ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید پای
تکنولوژی

پشتیبانی از اندروید پای برای اپلیکیشن های گوگل پلی تا آخر سال 2019 اجباری می شود

از سال ۲۰۱۷، گوگل قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن توسعه دهندگان اپلیکیشن موظف شدند با ارائه آپدیت‌های جدید، پشتیبانی از اندروید ۸ را به برنامه‌هایشان اضافه کنند. حال همین اتفاق در سال ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

از سال ۲۰۱۷، گوگل قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن توسعه دهندگان اپلیکیشن موظف شدند با ارائه آپدیت‌های جدید، پشتیبانی از اندروید ۸ را به برنامه‌هایشان اضافه کنند. حال همین اتفاق در سال جاری برای اندروید ۹ رخ خواهد داد.

از ماه آگوست سال جاری (مرداد الی شهریور 1398)، اپلیکیشن‌های جدید پلی استور باید از سطح ۲۸ API و بالاتر از آن پشتیبانی کنند. از ماه نوامبر (آبان الی آذر 1398) نیز پشتیبانی اپ‌ها از اندروید ۹ اجباری خواهد شد. در همین راستا، گوگل به تازگی اعلام کرده که بیشتر از ۱۵۰ هزار اپلیکیشن پلی استور با ویژگی‌های اندروید ۸ به‌روز شده و در دسترس کاربران قرار گرفته اند.

اندروید

جدا از گوگل، اپ استورهای چینی مانند هواوی، اوپو، شیائومی و تنسنت هم توسعه دهندگان حاضر در استور خود را موظف کرده‌اند که در سال 2019 به سطح 26 API برسند.

جدا از پشتیبانی از اندروید جدید، یکی از دلایل اصلی این کار از سمت گوگل به بحث امنیت برمی‌گردد. طبق گزارشی که از سمت این کمپانی منتشر شده است، بیشتر نرم‌افزارهای مخربی که در پلی استور حضور دارند اپلیکیشن‌هایی با سطح 22 API را مورد هدف قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی