نگاهی به زندگی کارل لاگرفلد ، طراح مشهور مد که در سن ۸۵ سالگی درگذشت

نگاهی به زندگی کارل لاگرفلد ، طراح مشهور مد که در سن ۸۵ سالگی درگذشت

کارل لاگرفلد طراح مشهور مد و لباس و مدیر شرکت شانل در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

این طراح خلاق و ستاره دنیای مد، روز سه‌شنبه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه) و پس از دوره‌ای بیماری در منزل خود در پاریس جان باخت.

این طراح آلمانی علاوه بر داشتن مارک خود، برای مزون‌های مشهوری چون شانل، کلوئه و فندی نیز طراحی می‌کرد.

کارل لاگرفلد
کارل اوتو لاگرفلت سال ۱۹۳۳ در هامبورگ آلمان و در آستانه قدرت گرفتن هیتلر به دنیا آمد. او وقتی وارد صنعت مد شد، نام خانوادگی‌اش را برای آنکه “تجاری‌تر” باشد به لاگرفلد تغییر داد.
نوجوان بود که به پاریس مهاجرت کرد و به عنوان دستیار پی‌یر بالمن، طراح سرشناس فرانسوی و بنیانگذار برند بالمن، مشغول به کار شد.
کارل لاگرفلد
لاگرفلد از سال ۱۹۸۳ مدیر طراحی مزون فرانسوی شانل و و از سال ۱۹۶۵ مدیر طراحی فندی بود که عمدتا کیف و کفش پوست و چرم تولید می‎کرد. با این حال او مانند بسیاری از طراحان مزون‎های مشهور مارک خود را نیز داشت که در جهان مد بسیار شناخته شده بود.
کارل لاگرفلد
او در سال‌های اخیر بیشتر مواقع با عینک آفتابی سیاه، پیراهن‌هایی با یقه‌های دراز و تیز و کت و شلوار و کراوات سیاه در انظار عمومی ظاهر می‎شد. او یک بار درباره شکل ظاهری خود که به نوعی به امضای او تبدیل شده بود، گفت: “یک کاریکاتور از خودم را دوست دارم و این (تیپ) را دوست دارم. برای من تمام طول سال کارناوال ونیز است.”
کارل لاگرفلد
لاگرفلد چندی پیش به عنوان مدیر طراحی شانل اعلام کرد که این مزون استفاده از پوست حیوانات کمیابی مانند مار، تمساح، بزمجه و سفره ماهی را متوقف می‌کند.
آقای لاگرفلد درباره این تصمیم گفت: “این کار را کردیم چون احساس عمومی این گونه بود ولی احساس عمومی این کار را به ما تحمیل نکرد. ضمن این که باید بگویم شانل چندان از خز استفاده نمی‌کند که ما بخواهیم کار را با آن شروع کنیم.”
کارل لاگرفلد
او هفته‌ها بیمار بود و در چندین هفته مد که در شهرهای مختلف برگزار شد حضور نیافت. (در حال قلم زدن طرح‌های لباس در استودیوی مزون کلوئه پاریس)
کارل لاگرفلد
کارل لاگرفلد علاوه بر طراحی مد، عکاسی و نقاشی هم می کرد و کاریکاتور هم می‌کشید.
کارل لاگرفلد
یک دهه پس از آنکه کوکو شانل درگذشت، در سال ۱۹۸۳ به عنوان مدیر طراحی کارش را با مزون شانل آغاز کرد که تا پایان عمر ادامه داد. او یک سال بعد طرح‌هایش را با مارک خودش نیز وارد بازار کرد. (در آپارتمانش در پاریس، ۱۹۷۴)
کارل لاگرفلد
لاگرفلد نوآوری‌هایی در زمینه نمایش مدل‌های جدید لباس داشت؛ مثلا در یکی از نمایش‌های مد شانل در پاریس، طوری طراحی کرد که انگار مانکن‌ها در سوپرمارک قدم می‌زنند.
کارل لاگرفلد
دو سال پیش مزون شانل در هاوانا، پایتخت کوبا یک نمایش مد برگزار کرد. این اولین بار بعد از انقلاب کمونیستی این کشور در ۱۹۵۹بود که کوبا میزبان چنین مراسمی می‌شد.
بسیاری از افراد سرشناس، از جمله ستارگان هالیوود برای تماشای نمایش مد شانل به کوبا سفر کردند. جیزل بونشن، مدل مشهور برزیلی و وین دیزل، بازیگر و کارگردان آمریکایی از جمله چهره‌های مشهوری بودند که برای شرکت در این مراسم به کوبا سفر کردند.
کارل لاگرفلد گفته بود که برای طراحی مجموعه این فصل، از غنای فرهنگی کوبا الهام گرفته است. (بلوار پرادو در شهر هاوانا که هر دو طرف آن درخت‌های سرسبز است، تبدیل به کت‌واک شد.)
کارل لاگرفلد
از سمت راست: کلودیا شیفر، بازیگر و مدل آلمانی، کارا دلوین، بازیگر و مدل انگلیسی، کارل لاگرفلد و کِیتی پری، خواننده و بازیگر آمریکایی، پاییز سال ۲۰۱۷ در هفته مد پاریس
کارل لاگرفلد
کارل لاگرفلد و لیدی گاگا، خواننده آمریکایی در هفته مد پاریس در سپتامبر ۲۰۱۸
کارل لاگرفلد
او که زبان تند و تیزی داشت، افراد بسیاری را در جهان مورد نقدهای تند خود قرار داده بود. از آن جمله می‌توان به آنگلا مرکل، ادل (خواننده مشهور بریتانیایی) هایدی کلوم (مدل آلمانی) و همچنین پیپا میدلتون (خواهر همسر شاهزاده ویلیام) اشاره کرد.
لاگرفلد
گرامیداشت یاد لاگرفلد در فروشگاه اصلی شانل در پاریس
کارل لاگرفلد
این طراح مشهور مد و لباس هیچوقت ازدواج نکرد و فرزندی هم ندارد.

بدون نظر

ورود