ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرتاب ۳ ماهواره
تکنولوژی

وزیر ارتباطات از پرتاب ۳ ماهواره در سال آینده خبر داد

هنوز مدت زیادی از عملیات ناموفق پرتاب دو ماهواره «پیام» و «دوستی» و قرار نگرفتن آنها روی مدار نگذشته است که امروز وزیر ارتباطات خبر از پرتاب سه ماهواره در سال آینده داد. اواخر دی‌ماه ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۲

هنوز مدت زیادی از عملیات ناموفق پرتاب دو ماهواره «پیام» و «دوستی» و قرار نگرفتن آنها روی مدار نگذشته است که امروز وزیر ارتباطات خبر از پرتاب سه ماهواره در سال آینده داد.

اواخر دی‌ماه بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد ماهواره پیام روی مدار قرار نگرفته‌ و به زودی ماهواره دیگری به نام دوستی پرتاب خواهد شد. اما سرنوشت سپس مقامات رسمی کشور در این رابطه اظهار نظری نکردند و خبری از سرنوشت دقیق آن اعلام نشد و حواشی شایعات بسیاری به وجود آورد.

مدتی بعد نیز «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه ان بی سی دو تلاش نافرجام کشورمان در پرتاب ماهواره را تأیید کرده و گفت این مسئله ممکن است به همان کمپین خرابکارانه آمریکایی مرتبط باشد که نیویورک تایمز از وجود آن خبر داده بود: «کاملاً امکانش وجود دارد. البته ما هنوز نمی‌دانیم. باید این مسئله را به دقت بررسی کنیم.»

اما در نهایت امروز (۶ اسفند ۹۷) بالاخره «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) پژوهشگاه فضایی ایران ضمن تاکید بر روی مدار قرار نگرفتن دو ماهواره پیام و دوستی، گفت:«در این حوزه ماهواره پیام و دوستی در مدار قرار نگرفت اما این جزیی از تجربه دانش فضایی است که به آن نیاز داریم.»

پرتاب ۳ ماهواره

او کنون خبر می‌دهد که ماهواره مخابراتی «ناهید ۱»، ماهواره «ظفر علم و صنعت» و «پارس۱» سال آینده پرتاب خواهند شد تا در مدار زمین قرار گیرند: «بر اساس همین تجربیات، ساخت ماهواره «پارس۲»، «ناهید۲» و همچنین کار بر روی ماهواره «ژئو» را در برنامه داریم و امیدواریم با شتاب بیشتری بتوانیم این برنامه ها را به پیش ببریم.»

جهرمی از پرتاب ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» در خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: «این ماهواره که ساخت آن در دولت دهم آغاز و در دولت یازدهم به پایان رسید، در حال طی فرایند تحویل به وزارت دفاع است و قرار است در ۲۵۰ کیلومتری زمین در مدار قرار گیرد.» ماهواره سنجشی «ظفر علم و صنعت» نیز در سال آینده و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری با زمین قرار می‌گیرد. به گفته وزیر ارتباطات ساخت ماهواره «پارس ۱» که در دولت یازدهم آغاز شده، در بهمن سال آینده تکمیل خواهد شده و سپس در مدار قرار می‌گیرد.

جهرمی در خصوص مسئولیت وزارت ارتباطات برای تکمیل زنجیره فضایی به طراحی شدن برنامه جامع ۱۰ ساله‌ای برای بخش فضایی اشاره کرد و اظهار کرد که باید برنامه جدیدی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • reza3soot
    reza3soot | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    بازم ممارست در راستای حیف و میل اموال مردم ایران
    بازم کری خونی بی فایده
    بازم ادعا
    بازم گنده سوزی!
    بازم دشمنی با ایران و ایرانی

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    تا زمانی که رو سقف خونه ما فرود نیاد من مشکلی ندارم

  • molavy
    molavy | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    این آمریکایی های آشغالی خرابکاری میکنند
    شما هم بزنید پهباد هاشون رو چند تاش رو بترکونید شاید دست برداشتن

    • ErfanMTI
      ErfanMTI | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      چند سالته؟

مطالب پیشنهادی