ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپلیکیشن‌های آیفون، آیپد و مک تا سال 2021 یکپارچه می‌شوند

اپل قصد دارد که تا سال 2021، اپلیکیشن‌های آیفون، آیپد و مک او اس را با هم ترکیب کند. به گزارش وبسایت بلومبرگ، رویه کار بدین شکل خواهد بود که اپل از طریق ابزاری مخصوص، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

اپل قصد دارد که تا سال 2021، اپلیکیشن‌های آیفون، آیپد و مک او اس را با هم ترکیب کند. به گزارش وبسایت بلومبرگ، رویه کار بدین شکل خواهد بود که اپل از طریق ابزاری مخصوص، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که یک نسخه از اپلیکیشن (Single Binary) بسازند که هم روی آیفون و آیپد و هم مک‌بوک‌ها اجرا می‌شود.

ساخت اپلیکیشن‌های فراگیر (Universal) توسط اپل، به کمک پروژه جدید این شرکت با اسم رمز Marzipan انجام خواهد گرفت که به نظر می‌رسد کیت توسعه‌ای برای پورت اپلیکیشن‌ها روی پلتفرم‌های آی او اس و مک باشد.

لازم به ذکر است که در راستای ساخت اپلیکیشن‌های فراگیر، اپل ارائه نسخه‌ آی او اس برنامه‌های Home، Stocks، News و Voice Memo برای مک او اس 10.14 موهاوی را آغاز کرده است. با این وجود، ساخت اپلیکیشن‌های فراگیر برای تمام پلتفرم‌های اپل قدم بزرگتری برای این شرکت به حساب می‌آید.

اپل

به گزارش بلومبرگ، تا انتهای امسال توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های آیپد خود را به لطف یک SDK جدید به مک او اس پورت کنند. این شیوه پورت کردن تا سال 2020 برای پورت اپلیکیشن‌های آیفون روی مک نیز گسترش پیدا می‌کند. شایعات حاکی از آنند که اپل این SDK را در مراسم WWDC امسال خود رونمایی خواهد کرد.

تصمیم اپل به تلاش‌های مایکروسافت برای ساخت پلتفرم یونیورسال ویندوز شباهت بسیار زیادی دارد. حتما به خاطر دارید که مایکروسافت، برای اولین بار ایده ساخت یک اپلیکیشن یکپارچه برای رایانه، تبلت و گوشی‌های ویندوزفونی را عملی نمود. با این وجود، پس از شکست ویندوزفون در سال 2017 این ایده کاربرد خود را از دست داد.

البته اپلیکیشن‌های یونیورسال مایکروسافت هنوز در دسترس هستند، با این وجود تلاش غول نرم‌افزاری بیشتر از آنکه در راستای ساخت اپلیکیشن‌های واحد برای ایکس باکس وان، هولولنز، پی سی و تبلت باشد تحت فشار قرار دادن توسعه‌دهندگان برای ارائه اپلیکیشن‌هایشان روی مایکروسافت استور بوده است.

با این وجود، به نظر می‌رسد که اپل رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و ضمن فراهم کردن امکان ساخت اپلیکیشن‌های یکپارچه، همچنان می‌خواهد که دو پلتفرم آی او اس و مک او اس را از یکدیگر مجزا نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed
    saeed | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    ی حسی میگه ، اپل در آینده مک رو میاره به آیپد

مطالب پیشنهادی