ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیروگاه هسته ای
تکنولوژی

هشدار نمایندگان آمریکا در مورد تلاش ترامپ برای انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان

متخصصان هشدار داده اند که انتقال فناوری های حساس هسته‌ای به عربستان احتمال تولید بمب اتم و تسلیحاتی شدن خاورمیانه را به همراه دارد. مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار گزارشی ۲۴ صفحه‌ای از تلاش پشت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۳

متخصصان هشدار داده اند که انتقال فناوری های حساس هسته‌ای به عربستان احتمال تولید بمب اتم و تسلیحاتی شدن خاورمیانه را به همراه دارد.

مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار گزارشی ۲۴ صفحه‌ای از تلاش پشت پرده دولت ترامپ برای فروش فناوری ساخت راکتورهای هسته ای به عربستان سعودی پرده برداشته است. بر این اساس دولت ترامپ بدون توجه به دغدغه های امنیتی و قانونی روند فروش فناوری بسیار حساس را تسریع بخشیده است.

بن سلمان: اگر ایران بمب اتم بسازد ما هم می‌سازیم

«الیجا کامینگز»، رئیس کمیسیون نظارت مجلس نمایندگان هشدار داده که بی ثباتی در راس حکومت سعودی به خاطر سیاست های بن سلمان می تواند به اشاعه نزاع هسته ای در خاورمیانه منجر شود. پیش از این بن سلمان مدعی شده بود که در صورت تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، این کشور هم تمام توان خود را صرف توسعه بمب اتمی خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش خود تاکید کرده که دولت ترامپ با وجود منع قانونی و مخالفت شورای امنیت ملی آمریکا و به خاطر فشار شرکت های چند ملیتی دست به چنین کاری زده است. دلیل اصلی این سیاست درآمد سرسام آور توسعه نیروگاه هسته ای در عربستان و دیگر کشورهای عربی بوده و شتاب فراوان در انتقال این فناوری ممکن است به دور زدن مسیرهای قانونی منجر شود.

یکی از این کمپانی ها «واشنگتن هاوس الکتریک»، زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری «بروکفیلد» است که به گفته نمایندگان قبلا کمک های مالی هنگفتی را در اختیار خانواده «جراد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ قرار داده است. نیروگاه هسته ای

ظاهرا جراد کوشنر به منظور امکان سنجی تامین هزینه مالی انتقال و راه‌اندازی این فناوری دو بار به پایتخت عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر سفر کرده است.

ظاهرا حکومت عربستان عزم خود را برای توسعه نیروگاه هسته ای جزم کرده و حتی در صوت عدم همکاری آمریکا گزینه های دیگری نظیر کره جنوبی، چین و روسیه را برای ساخت رآکتورهای هسته ای روی میز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    آمریکا واقعا دنبال ثبات و آرامش مردم جهانه... هرکس هم با سیاست های مخالفت کنه با بمب هسته ای مهوش می‌کنه.....احمق های آمریکایی.....خخخخخ

    • Safa313
      Safa313 | ۲ اسفند ۱۳۹۷

      به احمقها برخورد و بهت منفی دادن ?

مطالب پیشنهادی