ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی وی 50
تکنولوژی

ال جی به جای تولید گوشی تاشو، وی 50 را با نمایشگر دوم همراه کرد

ال جی وی 50 که به تازگی معرفی شده در مقایسه با وی 40 تغییرات قابل توجهی را شاهد نبوده. گوشی جدید کره ای ها به اسنپدراگون 855 مجهز شده و از فناوری مخابراتی 5G ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۶

ال جی وی 50 که به تازگی معرفی شده در مقایسه با وی 40 تغییرات قابل توجهی را شاهد نبوده. گوشی جدید کره ای ها به اسنپدراگون 855 مجهز شده و از فناوری مخابراتی 5G هم پشتیبانی می کند. اما یکی از لوازم جانبی آن قابی است با نمایشگری دوم که مزایا و معایب خاص خود را دارد.

قاب جدید شبیه به یک کیف است که بخشی از آن به یک نمایشگر اولد مجهز شده. ال جی وی 50 خود یک نمایشگر 6.4 اینچی دارد اما قاب جدید با حاشیه های نسبتاً بزرگ از نمایشگری 6.2 اینچی بهره می برد.

ال جی وی 50

ال جی وی 50 با قاب جدید هم به خوبی در جیب جا می شود و لولایی 360 درجه دارد. ال جی برای قاب جدید خود از چیپست وای فای اختصای استفاده کرده که از برد کوتاه اما فرکانس بالایی بهره می برد تا داده های مورد نیاز را از گوشی به نمایشگر دوم (یا برعکس) بفرستد. در بررسی هایی که خبرنگاران داشته اند نمایشگر دوم روان و بدون هیچ گونه تأخیری کار می کند؛ مشابه با اینکه یک مانیتور دوم را به کامپیوتر خود متصل کرده باشید.

در پشت گوشی پین هایی به چشم می خورد که از طریق آنها انرژی مورد نیاز نمایشگر از طریق باتری گوشی منتقل می شود. به عبارتی باید گفت که نمایشگر دوم فاقد باتری جداگانه است. این موضوع خوبی است چرا که اگر باتری اضافه ای برای نمایشگر در نظر گرفته می شد، قطعا شاهد قاب بزرگتری بودیم.

ال جی وی 50

اما قاب بی ایراد هم نیست. کیفیت نمایشگر آن با نمایشگر گوشی تفاوت کم اما قابل تشخیصی دارد. دمای رنگ ها و زاویه دید بین این دو به وضوح متفاوت است. علاوه بر این به دلیل اندازه متفاوت، در کنار یکدیگر متقارن به نظر نمی رسند. نرم افزاری که ال جی برای این سیستم در نظر گرفته چندان هم بد نیست اما گاه شاهد رفتارهای عجیب هستید. گاهی در حالی که برای ورود اطلاعات در نمایشگر سمت راست تلاش می کنید کیبورد روی نمایشگر سمت چپ نشان داده شود. بعضی از بازی های ریسینگ هم نمایشگر دوم را با دردسر به عنوان گیم پد تشخیص می دهند.

ال جی اعلام کرده که می خواهد تمامی گوشی های 5G آینده اش با نمایشگر های دوم سازگار باشند. هنوز قیمت نمایشگر دوم ال جی وی 50 اعلام نشده اما انتظار می رود این دو در کنار هم چند صد دلار ارزان تر از هواوی میت ایکس و گلکسی فولد سامسونگ باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    معلوم ني تو كمپاني ال جي و سوني چي ميگذره، بازيگراي با تجربه ي بازار موبايل قاعده رو آنچنان باختن كه خودشونم سردرگمم...

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      ال جی حتما تصمیمات مهمی گرفته و داره سیاست خودشو تغییر میده. و بدون شک باید منتظر شگفت زده شدن با محصولات بعدی ال جی باشیم هم تو سری وی و هم جی. چون وقتی کلید پشت رو از جی 5 حذف کرد به جاش طراحی ماژولار رو ارائه کرد! ممکنه به ذائقه بعضیا خوش نیومده باشه اما یک گام بلند در جهت پیشرفت و ارائه فناوری های مدرن و متفاوت برداشته شد. یعنی کلیدهای پشت که فقط یه تغییر ساده تو طراحی بودن، قربانی طراحی ماژولار شد که یک تحول بزرگ حساب میشد. خب احتمالا هم در مورد این ابتکارات جدید ال جی و البته تغییر مدیریت واحد تجاری باید منتظر یه چیز خارق العاده از ال جی باشیم که ارزش اینها رو داشته! من که خیلی خوش بین هستم. حتی به ماژولار شدن سری وی!

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      اگر قرار باشه همه شرکت ها عین هم تصمیم بگیرن دیگه رقابت معنی نداره. ال جی به قیمت پیاده کردن ایده های نو و پیشرفته تو محصولاتش اقدامات مختلفی انجام داد که متأسفانه به ذائقه برخی خوش نیومده. حداقل تو بازار ایران این طوریه. مثلا خود جی 5 با اینکه طراحی ماژولارش کلی جایزه برنده شد و از طرف خیلی از کارشناسای طراحی جایزه گرفت اما خب بعضی ها استقبال نکردن. در هر صورت ال جی ترجیح میده به جای کپی کردن سیاست های ناپایدار شرکت های دیگه خوش دست به کار بشه و با روش آزمون و خطا جلو بره. حتماً یه روز موفق میشه! اما خب باید حق بدین که نمیشه همه کاربرای دنیا رو صد در صد راضی کرد.

