ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر هوشمند آلفابت
تکنولوژی

تصاویر مفهومی شهر هوشمند آلفابت ؛ سیلیکون ولی کانادا با پشتیبانی از 5G

چندی پیش کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت اعلام نمود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، یک محله‌ی پیشرفته و جدید به نام Quayside نزدیک تورتنو ایجاد کند. حال شرکت Sidewalk که از همکاران آلفابت برای تولید این منطقه محسوب می‌شود، ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

چندی پیش کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت اعلام نمود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی، یک محله‌ی پیشرفته و جدید به نام Quayside نزدیک تورتنو ایجاد کند. حال شرکت Sidewalk که از همکاران آلفابت برای تولید این منطقه محسوب می‌شود، یک طرح مفهومی تصویری برای شهر هوشمند آلفابت منتشر کرده که توضیحات کلی در این زمینه ارائه می‌دهد.

این پروژه ۱۲ هکتاری که «پیاده‌‌رو‌ی تورنتو» لقب گرفته در راستای ارتقای وضعیت محیط زیست، پایداری، حمل و نقل، توان مالی و کارآفرینی در این شهر پایه‌گذاری شده است. این شهر قرار است به سیستم‌های دسته بندی زباله رباتیک، پیاده‌رو‌های بهره‌مند از سنسور‌های مختلف، زیر ساخت دیجیتال و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه ارتباطی مجهز شود.

حال شما را به تماشای تصاویر طرح مفهومی شهر هوشمند آلفابت دعوت می‌کنیم و توضیحات بیشتری درباره‌ی این شهر ارائه می‌دهیم؛

شهر هوشمند آلفابت
این شرکت قصد دارد که آپارتمان‌ها، دفاتر کاری، مغازه‌ها و دفاتر کاری زیادی را در ۱۲ هکتار بسازد و پس از آن، این منطقه را چندین هکتار گسترش دهد. ساختمان‌های چوبی Quayside سازگاری بسیاری با محیط زیست دارند و در این زمینه گواهی‌های لازم را کسب کرده‌اند.
شهر هوشمند آلفابت
انرژی مورد نیاز این شهر هوشمند توسط پنل‌های خورشیدی و باتری‌های این چنینی تامین خواهد شد. همچنین با همین انرژی، شهر به سیستم مدیریت زباله مجهز خواهد شد و یک شبکه حرارتی بر مصرف انرژی گرمایی و ژئوترمال این منطقه نظارت خواهد کرد. علاوه بر این کلبه ساکنین Quayside به شبکه اینترنتی 5G و وای فای درسترسی خواهند داشت.
شهر هوشمند آلفابت
طرح مفهومی این شهر، از تقشه‌های آلفابت خبر می‌دهد. فاز اول این پروزه قرار است ۵۰۰۰ فرد را داخل ۳۰۰۰ واحد مسکونی جای دهد. برای این افراد ۳۹۰۰ شغل نیز در همین منطقه در نظر گرفته خواهد شد و آنها می‌توانند بلافاصله مشغول بکار شوند.
شهر هوشمند آلفابت
کارشناسان باور دارند که سیستم‌های Quayside می‌تواند دسترسی آسان به شبکه ارتباطی را در هر جای شهر فراهم کند و قابلیت‌های ویژه محیط شهری را در بسیاری از زمینه‌ها ارتقا دهد.

با این وجود، Quayside در مرحله طرح مفهومی قرار دارد و Sidewalk هنوز منتظر تایید آلفابت و شهرداری تورنتو است. ساکنین شهر یاد شده اعلام کردند که نگرانند با هجوم شرکت‌های تکنولوژی محور به Quayside، این منطقه به یک سیلیکن ولی جدید تبدیل شده و همانند آن از مشکلاتی نظیر افزایش هزینه‌ها، بالارفتن قیمت اجاره و خرید ملک، تقسیم ناهمگون درآمد رنج ببرد.

در جواب این نگرانی‌ها، شرکت Sidewalk اعلام نموده که قصد ندارد اولویت خاصی برای شرکت های تکنولوژی محور قائل شود و در طراحی‌ این محله چنین هدفی را دنبال نکرده. با این حال کارشناسان معتقدند که طراحی‌ نوآورانه‌ی این شهر موجب خواهد شد، غول‌های تکنولوژی به سمت آن هجوم آورند.

 

تماشا کنید: گلخانه‌‌ های کروی شکل آمازون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    برای ساخت این همه نمای چوبی چقدر می‌خوان درخت قطع کنند که یک شهر دوستدار محیط زیست بسازنن
    آدم باید تاب داشته باشه مخش

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    باید یه فکری کنن که مثل سیلیکن ولی قیمت ها الکی بالا نره

  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    ۹۰ درصد اوغات این ویدیو های پایین مطلب، هیچ ربطی به مطلب ندارن!

مطالب پیشنهادی