می‌توان قسمتی از مدار‌های مخابراتی بی سیم مورد نیاز را روی یک بورد پرینت کرد.

تولید سخت افزار

روند ساخت پلتفرم‌های بهره‌مند از چند سنسور در فضا به پروسه تولید سخت افزار روی زمین شباهت دارد . در ابتدا هر سنسور ساخته می‌شود و سپس به همراه مدار‌های لازم روی بورد نصب می‌شود. این پروسه سرعت کمی دارد و امکان رخ دادن هر گونه اشتباهی را بالا می‌برد.

اگر تکنولوژی این بانوی بنگلادشی کارآمدی خود را اثبات کند، ناسا می‌تواند با استفاده از آن، کلیه فعالیت‌های خود را آسان نماید. بدین ترتیب این آژانس فضایی می‌تواند تمامی پلتفرم‌های مورد نیاز خود را در آسمان تولید نماید و به بررسی دیتای زیادی بپردازد. تنها کافیست برای این بورد‌ها و مدار‌های تولید شده، یک منبع قدرت در نظر بگیرد.

تولید سخت افزار
Cutting Edge Magazine - Mahmooda Sultana

تولید سخت افزار با پرینت سه بعدی تنها روند تولید را آسان می‌کند بلکه مصرف انرژی برای تولید چیپست را نیز پایین می آورد. همچنین می‌توان با این تکنولوژی مدار‌های بسیاری کوچکی نیز پرینت نمود. بدین ترتیب سخت افزار پرینت شده با کمک این تکنولوژی را می‌توان در ماشین‌های فضایی و حتی لباس فضانوردان بکار برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی