ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هولولنز ۲
تکنولوژی

مایکروسافت هدست هولولنز ۲ را معرفی کرد؛ اسنپدراگون ۸۵۵ و نمایشگر 2K

مایکروسافت چهار سال برای معرفی نسخه دوم هدست هولولنز کاربران را منتظر گذاشت و حالا می دانیم چه چیزی را برای آنها به ارمغان آورده است. هولولنز ۲ از نمایشگر با رزولوشن 2K، چیپست اسنپدراگون ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۴۶

مایکروسافت چهار سال برای معرفی نسخه دوم هدست هولولنز کاربران را منتظر گذاشت و حالا می دانیم چه چیزی را برای آنها به ارمغان آورده است.

هولولنز ۲ از نمایشگر با رزولوشن 2K، چیپست اسنپدراگون ۸۵۰ و واحد پردازش هولوگرافیک (HPU) با پردازنده کمکی هوش مصنوعی بهره می برد اما نکته عجیب اینجاست که با شبکه 4G LTE سازگاری ندارد؛ دلیل این امر هم استفاده ردموندی ها از نسخه ARM64 تراشه است که در آن خبری از مودم سلولار نیست.

این هدست برای شناسایی محیط به حسگرهای زمان پرواز (TOF) متکی است که قبلا در اژور کینکت هم بکار رفته بودند. این سنسور سیگنالی را به سمت محیط ارسال کرده و زمان برخورد آن به شئ و بازگشت آن را با حسگر ویژه می سنجد.

هدست جدید به دو اسپیکر و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی برای ویدیو کنفرانس مجهز شده و از طریق پورت USB-C شارژ می شود.

رابط کاربری جدید هولولنز ۲ به کاربران اجازه می دهد به جای کلیک روی آیکون های مجازی با اجرای حرکات واقعی با هولوگرام ها تعامل داشته باشند. قابلیت ردیابی حرکات چشم در ۶ جهت این تعامل را بهبود می بخشد.

مایکروسافت در هدست واقعیت افزوده هولولنز ۲ بر سه محور متمرکز بوده که مهمترین آنها کاهش زمان راه اندازی سیستم است. این مساله به لطف چیپست اسنپدارگون ۸۵۰ و معماری محاسباتی ناهمگون big.LITTLE میسر شده که از طریق هسته های پردازشی قدرتمند محاسبات مربوط به راه اندازی دستگاه را بدون مصرف بالای انرژی انجام می دهد.

دومین نکته مهم برای مایکروسافت راحت‌تر شدن کار با دستگاه بوده است و همانطور که در تصاویر مشخص است هولولنز ۲ نسبت به نسخه قبلی کوچکتر و سبکتر شده است. بازدهی باتری هم به واسطه استفاده از تراشه اسنپدراگون به جای اینتل اتم بهبود پیدا کرده است. در کنار این موارد سیستم عامل WCOS قرار دارد.

سومین مورد هم به تلاش ردموندی ها برای افزایش دامنه تصویر برمی گردد. یکی از مواردی که کاربران نسخه اول هدست از آن گلایه می کردند محدود بودن میدان دید بود و کمپانی حالا گستردگی میدان را به دو برابر رسانده که به معنی ۴۷ پیکسل برای هر درجه است.

قیمت در نظر گرفته شده برای هولولنز ۲ 3500 دلار عنوان شده که از نسخه اول تا حد قابل توجهی ارزانتر است. تمرکز بیشتر این محصول بر اهداف سازمانی است و سال آینده در اختیار مشتریان شرکتی قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iambhmn
    iambhmn | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    همیشه پیگیر روز به روز بازار فناوری و موبایل بودن دنیای دیجیتال یکی از اولویت هام بود اما چند وقته دلو دماغ هیچی نیست دلیلشم واس هممون مشترکه

  • Sasan_Entezari
    Sasan_Entezari | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    زیره ۲۰۰۰تا میخریدمش اما ۳۵۰۰ زیاده برام ?

مطالب پیشنهادی