ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ گلکسی S10 با پشتیبانی از شبکه 5G موبایل معرفی شد

سامسونگ در مراسم آنپکد سال 2019 افق های جدیدی را به روی علاقه مندان دنیای موبایل گشود. در کنار گوشی انقلابی و تاشوی گلکسی فولد و پرچمداران گلکسی اس 10 شاهد محصول جدیدی به نام ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۴

سامسونگ در مراسم آنپکد سال 2019 افق های جدیدی را به روی علاقه مندان دنیای موبایل گشود. در کنار گوشی انقلابی و تاشوی گلکسی فولد و پرچمداران گلکسی اس 10 شاهد محصول جدیدی به نام گلکسی اس 10 5G هم بودیم که شاید بتوان آن را پرچمدار واقعی کمپانی کره ای در سال جدید میلادی دانست.

گلکسی اس 10 5G با صفحه 6.7 اینچی بزرگ ترین نمایشگر را بین خانواده گلکسی اس تا به امروز در اختیار دارد. با این حال ابعادش تقریباً با گلکسی نوت 9 برابری می کند. اما مهم ترین ویژگی این گوشی، لوگوی 5G است که پشت بدنه درج شده و حکایت از سازگاری با نسل پنجم شبکه های موبایل دارد. در این نسل شاهد سرعت بسیار بالاتر و تأخیر به مراتب کمتر در انتقال داده هستیم، اما همان طور که می دانید هنوز خبری از پوشش 5G در دنیا نیست، و احتمالاً به این زودی ها هم نخواهد بود.

تفاوت گلکسی اس 10 5G با دیگر اعضای خانواده به پشتیبانی از شبکه 5G محدود نمی شود. پشت این گوشی یک دوربین دیگر هم تعبیه شده تا تعداد کل دوربین ها را به 4 برساند. این دوربین از نوع ToF یا زمان پرواز است و اسکن سه بعدی محیط و عمق سنجی دقیق را به ارمغان می آورد. یک دوربین ToF دیگر هم جلوی بدنه و کنار دوربین سلفی تعبیه شده است.

علاوه بر کاربردهای گسترده در فناوری واقعیت افزوده، دوربین های ToF گلکسی اس 10 5G قابلیتی Video Live Focus را هم در اختیار شما قرار می دهند تا همانند حالت پرتره در زمان عکاسی، بتوانید پس زمینه محو و افکت بوکه را در زمان فیلمبرداری هم اعمال کنید. سامسونگ ابزار دیگری به نام Quick Measure را هم در این گوشی قرار داده که احتمالاً به کمک دوربین های عمق سنج، برای اندازه گیری محیط اطراف به کار خواهد آمد.

مابقی مشخصات گلکسی اس 10 5G شبیه دیگر اعضای خانواده است؛ چیپست اگزینوس 9820 در کنار 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی سخت افزار اصلی دستگاه را تشکیل می دهند و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تغذیه این سخت افزار را بر عهده دارد. البته این گوشی فقط یک سیم کارت می خورد و از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی کند.

البته شاید خریدن یک گوشی 5G در وضعیت کنونی دنیای موبایل کار عاقلانه ای به نظر نرسد، اما به هر حال سامسونگ با معرفی گلکسی اس 10 5G زودتر از رقبا به استقبال آینده رفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    قیمتش چی؟

  • amirhosein deadshot
    amirhosein deadshot | ۲ اسفند ۱۳۹۷

    من احساس میکنم که ۵ تا دوربین داره نه ۴ تا!!

مطالب پیشنهادی