ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل جدید ساعت هوشمند و دستبند سلامتی سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ از سری جدید پوشیدنی های خود رونمایی کرد؛ ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو به همراه دستبند سلامتی در دو نسخه گلکسی فیت و گلکسی فیت e. گلکسی فیت های جدید از نظر طراحی و ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۲

سامسونگ از سری جدید پوشیدنی های خود رونمایی کرد؛ ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو به همراه دستبند سلامتی در دو نسخه گلکسی فیت و گلکسی فیت e.

گلکسی فیت های جدید از نظر طراحی و کارایی مشابه با دستبند فیت 2 پرو هستند و یک نمایشگر مستطیلی با لبه های خمیده دارند.

طراحی و رابط کاربری

ساعت هوشمند جدید سامسونگ شبیه به نسخه ای باریک شده از سری قبلی به نظر می رسد. گلکسی اکتیو با قابلیت های سلامتی از جمله پایش فشار خون همراه شده اما بر خلاف سری های قبلی فاقد یکی از قابلیت هایی است که به امضای سامسوگ بدل شده بود: رینگ چرخانی که در حاشیه نمایشگر قرار گرفته بود. در کنار ساعت دو کلید هم به چشم می خورد. قاب ظریف فلزی در 4 رنگ مشکی، نقره ای، سبز و رز گلد عرضه می شود. بندهای لاستیکی هم قابل تعویض هستند.

قطر ساعت حالا 40 میلی متر شده، نمایشگر 1.1 اینچی با رزولوشن 360 در 360 پیکسل است و مشابه با مدل های قبلی با سیستم عامل تایزن سامسونگ (نسخه 4) همراه شده است. به گفته سامسونگ گلکسی واچ اکتیو با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگار است.

گلکسی واچ اکتیو

گلکسی فیت در رنگ های مشکی و نقره ای عرضه می شود و به یک نمایشگر امولد مجهز شده. دستبند سلامتی سامسونگ از نسخه ای سبک شده از سیستم عامل پوشیدنی این شرکت کره ای نیرو می گیرد.

اصلی ترین تفاوت گلکسی فیت و فیت e به نمایشگر مرتبط است؛ 0.95 اینچی در مقابل 0.74 اینچی برای مدل e. رزولوشن نمایشگرها هم به ترتیب 120 در 240 و 64 در 128 پیکسل هستند البته ابعاد مدل e هم کوچکتر است.

قابلیت های سلامتی و تناسب اندام

گلکسی واچ اکتیو با ابزارهای سلامتی و تناسب اندام همراه شده تا به حفظ سلامتی شما کمک کند. این اولین پوشیدنی سامسونگ است که به قابلیت پایش فشار خون مجهز شده؛ ویژگی ای که مدت کوتاهی پس از عرضه ساعت، در ابتدا در فاز بتا عرضه می شود. از 24 اسفند ماه می توانید اپلیکیشن My BP Lab را دانلود کرده و از این قابلیت استفاده کنید. به گفته سامسونگ این اپ با همکاری دانشگاه کالیفرنیا توسعه داده شده تا فشار خون کاربر را ردیابی کند.

گلکسی واچ اکتیو شامل 39 نوع تمرین مختلف است که مواردی از جمله فعالیت های خارج از منزل تا فعالیت های باشگاه ورزشی را شامل می شود. ساعت می تواند به طور خودکار فعالیت هایی از جمله دوچرخه سواری، طناب زدن، دو و شنا را بدون نیاز به هر گونه تنظیم دستی در اپلیکیشن تشخیص دهد. علاوه بر این می توانید اپلیکیشن های ثالث از جمله استاروا و آندر آرمور را برای ردیابی فعالیت ها نصب کنید. البته سامسونگ علاقه مندان به موسیقی را هم فراموش نکرده و می توانید اسپاتیفای یا دیگر اپ های موسیقی را روی ساعت نصب کنید.

گلکسی واچ اکتیو

با گلکسی فیت هم می توانید تا 90 فعالیت متفاوت را انتخاب کنید تا به صورت خودکار پایش آغاز شود. هم ساعت و هم دستبند سلامتی می توانند تا فشار 5 اتمسفر در زیر آب دوام بیاورند. به این ترتیب به راحتی می توانید در استخر شما کنید یا در اقیانوس شیرجه بروید (البته نه غواصی در عمق). این میزان مقاومت معادل با عمق 50 متری خواهد بود.

مشابه با مدل های قبلی پوشیدنی های سری گلکسی، واچ اکتیو و فیت به سنسور اپتیکال تشخیص ضربان قلب مجهز شده اند که می تواند در محاسبه میزان کالری و نیز پایش مداوم ضربان قلب در حین تمرینات ورزشی کاربرد داشته باشد. علاوه بر این هر دو پوشیدنی امکان پایش میزان استرس به همراه پیشنهاد هایی برای تمرین های تنفسی در این شرایط را دارند. با پوشیدن این دو امکان پایش خواب هم فراهم می شود.

پردازنده و باتری

گلکسی واچ اکتیو با چیپست اگزینوس 9110  و 768 مگابایت رم همراه شده. حافظه داخلی 4 گیگابایت است و یک باتری 230 میلی آمپر ساعتی نیروی مورد نیاز را فراهم می کند. گلکسی فیت یک باتری 120 میلی آمپر ساعتی دارد و به ادعای سامسونگ با یک بار شارژ تا یک هفته دوام می آورد. پوشیدنی های جدید به وای فای مجهز شده اند و هر دو به لطف NFC با سامسونگ پِی سازگار هستند.

قیمت و زمان عرضه

قطعا یکی از مزیت های رقابتی گلکسی واچ اکتیو قیمت 200 دلاری آن است و به این ترتیب در مقایسه با گیِر اسپرت و گلکسی واچ، 100 دلار قیمت پایین تری دارد. این در حالی است که ارزان ترین اپل واچ (سری 3 سال 2017) قیمتی 279 دلاری دارد.

پیش فروش این پوشیدنی ها از دوم اسفند ماه آغاز می شود و از 17 اسفند هم روانه بازار می شوند. سامسونگ قیمت گلکسی فیت را 99 دلار اعلام کرده و قصد دارد این پوشیدنی را در سه ماه دوم 2019 (بهار سال 1398) روانه بازار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی