ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی FIDO2 در اندرویدهای جدید شما را از تایپ رمز عبور بی‌نیاز می‌کند

یک دلیل خوب برای آنکه اپلیکیشن گوگل پلی سرویس خود را آپدیت کنید: دیوایس‌های اندرویدی مبتنی بر نسخه 7.0 به بعد این سیستم عامل، حالا می‌توانند شما را بدون نیاز به تایپ رمز عبور وارد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

یک دلیل خوب برای آنکه اپلیکیشن گوگل پلی سرویس خود را آپدیت کنید: دیوایس‌های اندرویدی مبتنی بر نسخه 7.0 به بعد این سیستم عامل، حالا می‌توانند شما را بدون نیاز به تایپ رمز عبور وارد اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها کنند.

این مهم به لطف همکاری گوگل با اتحاد FIDO حاصل شده که با طراحی استانداردی به نام FIDO2، امکانی فراهم کرده‌اند که بتوانید از طریق حسگر اثر انگشت یا وارد کردن پین کد به حساب‌ کاربری خود در سرویس‌های مختلف وارد شوید.

اگر چه تعیین پسوردهای پیچیده همچنان روش خوبی برای در امان ماندن از خطرات فضای مجازی است، اما این پسوردها معمولا برای به خاطر سپردن سخت هستند و برای حفظ امنیت هر از گاهی باید به‌روزرسانی و تغییر داده شوند. روش احراز هویت دو فاکتوره نیز یکی دیگر از روش‌های حفظ امنیت مجازیست، اما صدور دسترسی از طریق آن (خصوصا وقتی میان کشورهای مختلف جابجا می‌شوید) می‌تواند برای بعضی کار دشواری باشد.

به لطف FIDO2 ورود به حساب‌ کاربری در اپلیکیشن‌ها به کار آسانی تبدیل خواهد شد

اما به لطف FIDO2، ورود به حساب‌ کاربری در اپلیکیشن‌ها به کار آسانی تبدیل خواهد شد. این استاندارد جدید داده‌های بیومتریک (مثل اثر انگشت) را به شکل بومی و فقط در دیوایس شما ذخیره می‌کند، بنابراین بابت لو رفتن این اطلاعات هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

به اعتقاد طراحان این تکنولوژی، استفاده از FIDO2 می‌تواند احراز هویت کاربران در سرویس‌های اینترنتی را از مدل «اشتراک‌گذاری رمز» به سوی مدلی «نامتقارن» سوق بدهد که در آن، شما نیاز به بازگو کردن «رمز» به سرویس میزبان خود را نخواهید داشت. بلکه فقط کافیست به سرویس میزبان «اثبات کنید» که صاحب این رمز هستید و آن را می‌دانید.

به اعتقاد کریستین برند، یکی از مدیران محصول گوگل استفاده از این شیوه تضمین می‌کند که داده‌های مهم شما در سرورهای سرویس‌های مختلف ذخیره نمی‌شوند و در صورت هک شدن این سرورها، چیزی دستگیر شخص حمله کننده نخواهد شد.

طبیعتا استفاده از حسگر اثر انگشت، برای احراز هویت با FIDO2 بهترین و سریع‌ترین روش ممکن به حساب می‌آید. اما اندروید برای گوشی‌هایی که دارای این حسگر نیستند روش‌های دیگری مثل وارد کردن پین کد یا پترن را هم در نظر خواهد گرفت.

بد نیست بدانید که استفاده از تکنولوژی مرسوم، از همین حالا در بعضی اپلیکیشن‌های بانکی آغاز شده و مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس از آن پشتیبانی کامل به عمل می‌آورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ulinux14ali
    ulinux14ali | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    برنامه بانک ملی( بام) این قابلیت رو چند وقتیه که گذاشته و برای من حداقلش جالب و راحت تره.

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    بلاخره! همیشه سوال بوده برام چرا اینکارو نمیکنن

مطالب پیشنهادی