  • SaeedGE
    SaeedGE | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    یعنی چند ساله هیچ نوآوری به درد بخور جذابی وجود نداره که کمپانی ها به این بازی های مسخره رو آوردن؟!!!!

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      شما به این میگین مسخره بازی؟ ال‌جی برای بهبود راحتی و تجربیات جدید شبکه ۵G در اولین تلفن هوشمند ۵G خود، نمایشگر دوگانه یا Dual Screen رو به عنوان یکی از لوازم جانبی اختیاری برای ال‌جی V50 ThinQ 5G تولید کرده این نمایشگر دوگانه شبیه قاب محافظ هستش و وقتی باز می‌شه دسترسی به نمایشگر دوم ۶.۲ اینچ OLED برای مشاهده دوگانه، بازی و انجام چند کار به صورت همزمان میسر می‌کنه
      نمایشگر دوگانه و ال‌جی V50 ThinQ 5G می‌تونن به صورت مستقل از هم کار کنن تا برای کاربردهای بسیار جالبی بشه از اونها استفاده کرد. مثلا، در یک نمایشگر فیلم دید و همزمان اطلاعات فیلم رو تو وب سایت IMDB تو نمایشگر دیگه سرچ کرد..

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      با اتصال نمایشگر دوگانه، آیکونی روی نمایشگر ال‌جی V50 ThinQ 5G ظاهر می‌شود که می‌توان روی آن ضربه زد تا نمایشگر دوم روشن شود یا بین دو نمایشگر بدون زحمت تغییر وضعیت داد. قابلیت چندپنجره‌ای هر کدام از نمایشگرها را به دو قسمت تقسیم می‌کند تا بتوان حداکثر استفاده را از چند برنامه کاربردی به صورت همزمان برد.
      در هنگام انتخاب بازی، نمایشگر دوگانه می‌تواند به عنوان کنترل اختصاصی به کار رود و مشکل قدیمی قرار گرفتن انگشتان در مسیر انجام بازی برطرف شود. نمایشگر دوگانه را می‌توان در دو زاویه ۱۰۴ و ۱۸۰ درجه استفاده کرد و از آنجا که این نمایشگر با باتری گوشی کار می‌کند نیازی به شارژ‌کردن جداگانه آن نیست.

  • omidiato
    omidiato | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    چقد بیریخته حاجی?

    • poro alex
      poro alex | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      بی ریخت تر از سامهنگ fold هستش؟

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      طرا حی ظاهری یه امر سلیقه ای هست. این نمایشگر هم همون جوری که گفته شد نصب کردنش اختیاری. شما میتونین نداشته باشین اصلا اینو و از خود وی ۵۰ بدون نمایشگر دوم استفاده کنین. ال جی ثابت کرده که اگه بخاد میتونه بهترین ها رو تولید کنه و همیشه پرچمداراش از بهترین و تاپ ترین مدل هایی هستند که کارشناسان این صنعت معرفی میکنن. سری وی هم یه نمونه بارزش. که از همه نظر سرتر از پرچمدارای دیگه هستن. ال جی در زمینه لوازم خونگی، صوتی و تصویری و دستگاه های تهویه مطبوع یکی از برندهای اول هستش و همیشه محصولاتی که تولید می کنه در عین حال که طراحی شیک و مبتکرانه ای دارند فناوری های پیشرفته ای هم دارن که برای اولین بار در محصولاتش به کار رفته. در زمینه تلفن های هوشمند هم داره سعی خودش رو میکنه و مطمئن باشید همون طور که بخش های دیگه اش اوله، موبایل هاش هم اول خواهند بود. چون در زمینه طراحی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دقت و وسواس خاصی داره و سعی میکنه بهترین ها رو انتخاب کنه و بیشترین امکانات رو در محصولات خودش بگنجونه.

  • captain
    captain | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    یه لولا زده و بسته علی علی ? حیفه الجیه

    • Omid
      Omid | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      عالی

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ اسفند ۱۳۹۷

      طراحی داره هر روز بهتر و کامل تر میشه و به سمت سبک مینی مالیست پیش میره. طراحی هم یه چیز سلیقه ای هستش. اما مطمئنا ال جی از بهترین مهندسا و طراحا برای ساخت و طراحی گوشیاش مثه بقیه محصولاتش استفاده میکنه. جایزه هایی که هر سال میبره قشنگ همینا رو ثابت میکنن. طراحی داره متفاوت میشه اما کپی پیست نمیشه مثه گوشی های سامسونگ! که خالی از ابتکار و فناوری جدیدن. این که داشتن این نمایشگر به عنوان یکی از لوازم جانبی اختیاری باشه یه حرکت تحسین آمیزه. چون ال جی هنوز گوشی تاشوی خودش رو معرفی نکرده و در حال حاضر بازار رو اماده پذیرش این فناوری نمیدونه. باید صبر کرد و دید که محصولات آتی چطور میشن.

  • FARDIN
    FARDIN | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    چیز الکی زده باز الجی

مطالب پیشنهادی