ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفر تجاری به فضا
علمی

ویرجین گلکتیک نخستین مسافر خود را به مرز فضا برد

هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک صبح امروز برای دومین بار توانست به مرز فضا برسد و اینبار علاوه بر دو خلبان یک مسافر را هم با خود حمل می کرد. بث موزس، نخستین مسافر ویرجین گلکتیک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک صبح امروز برای دومین بار توانست به مرز فضا برسد و اینبار علاوه بر دو خلبان یک مسافر را هم با خود حمل می کرد. بث موزس، نخستین مسافر ویرجین گلکتیک مربی ارشد آموزش فضانوردی در این شرکت است و دو خلبان VSS Unity را در سفر به فضا همراهی کرده. او همچنین نخستین خانمی است که سوار بر یکی از این هواپیماها عازم سفر تجاری به فضا شده است.

VSS Unity (همان هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک) قرار است مسافران را به مرز فضا ببرد؛ یعنی جایی که بتوانند برای چند دقیقه ای هم که شده بی وزنی را تجربه کنند. با این حال اما تا اواخر سال گذشته این هواپیما صرفا توانست به اتمسفر زمین برسد. در ماه دسامبر اما (حدودا دو ماه پیش) ویرجین گلکتیک موفق شد VSS Unity را به ارتفاع ۸۲.۷ کیلومتری از زمین بفرستد که این ارتفاع از دید خیلی ها ابتدای مرز فضا به حساب می آید و در نتیجه می توان گفت که از سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار سفر انسان به فضا از خاک آمریکا اتفاق افتاد. جالب آنکه بعد از این ماموریت دو خلبان VSS Unity موفق به دریافت نشان فضانوردی از اداره هوانوردی دولت مرکزی آمریکا شدند.

سرعت این هواپیما در برخی بازه ها به سه برابر سرعت صوت رسید

امروز این شرکت اعلام کرده که توانسته این موفقیت را تکرار کند و یک گام دیگر به سفر تجاری به فضا نزدیک تر شده است. اما برای انجام این پرواز آزمایشی نخست لازم بود که VSS Unity با کمک یک هواپیمای حامل به نام WhiteKnight Two به ارتفاع حدودی ۱۳.۷ کیلومتری از سطح زمین برده می شد و از آنجا در هوا آزاد می گردید. در ادامه دو خلبان VSS Unity با روشن کردن موتور، آن را به ارتفاع ۸۹.۹ کیلومتری از سطح زمین بردند که بالاترین ارتفاع طی شده توسط آن بود.

سفر تجاری به فضا

در طول این پرواز سرعت هواپیمای ویرجین گالکتیک به سه برابر سرعت صوت رسید که از این لحاظ نیز VSS Unity رکوردشکنی کرد و در ادامه با کم کردن سرعت، خود را به زمین رساند.

این نخستین باری بود که VSS Unity در کنار دو خلبان مسافر هم داشت و می توان آن را نخستین موفقیت در آغاز سفر تجاری به فضا دانست. اما علت حضور خانم موزس در این سفر دستیابی به درکی بهتر از کابین مسافری و محیط سفرهای فضایی از دیدگاه افرادی بود که قرار است از طریق این هواپیما عازم سفرهای فضایی شوند. خانم موزس همچنین قرار است که مسافران سفر تجاری به فضا را برای  آماده کند و به آنها بگوید که چه چیزی در انتظارشان است.

درست مانند پرواز ماه دسامبر، VSS Unity در سفر صبح امروز خود حامل محموله های تحقیقاتی ناسا برای برنامه فضایی Flight Opportunity بود. علاوه بر این ویرجین گلکتیک برای شبیه سازی وزن مسافران در سفرهای آینده، مقداری بار هم با خود حمل می کرد تا کمی سنگین تر باشد

بد نیست اشاره کنیم که ماموریت صبح امروز پنجمین پرواز VSS Unity بوده و ویرجین گلکتیک در نظر دارد که این پروازها را در سال جاری میلادی بیشتر کند و عاقبت مقر خود را به نیومکزیکو منتقل کند یعنی جایی که قرار است پروژه سفر تجاری به فضا را در آن کلید بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ اسفند ۱۳۹۷

    خب حالا ببینیم بلو اورجین جف بیزوس چه کار میکنه

مطالب پیشنهادی