ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ مودم 5G
تکنولوژی

اسنپدراگون X55 رسما معرفی شد؛ نسل دوم چیپ مودم 5G کوالکام

کوالکام دقایقی پیش نسل دوم چیپ های مودم 5G خود را معرفی کرد تا رقابت برای ایجاد شبکه های دیتای سریع تر که انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی راه اندازی گردند، داغ تر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۰

کوالکام دقایقی پیش نسل دوم چیپ های مودم 5G خود را معرفی کرد تا رقابت برای ایجاد شبکه های دیتای سریع تر که انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی راه اندازی گردند، داغ تر شود.

کوالکام که عنوان بزرگ ترین تامین کننده چیپ موبایل در دنیا را دارد ابراز امیدواری کرده که این چیپ مودم 5G با نام اسنپدراگون X55 که جایگزین مودم X50 شده تا پایان امسال در شمار زیادی از تلفن های هوشمند به کار گرفته شود. گفتنی است شرکت های چینی تولید کننده موبایل از قبیل شیائومی سال گذشته نسل اول چیپ مودم 5G کوالکام را به صورت محدود در محصولاتشان استفاده کردند و حالا امید می رود که نسل دوم این چیپ مودم 5G یعنی اسنپدراگون X55 به صورت انبوه در محصولات موبایلی به کار گرفته شود.

چین و کره در بهار سال جاری شبکه های 5G خود را راه اندازی میکنند

این چیپ مودم 5G در حالی معرفی می شود که سامسونگ (بزرگ ترین سازنده تلفن هوشمند در دنیا) فردا در نظر دارد از خانواده پرچمدار گلکسی اس 10 خود رونمایی کند. سامسونگ و کوالکام در ماه دسامبر از همکاری هایشان برای عرضه یک گوشی 5G خبر دادند و حالا تحلیلگران اعلام داشته اند که سامسونگ فردا از نسخه 5G پرچمدار خود نیز رونمایی می کند.

چیپ مودم 5G کوالکام قرار است وارد بازاری بسیار شلوغ شود. برای مثال هواوی که سومین تولید کننده بزرگ موبایل در دنیا محسوب می شود ماه گذشته اعلام کرد که چیپ مودم 5G مختص به خود را ساخته و قصد دارد که از آن در گوشی های تولیدی اش استفاده نماید.

سامسونگ هم یک چیپ مودم 5G به نام اگزینوس ۵۱۰۰ دارد که از آن در بسیاری گوشی های تولیدی خود استفاده می کند. شرکت تایوانی مدیاتک نیز اخیرا موفق به ساخت چیپ مودم 5G شده و اینتل هم خبر داده که محصول اختصاصی خود را تا نیمه دوم سال به بازار عرضه می کند.

در عین حال اما کره و چین قصد دارند که شبکه های 5G خود را تا بهار امسال راه اندازی کنند و برخی اپراتورهای امریکایی نیز اعلام کرده اند که تا اواخر امسال ارتباطات 5G را در اختیار کاربرانشان می گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    تو ایران هم جواد ناظری جهرمی‌ گفته که تو سال ۹۸ راه اندازی میشه شبکه 5g
    آیا واقعا اتفاق میوفته‌ و تغییری ایجاد میشه؟

مطالب پیشنهادی