ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فرصت محدود انصراف برای مشتریان ایران‌ خودرو

بازار خودرو کشورمان ماه ها است که با قیمت های متنوعی روبه رو شده است. در حال حاضر قیمت انواع خودروها به صورت روزانه مشخص می شود و بدون اغراق نرخ خودروهای پرفروش یا بهتر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بازار خودرو کشورمان ماه ها است که با قیمت های متنوعی روبه رو شده است. در حال حاضر قیمت انواع خودروها به صورت روزانه مشخص می شود و بدون اغراق نرخ خودروهای پرفروش یا بهتر بگوییم پر متقاضی در برخی اوقات تا سه بار در روز نیز تعیین می گردد.

با در نظر گرفتن افزایش قیمت مجدد خودروهای داخلی و این موضوع که وزارت صمت نیز قیمت‌گذاری دستوری را در بازار خودرو را کنار گذاشته و قیمت کارخانه ای خودرو ها به حاشیه بازار سپرده شده طبیعی است که با تعداد قابل توجهی از انصراف دهندگان خودروهای پیش فروش شده مواجه شویم. دلیل این انصراف آن است که طبق تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، قیمت خودروهای داخلی از ابتدای بهمن ماه امسال به بعد، تا پنج درصد زیر حاشیه بازار تعیین می‌شود و بنابراین چندین میلیون تومان به قیمت محصولات ثبت نامی، در زمان تحویل اضافه خواهد شد.

ثبت نام خودرو

به عنوان نمونه خودروی پرایدی که تحویل اواخر بهمن ماه سال 97 یعنی هفته جاری باشد اختلاف قیمتی حدودا 20 میلیون تومانی با قیمت کارخانه ای زمان ثبت نام داشته و این افزایش قیمت موجی از انصراف دهندگان را به وجود آورده که در حوزه خودرو پیش ثبت نام کرده‌اند.

در شرایطی که برخی مشتریان به دنبال انصراف از دریافت خودروهای ثبت نامی خود (به دلیل افزایش قیمت) هستند، خودروسازان به آنها اعلام کرده اند ودیعه ودیعه دریافت شده هنگام ثبت نام خودرو ها به همراه سود مربوطه، طی 120 روز کاری عودت داده خواهد شد. این موضوع در حالی است که براساس روال سابق عودت ودیعه ودیعه دریافت شده هنگام ثبت نام خودرو ها عموما یک ماهه صورت می گیرد.

 

ودیعه خودرو

این تاخیر در عودت ودیعه دریافت شده هنگام ثبت نام خودرو ها به وضوح نشان دهنده کمبود نقدینگی خودروسازان است. نوسانات ارز باعث کاهش نقدینگی شرکت‌های بزرگ ازجمله خودروسازان شده است. قطعه سازان نیز دچار مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش هستند، بدهی خودروسازان به قطعه سازان از مرز 15 هزار میلیارد تومان عبور کرده و به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا خودروسازان همین وعده عودت ودیعه خودروها طی 120 روز کاری را نیز محقق خواهند کرد یا پول مشتریان را دیرتر از موعد موردنظر مسترد خواهند کرد.

مشتریان ایران‌خودرو فقط تا ۱۵ اسفند فرصت انصراف دارند [به روز رسانی] - اسفند۹۸

گروه صنعتی ایران خودرو طی اطلاعیه به تمامی نمایندگان خود اعلام کرد که انصراف از قرارداد مشتریان این شرکت، فقط تا ۱۵ اسفند امکانپذیر است.

طبق اعلام این شرکت، باتوجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، همچون سنوات گذشته در صورت مراجعه مشتریان جهت انصراف از قردادها، اخذ انصراف مشتری از سوی نمایندگی ها تا ۱۵ اسفند ماه امکانپذیر است.

باتوجه به تراکم فعالیت‌های اجرایی فروش در پایان سال، پرونده‌های انصراف از تاریخ ۹۸/۱۲/۱۹ تا انتهای سال جاری پذیرش نمی‌شود و اخذ پرونده‌های انصراف از اولین روز کاری سال آینده برابر معمول اقدام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • arian2018
    arian2018 | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    من خودم انصراف دادم. پیگیری هم کردم بین دو تا 3ماه پول برگشت داده می شه.به هر حال با این شرایط انصراف دادن بهتره از پرداخت اضافه چندین میلیونی است

  • alireza eh
    alireza eh | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    ۱۲۰ روز کاری که با تعطیلی پنجشنبه و جمعه میشه حدودا ۱۵۰ روز نصف سال باید منتظر برگشت پول باشیم

    • sajad abdiii
      sajad abdiii | ۲ آبان ۱۳۹۸

      منم میخوام انصراف بدم ایا انصراف بدم ؟

مطالب پیشنهادی