ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش ژانویه NPD منتشر شد؛ صدرنشینی نینتندو سوییچ و Kingdom Hearts 3

در حالی که در اواسط دومین ماه از سال نوی میلادی قرار داریم،NPD بالاخره گزارش مربوط فروش بازی‌ها در ماه ژانویه را منتشر کرد. با توجه به این گزارش، بازی Kingdom Hearts 3 توانست با کنار ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

در حالی که در اواسط دومین ماه از سال نوی میلادی قرار داریم،NPD بالاخره گزارش مربوط فروش بازی‌ها در ماه ژانویه را منتشر کرد. با توجه به این گزارش، بازی Kingdom Hearts 3 توانست با کنار زدن رقبای خود، صدر نشینی بخش نرم افزار را از آن خود کند.

پرداخت هزینه برای خرید کنسول در ماه ژانویه سال 2019 نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته و از 278 به 199 میلیون دلار رسیده است. همچنین نینتندو سوییچ توانست از لحاظ تعداد فروش و درآمد (بر اساس دلار) عملکرد بهتری از رقبا داشته و رتبه‌ی نخست را بدست آورد. طبق آمارهای غیر رسمی، فروش 3 کنسول نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در ماه ژانویه به ترتیب 284، 195 و 101 هزار دستگاه بوده است.

در بخش نرم افزار نیز شرایطی مشابه با سخت افزار برقرار بود. هزینه‌های پرداختی برای خرید بازی‌های ویدیویی در ماه ژانویه 19 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و به رقم 893 میلیون دلار رسیده است. در چنین شرایطی که میزان فروش جداگانه بازی‌ها روی پلتفرم‌های دیگر نیز با کاهش مواجه بوده، میزان فروش بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ رشدی 2 رقمی را تجربه کرده است.

نینتندو سوییچ

نخستین باری که یک عنوان از فرنچایز کینگدام هارتس توانست رتبه‌ی نخست پرفروش ترین بازی‌ها ماه را از آن خود کند، به سال 2006 و انتشار بازی Kingdom Hearts 2 باز می‌گردد. حال و با گذشت 13 سال از آن زمان، بازی Kingdom Hearts 3 توانست با ثبت رکوردی 2.5 برابری نسبت به آن بازی، این موفقیت را تکرار کند.

رتبه‌ی دوم لیست پرفروش ترین بازی‌های ژانویه در اختیار Resident Evil 2 Remake قرار دارد که فروش آن بر اساس دلار، 2.5 برابر نسخه‌‌ی اصلی بوده است که در سال 1998 منتشر شد. با نگاه به رتبه‌ی سوم، بازی New Super Mario Bros. U Deluxe را مشاهده می‌کنیم که اواسط ماه ژانویه در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. میزان فروش این بازی بر اساس دلار 30 درصد بیشتر از نسخه‌ی اصلی New Super Mario Bros. U Deluxe بوده است که سال 2012 برای کنسول وی یو منتشر شده بود.

میزان هزینه‌های پرداختی برای خرید لوازم جانبی و بازی‌های کارتی با کاهشی 12 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، به رقم 276 میلیون دلار رسیده اما کنترلر پرو کنسول نینتندو سوییچ که فروش دلاری آن 40 درصد نسبت به ماه ژانویه سال گذشته افزایش داشته است. در ادامه می‌توانید لیست‌ها پرفروش ترین بازی‌ها را به صورت کامل مشاهده کنید:

پرفروش ترین بازی‌های ژانویه

  1. Kingdom Hearts 3
  2. Resident Evil 2 Remake
  3. New Super Mario Bros. U Deluxe
  4. Call of Duty: Black Ops 4
  5. Super Smash Bros. Ultimate
  6. Red Dead Redemption 2
  7. Ace Combat 7: Skies Unknown
  8. NBA 2K19
  9. Mario Kart 8
  10. Grand Theft Auto 5
  11. Madden NFL 19
  12. Tales of Vesperia
  13. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  14. Battlefield 5
  15. Super Mario Party
  16. Minecraft
  17. Assassin’s Creed: Odyssey
  18. Marvel’s Spider-Man
  19. FIFA 19
  20. Super Mario Odyssey
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی