ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از Mi 9 SE رونمایی کرد؛ اولین گوشی بهره‌مند از اسنپدراگون 712

امروز طی رویدادی در چین شیائومی می 9 با دوربین اصلی سه گانه، چیپست اسنپدراگون 855 و ۸ گیگابایت رم معرفی شد. با این وجود موبایل مذکور تنها تلفن هوشمند جدید کمپانی چینی نیست چرا که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

امروز طی رویدادی در چین شیائومی می 9 با دوربین اصلی سه گانه، چیپست اسنپدراگون 855 و ۸ گیگابایت رم معرفی شد. با این وجود موبایل مذکور تنها تلفن هوشمند جدید کمپانی چینی نیست چرا که نسخه‌ی دیگری از این گوشی نیز با نام Mi 9 SE معرفی شده. به گفته‌ی لی جون مدیرعامل شیائومی، موبایل یاد شده که در واقع نسخه‌ی ویژه‌ای (Special Edition) از می 9 به حساب می‌آید، اولین موبایل جهان است که از چیپست اسنپدراگون 712 بهره می‌برد. علاوه بر این، گوشی Mi 9 SE به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی با سنسور IMX586 در بدنه‌ی پشتی مجهز شده و یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر آن به چشم می‌خورد.

Mi 9 SE

Mi 9 SE کمی از پرچمدار شرکت شیائومی کوچکتر است و از یک نمایشگر امولد ۵.۹۷ اینچی استفاده می‌کند که یک بریدگی قطره‌ای در بالای آن محل قرارگیری سنسور‌های دوربین سلفی است. این موبایل که حاشیه‌های ضخیم‌تری نسبت به شیائومی می 9 برایش درنظر گرفته شده، از یک چیپست اسنپدراگون 712 به همراه ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

چندی پیش شرکت کوالکام چیپست اسنپدراگون 712 را به لیست بلند بالای خود اضافه کرد. این چیپست که با رویکرد 10 نانومتری تولید شده، در واقع یک به روزرسانی جدید برای اسنپدراگون 710 محسوب می‌شود. از تفاوت‌های چیپست جدید می‌توان به افزایش قدرت ۱۰ درصدی آن اشاره کرد که می‌تواند در اجرای بازی‌ها فوق العاده عمل کند.

Mi 9 SE

موبایل Mi 9 SE همانند شیائومی می 9 از آرایه دوربین اصلی سه گانه استفاده می‌کند که علاوه بر سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سونی، یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی الترا واید و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو نیز در آن تعبیه شده است.

یک دروبین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هم در بریدگی قطره‌ای بالای نمایشگر این موبایل قرار گرفته که کاربر می‌تواند با کمک آن و چندین فیلتر مخصوص، سلفی‌های زیادی برای شبکه اجتماعی بیاندازد.

Mi 9 SE

یک باتری ۳۰۷۰ میلی آمپر ساعتی نیز برای این نسخه ویژه در نظر گرفته شده که از قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. خبر بد اینکه موبایل مذکور همانند بسیاری از تلفن های هوشمند جدید، جک صوتی ۳.۵ میلیمتری ندارد و کاربر باید از درگاه USB-C برای اتصال هدفون استفاده کند.

از دیگر مشخصات آن می‌توان به تقویت کننده‌ی پردازش مخصوص گیم یعنی Game Turbo و رابط کاربری جدید کمپانی شیائومی MIUI 10 اشاره نمود. ضمن اینکه موبایل مذکور به چیپست NFC هم مجهز شده است.

نسخه‌ی ویژه‌‌ی پرچمدار جدید شیائومی، به همان سه رنگ آبی، ارغوانی و مشکی عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند آن را با پرداخت هزینه‌ای معادل ۳۰۰ تا ۳۴۰ دلار خریداری کنند.

 

بررسی ویدیویی دیجیاتو: گوشی پرچمدار آنر ویو 20 با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    در آخر آمده که نسخه ویژه پرچمدار جدید... میان رده باید باشه با این سخت افزار.

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۱ اسفند ۱۳۹۷

      والا شیائومی پرچمدارش چدیدش یعنی می ۹ رو با قیمت یک میان رده عرضه کرده و این مدل یک نسخه ویژه از پرچمدار جدید شیائومی محسوب می‌شه. به همین دلیل هم اسمش Mi 9 SE یا Mi 9 Speacial Edition نام کرفته و از لحاظ مشخصات هم چیزی از اون مدل کم نداره. بازم قضاوت با شما کاربر عزیز!

مطالب پیشنهادی