ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از توانمندی‌های حسگر عمق سنج پرچمدار جی 8 تینکیو می‌گوید

کمپانی ال جی مانور زیادی روی ژست های غیر لمسی گوشی جی 8 تینکیو داده و حالا با انتشار جزئیات بیشتر از حسگر عمق سنج این تلفن هوشمند، نحوه عملکرد ژست های مورد اشاره را ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

کمپانی ال جی مانور زیادی روی ژست های غیر لمسی گوشی جی 8 تینکیو داده و حالا با انتشار جزئیات بیشتر از حسگر عمق سنج این تلفن هوشمند، نحوه عملکرد ژست های مورد اشاره را بیشتر تشریح کرده است.

سنسور ToF یا حسگر عمق سنج با تابش نور فروسرخ و محاسبه زمان بازگشت آن از سطح اجسام، فواصل را محاسبه کرده و از این طریق محیط پیرامون خود را مشاهده می کند. به ادعای ال جی، حسگر عمق سنج گوشی جی 8 تینکیو که توسط تیم Innotek این شرکت ساخته شده، نسبت به فناوری موجود در محصولات رقبا از برد بیشتری برخوردار بوده و انرژی کمتری نیز مصرف می کند.

تکنولوژی ال جی با فناوری TrueDepth Face ID اپل تفاوت اساسی دارد

در مقام مقایسه، تکنولوژی ال جی با فناوری TrueDepth Face ID اپل تفاوت اساسی دارد؛ محصول شرکت ساکن کوپرتینو با تابش هزاران پرتو لیزر نقطه ای به سطح اجسام، اختلال ایجاد شده در انتشار را محاسبه کرده و عمق را تخمین می زند؛ اما حسگر عمق سنج ال جی مانند یک رادار عمل کرده و از فناوری مشابهی با آنچه مایکروسافت در سنسور کینکت استفاده کرده بود، بهره می برد.

حسگر عمق سنج

تکنولوژی مورد بحث در زمینه تشخیص چهره، تشخیص حرکات و واقعیت افزوده کاربرد داشته و نسبت به فناوری رقیب، دقت بیشتری نیز دارد. به گفته ال جی، حسگر عمق سنج جی 8 تینکیو به کاربر اجازه می دهد در سرمای شدید، بدون نیاز به بیرون آوردن دست از دستکش، از گوشی خود استفاده کرده و شعار «خداحافظ لمس» کمپین تبلیغاتی ال جی را به واقعیت تبدیل کند.

گفتنی است کمپانی کره ای علاوه بر استفاده از قطعه مورد بحث در تلفن هوشمند، علاقه مند به استفاده از آن در سایر ابزارها نیز بوده و با توجه به افت سهم خود از بازار موبایل، تصمیم دارد مانند سامسونگ و سونی به عنوان یک تأمین‌کننده سخت افزار وارد میدان رقابت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی