ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل ارث
تکنولوژی

آپدیت جدید گوگل ارث محل پایگاه‌های نظامی تایوان را آشکار ساخت

به روز رسانی جدید نرم افزار گوگل ارث آنلاین به صورت اتفاقی، محل پایگاه‌های نظامی مخفی تایوان را آشکار ساخت. به گزارش رسانه‌های چینی، موقعیت مکانی برخی از مهمترین پایگاه‌های نظامی مخفی تایوان در به روز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۸

به روز رسانی جدید نرم افزار گوگل ارث آنلاین به صورت اتفاقی، محل پایگاه‌های نظامی مخفی تایوان را آشکار ساخت.

به گزارش رسانه‌های چینی، موقعیت مکانی برخی از مهمترین پایگاه‌های نظامی مخفی تایوان در به روز رسانی جدید نرم افزار نقشه‌ای گوگل برای عموم آشکار شده. بدین ترتیب اکنون کاربران به محل دقیق و ابعاد پایگاه‌های نظامی واقع در شهر‌های تایپه، نیو تایپه، تاویوان و تایچونگ پی برده اند.

در حال حاضر تصاویر با کیفیتی از این پایگاه‌های نظامی منتشر شده که نشان می‌دهد در این تاسیسات چندین فروند موشک زمین به هوای پاترویت قرار گرفته تا بتواند به دفاع موشکی از این شهر‌ها بپردازد.

اکنون حتی کاربران عادی نیز می‌توانند با مشاهده این تصاویر و بررسی آنها به تسلیحات، ساختمان‌ها، نقشه کلی و موقعیت دقیق پایگاه‌های نظامی تایوان پی ببرند. علاوه بر این، در برخی از تصاویر لو رفته، محل دقیق دفتر امنیت ملی و دفتر اطلاعات نظامی تایوان نیز مشخص شده است.

گوگل ارث

وزیر دفاع تایوان Yen Te-fa عنوان نموده که یک گروه عملیاتی ویژه برای همکاری با گوگل تشکیل شده تا تمامی نقاط یاد شده را در نقشه‌های گوگل ارث مخفی کنند. قرار است که نقاط حساس این پایگاه‌های نظامی شطرنجی شود. البته این راهکار به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب تلقی خواهد شد چرا که تقریباً تمامی مشخصات پایگاه‌های نظامی شهرهای تایوان لو رفته است.

البته این اتفاق، اولین باری نیست که موقعیت مکانی پایگاه‌های نظامی توسط ابزار‌های تکنولوژی لو می‌رود. سال گذشته اپلیکیشن پرورش اندام Strava اسرار نظامی آمریکا و انگلستان را لو داد و به همین دلیل پنتاگون اعلام کرد کارکنان ارتش و وزارت دفاع آمریکا دیگر اجازه ندارند در مناطق عملیاتی از قابلیت رهگیر موقعیت گوشی‌هایشان بهره ببرند و به نوعی استفاده از اپ‌های رهگیر موقعیت را ممنوع کرد.

گوگل ارث

علاوه بر این سایت یاندکس مپس که در واقع، شبیه سازی گوگل مپس در روسیه به شمار می‌رود چندی پیش یک سری عکس‌های ماهواره‌‌ای خاصی منتشر کرد و سهواً (یا شاید هم عمداً) با تار کردن نقاطی از نقشه‌هایش محل پایگاه‌های نظامی خارجی را لو داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • خالد
    خالد | ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

    لطفاً مشخصات بدید ما هم نکا کنیم کسی آدرس داره ؟

  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    حالا گوگل ارث رو فیلتر نکنن خوب میشه? ? ?

  • enrix
    enrix | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    تازه به عمد تصویر رو واضع و شفاف نشون نمیدن و زوم نمیکنن روش! وگرنه بهتر از اینا نشون میده! قدرت زوم اپتیکی ماهواره ای که گوگل از منابعش استفاده میکنه بالاتر از این حرفاس! حالا تایوان خودشو بکشه و کله گوگلم فیلتر کنه بازم جلوی دید رو نمیشه گرفت! چون باید موشک بفرسته فضا که اونو بزنن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      عجب اوسی هستی.. تایوان داره با گوگل همکاری میکنه تا این قضیه رو حل کنن .. چیرو موشک بزنن

مطالب پیشنهادی