ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر اثر انگشت فراصوت گلکسی اس 10 چه مزایایی نسبت به رقبا دارد؟

شرکت سامسونگ به تازگی از خانواده جدید پرچمداران خود رونمایی کرده و در میان فهرست بلند بالای امکانات آنها، به اسکنر اثر انگشت فراصوت نیز اشاره کرده است. اما این حسگر جدید چه تفاوت ها ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۰

شرکت سامسونگ به تازگی از خانواده جدید پرچمداران خود رونمایی کرده و در میان فهرست بلند بالای امکانات آنها، به اسکنر اثر انگشت فراصوت نیز اشاره کرده است. اما این حسگر جدید چه تفاوت ها و برتری هایی نسبت به فناوری های مورد استفاده رقبا دارد؟

پیش از این شاهد حضور انواع مختلف سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در محصولات شرکت هایی همچون هواوی و وان پلاس بوده ایم، اما تکنولوژی به کار رفته در دیوایس های مورد اشاره از نوع اپتیکال (تصویری) متداول بوده و صرفاً با استفاده از تکنیک های جدید تولید، در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

حال آنکه نمونه به کار رفته در خانواده گلکسی اس 10 که توسط کمپانی آمریکایی کوالکام تولید شده، از فناوری اسکن فراصوت بهره می برد و قادر است یک تصویر سه بعدی از فرورفتگی ها و برآمدگی های اثر انگشت کاربر ترسیم کند.

مهم ترین برتری اسکن سه بعدی اثر انگشت نسبت به نمونه های دو بعدی موجود، امنیت بالاتر آن است که در کنار تشخیص جریان خون توسط حسگر، عملاً احتمال فریب خوردن سیستم امنیتی را به صفر نزدیک می کند. تکنولوژی جدید همچنین زمانی که انگشت کاربر خیس یا کثیف باشد نیز کارایی خود را حفظ کرده و در شرایط مختلف قابل اعتمادتر ظاهر می شود.

اسکنر اثر انگشت فراصوت

از سوی دیگر اسکنرهای اپتیکالی که از نور با روشنایی بالا در صفحه نمایشگر استفاده می کنند، در بلند مدت موجب بروز پدیده سوختگی پیکسل ها (burn-in) در نمایشگرهای OLED می شوند که این مسئله در اسکنر اثر انگشت فراصوت وجود ندارد.

اسکنر اثر انگشت فراصوت کوالکام تنها 0.2 میلیمتر ضخامت دارد

برتری بعدی تکنولوژی کوالکام، ضخامت اندک حسگر جدید (0.2 میلیمتر) است که به شرکت های مختلف اجازه می دهد از اسکنر اثر انگشت فراصوت در باریک ترین محصولات خود نیز استفاده کنند. در ضمن از آنجایی که حسگر مورد بحث امکان پایش جریان خون را هم دارد، تولیدکننده تلفن هوشمند می تواند از همین سنسور برای سنجش قند خون، اکسیژن، شاخص توده بدنی (BMI) و ضربان قلب نیز بهره برده و از فضای موجود درون دستگاه بهینه تر استفاده کند.

در نهایت مصرف انرژی اندک حسگر فراصوت کوالکام یکی دیگر از برتری های آن نسبت به رقباست که استفاده از آن در نسل جدید پرچمداران سامسونگ را بیش از پیش توجیه می کند.

لازم به ذکر است که فناوری کوالکام توسط اتحادیه FIDO گواهی های لازم را دریافت کرده و با حضور در خانواده گلکسی اس 10، پختگی آن به اثبات رسیده است.

گفتنی است مانند هر فناوری دیگری، اسکنر اثر انگشت فراصوت کوالکام هم کاملاً بی عیب نیست و بر اساس گزارشات موجود، استفاده از بعضی پوشش های نمایشگر (گلس) برای گلکسی های جدید موجب بروز اختلال در عملکرد حسگر مورد بحث خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    عالیههه?

  • آریا
    آریا | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    به نفع اپله مشکلاتش رو با کوالکوم حل و فصل کنه . کوالکوم از باقی رقبا خیلی جلوتره

  • محمد محمدزاده
    محمد محمدزاده | ۳ اسفند ۱۳۹۷

    فقط حسرتش به دلمون میمونه

  • r.age
    r.age | ۳ اسفند ۱۳۹۷

    فردا پس فردا یه گلس میزنن نیم میلیون

مطالب پیشنهادی