ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الکترونیک آرتز تایید کرد: بازی Apex Legends برای کاربران ایرانی در دسترس نیست

از همان زمان عرضه Apex Legends تا امروز، دلایل مختلفی برای عدم امکان اتصال به سرورهای این بازی از داخل ایران مطرح می‌شدند. حال می‌توان تایید کرد این مشکل به خاطر مسدود شدن سرورهای بازی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

از همان زمان عرضه Apex Legends تا امروز، دلایل مختلفی برای عدم امکان اتصال به سرورهای این بازی از داخل ایران مطرح می‌شدند. حال می‌توان تایید کرد این مشکل به خاطر مسدود شدن سرورهای بازی از سمت الکترونیک آرتز به دلیل تحریم‌ها شکل گرفته است.

پشتیبانی این کمپانی در گفتگو با دیجیاتو نیز مسدود شدن Apex Legends از خارج از کشور را تایید می‌کند: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد این بازی برای منطقه شما در دسترس نیست.»

پس از چند بار برقراری ارتباط با روابط عمومی و پشتیبانی شرکت الکترونیک آرتز، به طور دقیق توضیحی پیرامون تحریم شدن بازی توسط شرکت یا تحریم بودن سرورهای بازی ارائه داده نشد و منظور از «در دسترس نبودن» هنوز شفاف نیست.

پیش از این شایعه مسدود شدن سرورهای این بازی از داخل کشور شنیده می‌شد اما روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرده چنین شایعه‌ای صحت ندارد و این نهاد با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت به این نتیجه رسیده‌اند که دسترسی کاربران ایرانی به Apex Legends به خاطر تحریم شدن سرورهای آمازون برای کاربران ایرانی محدود شده است: «تحلیل رفت و برگشت اطلاعات در همه حالات نشان می‌دهد که اتصال با سرورهای آمازون برقرار نشده و دیتایی برنمی‌گردد.»

البته امیر رشیدی، پژوهشگر حوزه تکنولوژی اعتقاد دارد شواهد کافی برای تایید تحریم بودن سرورهای آمازون وجود ندارند: «در حال حاضر اتصال به سرور آمازون ذکر شده با IP ایران بدون هیچ مشکلی انجام شده، مسیر یابی درستی داشته و به مقصد می‌رسد.»

Apex Legends
امیر رشیدی اعتقاد دارد اتصال به سرورهای آمازونی که ادعای مسدود بودن آن‌ها مطرح می شود بدون مشکل انجام می‌گیرد.

هنوز لایه‌های مبهمی در مورد بحث مسدود بودن Apex Legends وجود دارند که در صورت پاسخ‌دهی الکترونیک آرتز و استودیو ریسپاون در این مورد، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت اما در حال حاضر می‌توان تحریم‌ کاربران ایرانی مانند بعضی از بازی‌های آنلاین دیگر را محتمل‌ترین سناریو ممکن دانست.

ظاهرا بعد از نصب به‌روزرسانی جدید بازی، بعضی از کاربران داخلی با IP ایران تا بخش مچ میکینگ بازی بدون مشکل پیش می‌روند. وضعیت اتصال شما به سرورهای Apex Legends چگونه است؟ آیا چنین تغییری برای شما هم رخ داده؟ وضعیت اتصال به بازی و پلتفرم خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • sadoogh
    sadoogh | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    اقا چیکار کنیم اخر سر که بتونیم بازیش کنیم
    راه حلی هست؟

  • mehdi k
    mehdi k | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    عکسش

  • mehdi k
    mehdi k | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    سلام.کمک می خوام هرکی کمک کنه انشالله بره بهشت>میرم تو بازی اپکس رو سی پی یو 4% بالا می یاد ولی بازی رو صفه اجرا نمیشه بعد ارورinetlock.dllمیده چیکار کنم.ممنون

  • MohammadAY
    MohammadAY | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    امازون به صورت رسمی ایران رو تحریم نکرده ولی عملی تا حدود زیادی چرا. زمان پاسخ دهی سرورهاش رو برای منطقه ما شدیدا افزایش داده و اکثرا با مشکل Timeout مواجه میشیم تا متصل نشدن.

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    خجسته باد این پیروزی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی