ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

با F2Tekkz آشنا شوید؛ نوجوان 17 ساله‌ای که بهترین بازیکن فیفا در جهان است

این روزها نام F2Tekkz را بیشتر خواهید شنید؛ بازیکن حرفه‌ای که در رقابت‌های eSports رسمی فیفا کولاک به پا کرد و یک سال پیش در اولین تجربه و در سن 16 سالگی قهرمان جهان در ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

این روزها نام F2Tekkz را بیشتر خواهید شنید؛ بازیکن حرفه‌ای که در رقابت‌های eSports رسمی فیفا کولاک به پا کرد و یک سال پیش در اولین تجربه و در سن 16 سالگی قهرمان جهان در فیفا 18 شد؛ یک سال بعد حالا او در رده بندی رسمی الکترونیک آرتز به عنوان نفر نخست دنیا شناخته می‌شود.

حدود یک سال پیش نوجوان 16 ساله‌ای با نام «داناوان هانت» برای خودش در سطح بین‌المللی اسم و رسمی دست و پا کرد؛ وی توانست در فینال FUT Champions Cup در شهر بارسلونا یکی از بهترین بازیکنان اسبق فیفا در جهان را شکست داده و جام را بالای سر ببرد.

اگر از کاربران ایکس باکس وان باشید یا در یوتیوب استریمرها را دنبال کنید، احتمالاً او را با نام Tekkz و با پیشوند F2 (نام تیم یوتیوبرهای مشهور فیفا) می‌شناسید. همانطور که گفته شد نوجوان اهل بریتانیا در حال حاضر با کسب بیشترین امتیاز ممکن در رقابت‌های eSports، بر صدر جدول Global Series فیفا 19 تکیه کرده و همین دیروز هم بار دیگر قهرمانِ این مسابقات در شهر آتلانتای آمریکا شد..

طی یک سال اخیر روند صعود بازیکنان به جام جهانی فیفا موسوم به FiWC تغییراتی داشته و الکترونیک آرتز رقابت‌های جدی‌تری را تحت مجموعه Global Series و به صورت مداوم برگزار می نماید. جالب است بدانید Tekkz تاکنون در تمام این رقابت ها شرکت کرده و مدعی است اصلی‌ترین حامیانش پدر و مادرش هستند.

داناوان در تمام رقابت‌های یک یا دو سال اخیر حداقل به مرحله نیمه نهایی رسیده و چند بار هم نایب قهرمان شده، اما در اصلی‌ترین مجموعه‌های فیفا 19 موفق شده 4 بار جام قهرمانی را به خانه ببرد. وی در رقابت‌های Fut Champions Cup ماه نوامبر 2018 و فوریه 2019 (ماه جاری)، رقابت‌های PGL FIFA Cup و اخیراً FIFA eClub World Cup قهرمان شده است.

این نوجوان پراشتیاق همین الان به اندازه کافی در Global Series امتیاز جمع کرده تا بتواند مستقیماً وارد FIFA eWorld Cup به عنوان بزرگترین رقابت جهان در این رشته شود، اما داناوان نمی‌خواهد دست از تلاشِ بیشتر کشیده و قصد دارد در تمام رقابت‌های پیش‌ِرو نیز شرکت داشته باشد.

Tekkz در این رابطه می‌گوید: «مردم تعجب می‌کنند وقتی متوجه می‌شوند من با وجود کسب امتیاز کافی همچنان اشتیاق زیادی برای شرکت در رقابت‌های رسمی دارم؛ اما در واقع من دوست دارم مسابقه دهم و پیروز شوم، شور و هیجانی که بعد از بالا بردن جام در من به وجود می‌آید وصف ناپذیر است».

یکی از رقابت‌هایی که داناوان قصد دارد بدون تردید به آن وارد شود ePrimier League است که فرآیند برگزاری آن در انگلستان آغاز شده است. در این مسابقات هرکدام از 20 باشگاه حاضر در لیگ جزیره دو نماینده به عنوان بازیکن فیفا 19 معرفی می‌کنند که تاکنون قهرمانان تیم‌های فولام، برایتون، بورنموث، سوث‌همپتون، چلسی، تاتنهام، وست‌هام، کریستال پالاس، کاردیف و آرسنال مشخص گردیده است.

تیم فعلی F2Tekkz در آلتیمیت تیم که 25 میلیون سکه می‌ارزد

طی بازه زمانی تا تاریخ 8 مارس 2019، تمام 40 نماینده مشخص شده و در رویداد نهایی که 28 و 29 مارس در شهر لندن برگزار می‌شود حضور پیدا خواهند کرد. گفتنی است این رویداد در تاریخ یاد شده به صورت زنده از طریق شبکه تلویزیونی SkySports و تمامی کانال‌های رسمی پریمیر لیگ و فیفا پخش خواهد شد.

Tekkz در نظر دارد از این فرصت بی‌نظیر استفاده کرده و نمایندۀ تیم مورد علاقه‌اش یعنی لیورپول باشد؛ این اتفاق باعث شده نوجوان 17 سالۀ قصۀ ما بتواند با قهرمان دوران کودکی‌اش یعنی استیون جرارد دیدار نماید. اگر تاکنون یکی از مسابقات داناوان را دیده باشید، از سبک خونسرد و با اعتماد به نفس بازی کردنش آگاه هستید؛ این مسئله در واقعیت هم در رفتار وی دیده می‌شود، چرا که در ملاقات نمادین با جرارد توانست به سادگی توپ را از نقطه پنالتی به گوشه دروازۀ بازیکن افسانه‌ای لیورپول بزند.

کارت استیون جرارد در آلتیمیت تیم فیفا 19 وجود دارد، اما اغلب بازیکنان با توجه به توانایی‌های لازم ترجیح می‌دهند رود گولیت یا پاتریک ویرا را در تیم‌شان داشته باشند، به جز Tekkz که از وی به عنوان یار تعویضیِ شگفت انگیز استفاده می‌کند. «هر زمانی که در حال پیروزی یا شکست با اختلاف هستم، استیون جرارد را وارد زمین می‌کنم و او برایم جادو می‌کند. من از او به عنوان اهرمِ روحیه استفاده می‌نمایم و او نیز همیشه از من حمایت می‌کند تا بهتر بازی کنم. برای همین همیشه او را در ترکیب تیمم دارم».

علاوه بر تبحر در حفظ خونسردی و آرامش، Tekkz همیشه از انواع مختلفی از تکنیک‌های دریبل و حرکات نمایشی استفاده می‌کند، در حالی که اکثر بازیکنان حرفه‌ای فیفا ترجیح می‌دهند از روش‌های مطمئن‌تر و ساده‌تری بهره ببرند. او معتقد است سبک بازی‌اش ریسک بالایی دارد اما در عوض نتیجه بهتری هم نصیبش می‌شود و به همین علت بسیار خطرناک و موفق ظاهر شده.

داناوان می‌گوید: «به خاطر دارم طی اولین رقابت رسمی این فصل در FUT Champions Cup شهر بخارست، در فینال ایکس باکس در مقابل دنی هیجبک نماینده آژاکس آمستردام قرار گرفتم. در یکی از موقعیت‌ها مشغول انجام دریبل و حرکات نمایشی شدم و شوت نهایی را حسابی خراب کردم، اما چون آن حرکات در تصویر ترسناک به نظر می‌رسد حریفم هول کرد و پنالتی داد. من هربار که دریبل می‌زنم رقیبم دست‌پاچه می‌شود و این باعث می‌گردد اقدامات بعدی‌ام هرگز قابل پیش‌بینی نباشند».

رشد Tekkz طی یک سال گذشته و آن هم در حالی که تنها 17 سال سن دارد شگفت انگیز است؛ وی آیندۀ روشنی در مقابل خودش می‌بیند و این مسئله نه تنها از نظر حرفه‌ای، بلکه از جنبه اقتصادی نیز زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده و در آینده نیز تغییر خواهد داد. گفتنی است جایزۀ قهرمان و نایب قهرمانِ هر کدام از رقابت‌های Global Series فیفا به ترتیب 50 هزار و 30 هزار دلار است.

او اضافه می‌کند: «قبل از رویداد بارسلونا، من تنها یک نوجوان معمولی بودم که هر روز صبح زود بیدار شده و به دبیرستان می‌رفتم. من از این حالت متنفرم؛ در نتیجه در یکی از صبح‌ها به جای مدرسه به مرکز رقابت‌های بارسلونا رفتم و همه چیز دستخوش تغییر و تحول شد. درست است اولین مسابقه‌ام را برنده شدم، اما بعد از آن در رویداد مرحله حذفی شکست خوردم و اوت شدم؛ در آن سبک مسابقات شانس دوباره ای وجود نداشت».

داناوان با اشتیاق ادامه می‌دهد: «ولی حالا سبک و سیاق رقابت‌ها تغییر کرده و اگر در یک مجموعه مسابقات هم شکست بخورم، می‌توانم شانسم را در رویداد بعدی که یک یا دو ماه بعد برگزار می‌شود بی‌آزمایم. در هر صورت دست از تلاش نمی‌کشم و خوشحالم که تاکنون در فیفا 19 توانسته‌ام همیشه حداقل تا مرحله نیمه نهایی بالا بیایم».

«حالا دیگر تجربه بیشتری دارم و می‌دانم در شرایط مختلف چه واکنشی نشان دهم؛ مثلاً اگر عقب بیافتم دیگر مثل قبل دست‌پاچه نمی‌شوم و حتی اگر فشار روی تیمم وجود داشته باشد می‌دانم چگونه از دستش خلاص شوم و گاهی بهتر هم بازی می‌کنم. من عاشق نمایش هستم و رقابت کردن را دوست دارم، و البته منکر نمی‌شوم که همین الان چند رقیب جدی دارم».

«وقتی در رویداد Gfinity در مقابل قهرمان سال گذشتۀ FiWC یعنی مُساد الدوساری ملقب به MSdossary قرار گرفتم، وی به راحتی پیروز شد اما احساس می‌کنم کمی بدشانس بودم. متاسفانه او در رویدادهای اخیر ثبت نام نکرده و این مسئله را مردم به عنوان خوش شانسی برای من می‌پندارند. ولی حقیقتاً من دوست دارم بار دیگر در مقابل او قرار گرفته و پیروز شوم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alireza_nrzi
    alireza_nrzi | ۷ اسفند ۱۳۹۷

    با چه تیمی بازی میکنه؟

    • حسین آدینه
      حسین آدینه | ۸ اسفند ۱۳۹۷

      سلام. همون تیمی که اواسط مطلب در تصویر می بینید.

  • rahim_۱
    rahim_۱ | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    بازی بدرد نمیخوره فقط باهاش سرگرم میشی (منطق یک پدر و مادر ایرانی ) ?

    • Nima
      Nima | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      مونده چه بازی باشه. بعضی بازی ها واقعا به درد نمیخوره

مطالب پیشنهادی