ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

nasa-drone-traffic-2
خودرو

ناسا سیستم مدیریت ترافیک پهپادها را در فاز نهایی تست می کند

امروزه استفاده از پهپادها رو به گسترش بوده و به دلیل پتانسیل های بالا، مدام کاربردهای جدیدی برای آنها تعریف می شود. اما یک نکته مهم در این بین وجود دارد و آن اینکه قبل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

امروزه استفاده از پهپادها رو به گسترش بوده و به دلیل پتانسیل های بالا، مدام کاربردهای جدیدی برای آنها تعریف می شود. اما یک نکته مهم در این بین وجود دارد و آن اینکه قبل از بکارگیری پهپادها در زمینه هایی چون تحویل کالا، پیدا کردن دست اندازهای آسفالت و پایش خیابان ها، باید چارچوب هایی برای پرواز و مدیریت ترافیک هوایی تعیین شوند.

nasa-drone-traffic (2)

ناسا یکی از سازمان هایی است که در این زمینه از چهار سال پیش مشغول تحقیق و توسعه بوده و اکنون  قصد دارد فاز نهایی تست های خود را برگزار کند. در این فاز تعداد زیادی از پهپادها در آسمان به پرواز در آمده و توسط یک سیستم مدیریتی مخصوص اداره خواهند شد.

این سیستم با اختصاص مسیرهای هوایی ویژه برای پهپادها از بی نظمی در آسمان پیشگیری کرده و ایمنی پروازها را تضمین می کند. برای این کار سیستم ناسا مسیرها را طبقه بندی کرده و بر اساس نوع کاربرد پهپادها کانال هایی جداگانه با مرزهای نامرئی در نظر می گیرد.

nasa-drone-traffic (1)

به منظور آزمایش این سیستم، ناسا از سال 2016 با همکاری اداره هوانوردی فدرال پروژه ای به نام مدیریت ترافیک وسایل پرنده بدون سرنشین (Unmanned Aircraft System Traffic Management) را در نقاط مختلف ایالات متحده آغاز کرده است. حال ناسا اعلام کرده که فاز نهایی تست های این پروژه را در دانشگاه A&M تگزاس و انستیتوی سیستم های خودران نوادا برگزار خواهد کرد.

در تست های ناسا، کارایی سیستم مدیریت ترافیک هوایی پهپادها در آسمان محیط شهری ارزیابی خواهد شد. همانطور که در بالا نیز به نوعی اشاره شد، این تست ها در آسمان نوادا و بر فراز منطقه Reno و همچنین بر فراز آسمان خوابگاه دانشگاه A&M تگزاس انجام می شوند. نتایج و تجارب بدست آمده از تست ها، در توسعه قوانین و روش های لازم جهت مدیریت ترافیک پهپادها در آسمان شهرها به کار گرفته خواهند شد.

ناسا

آقای رونالد جانسون مدیر پروژه مورد بحث در این باره گفته:

این فاز پیچیده ترین مرحله بهره گیری از سیستم های مرتبط با وسایل پرنده بدون سرنشین در محیط های شهری است که تا به امروز مورد تست قرار می گیرد. ما خوشحالیم که در برنامه های مشترک با شرکایمان در نوادا و تگزاس، تست های پرواز واقعی را در محیط های واقعا شهری برگزار می کنیم.

ناگفته نماند تست های پروازی در Reno بین ماه های مارس و ژوئن و تست های پروازی در دانشگاه A&M تگزاس بین جولای و آگوست انجام خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی