ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سلاح پلاسمایی جنگ ستارگان به ورزش شمشیر بازی خواهد آمد [تماشا کنید]

اخیرا فدارسیون ورزش شمشیر بازی در فرانسه از اسلحه‌هایی نورانی شبیه به شمشیرهای جنگ ستارگان در مسابقات خود استفاده کرده است. به گفته روابط عمومی این فدراسیون، دلیل اصلی این کار جذاب‌تر کردن مسابقات و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

اخیرا فدارسیون ورزش شمشیر بازی در فرانسه از اسلحه‌هایی نورانی شبیه به شمشیرهای جنگ ستارگان در مسابقات خود استفاده کرده است.

به گفته روابط عمومی این فدراسیون، دلیل اصلی این کار جذاب‌تر کردن مسابقات و جذب نسل جوان‌تر به این ورزش است. البته و به خاطر خطرات جانی نمی‌توان این شمشیرها را مانند جنگ ستارگان با استفاده از پلاسمای قوی ساخت و در ساخت آن‌ها از پلی کربنات استفاده خواهد شد که در نتیجه آن نباید منتظر نصف شدن مبارزان از وسط به دو نیم باشیم!

لازم به ذکر است هنوز شرکت‌کنندگان باید از ماسک‌های مخصوصی برای حفاظت از خود طی مبارزات استفاده کنند. جدا از این‌ها و برای زیبا‌تر شدن جلوه بصری مسابقات، نحوه امتیاز گرفتن در این بازی هم تغییر کرده تا ورزشکاران برای رسیدن به پیروزی مجبور به انجام حرکات چشم‌نوازتری با استفاده از شمشیر خود باشند.

البته هنوز بیشتر قوانین این بازی مانند شمشیر بازی معمولی است. مثلا، ضربه به سر پنج امتیاز، پا سه امتیاز و در نهایت دست فقط یک امتیاز برای شرکت‌کننده در پی خواهد داشت و شخصی که زودتر به امتیاز ۱۵ برسد برنده خواهد شد. البته اگر مسابقه بعد از سه دقیقه به پایان برسد و هنوز شخصی به امتیاز ۱۵ دست پیدا نکرده باشد، فردی که بیشترین امتیاز را گرفته برنده خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این سبک جدید از شمشیربازی تا چه اندازه مورد قبول کمیته بین المللی المپیک قرار خواهد گرفت و آیا باید منتظر آن در المپیک توکیو ۲۰۲۰ باشیم یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی