ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراض کارکنان مایکروسافت به استفاده نظامی از هدست هولولنز

همانطور که می‌دانید مایکروسافت با ارتش ایالات متحده همکاری می‌کند و هدست هولولنز خود را برای آموزش افسران، در اختیار این ارگان نظامی قرار داده است. این مسئله به تازگی اعتراض برخی از کارکنان شرکت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

همانطور که می‌دانید مایکروسافت با ارتش ایالات متحده همکاری می‌کند و هدست هولولنز خود را برای آموزش افسران، در اختیار این ارگان نظامی قرار داده است. این مسئله به تازگی اعتراض برخی از کارکنان شرکت ردموندی را بر انگیخته و آنها سعی دارند ناراحتی خود را به گوش مسئولین برسانند.

این افراد نامه‌ای سرگشوده به مدیر عامل مایکروسافت «ساتیا نادلا» و افسر ارشد حقوقی کمپانی ردموندی «برد اسمیت» فرستادند و سعی کردند موضع خود درباره استفاده نظامی از هدست هولولنز مشخص کنند. کارکنان معترض در این نامه خاطر نشان کردند:

«ما ائتلافی جهانی از کارکنان مایکروسافت هستم و قبول نمی‌کنیم که فناوری توسعه یافته توسط ما در فعالیت‌ها و ماموریت‌های نظامی بکار برود.»

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، حداقل ۵۰ نفر به عضویت این ائتلاف درآمده‌اند و هر روز به تعداد آنها نیز اضافه می‌شود. البته این ائتلاف هنوز درصدی بالایی از ۱۳۰ هزار نفر کارمند مایکروسافت را پوشش نمی‌دهد اما به هر حال همین تعداد نیز سعی کرده‌اند اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.

آذرماه امسال، مایکروسافت قراردادی با ارتش آمریکا به ارزش ۴۷۹ میلیون دلار امضا نمود که یکپارچه سازی سیستم‌های تقویت بصری (IVAS) نام داشت. بر اساس این قرارداد ارگان‌های نظامی تلاش می‌کردند یک پلتفرم تمرینی برای آموزش نظامی افسران طراحی و توسعه دهند. بدین ترتیب نظامیان می‌توانستند با استفاده از هدست هولولنز و این پلتفرم، توانایی‌های فیزیکی و ذهنی خود تقویت کنند.

به همین دلیل تعدادی از کارکنان کمپانی ردموندی، به این مسئله اعتراض کردند و به باور آنها چنین عملکردی خط قرمز توسعه جنگ افزار را رد کرده است. در قمستی از این نامه عنوان شده که استفاده از هدست واقعیت ترکیبی هولولنز در سیستم‌های IVAS، به نظامیان کمک می‌کند افراد بیشتری را به قتل برسانند.

از نظر این کارکنان، مایکروسافت با سیستم‌هایش، میدان جنگ را به یک بازی ویدیوی تبدیل می‌کند و نظامیان را از واقعیت دور می‌کند. به گفته‌ی آنها افسران با استفاده از هولولنز فراموش می‌کنند که در حال ریختن خن بی گناهان هستند.

این کارکنان از مسئولین کمپانی ردموندی در خواست کردند که در ابتدا قرارداد IVAS  و هر گونه همکاری مشابهی با نظامیان را منحل کنند. پس از آن نیز یک آیین نامه اخلاقی مشخصی در این زمینه تدوین کنند.

به نظر شما بهره گرفتن از تکنولوژی در آموزش نظامیان امری اخلاقی تلقی می‌شود؟ آیا مایکروسافت نیز روندی مشابه گوگل در پیش خواهد گرفت؟ آیا این آخرین باری خواهد بود که از فناوری برای بهبود عملکرد نظامیان استفاده می‌شود؟

 

تماشا کنید:تیزر جالب مایکروسافت از تاریخ معرفی هولولنز 2 خبر می‌دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    به نظر شما بهره گرفتن از تکنولوژی در آموزش نظامیان امری اخلاقی تلقی می‌شود؟
    جواب بله تلقی میشود و باید گسترشش هم بده . امریکا باید برتری خودش رو حفظ و تقویت کنه تا دنیا دست پوتین ها مادارو ها و فیدل کاسترو ها نیفته? ?

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    چه بخوایم چه نخوایم تکنولوژی رو صنعت *ورن و صنایع نظامی جلو میبرن.درک می‌کنم که ایشون چرا این حرف رو زدن و مخالفت کردن ولی اجتناب ناپذیره

  • molavy
    molavy | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    تکنولوژی رو سیاسی نکنید . بزارید تکنولوژی برای مردم بمونه

    • Mohammad Reza
      Mohammad Reza | ۵ اسفند ۱۳۹۷

      پس شما از اینترنت استفاده نکن چون توسعه یافته شده ارتش آمریکاست

مطالب پیشنهادی