ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Quick Charge
تکنولوژی

تکنولوژی Quick Charge کوالکام به شارژرهای وایرلس می‌آید

کوالکام در نمایشگاه MWC 2019، حضور پررنگ و قدرتمندی داشت. بسیاری از گوشی‌های پرچمدار جدید که طی این چند روز معرفی شدند، از پردازنده‌های اسنپدراگون این شرکت بهره می‌بردند که عملکرد بسیار خوبی به نمایش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

کوالکام در نمایشگاه MWC 2019، حضور پررنگ و قدرتمندی داشت. بسیاری از گوشی‌های پرچمدار جدید که طی این چند روز معرفی شدند، از پردازنده‌های اسنپدراگون این شرکت بهره می‌بردند که عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشتند.

اما بر خلاف پردازنده‌ها، وضعیت تکنولوژی Quick Charge (شارژ سریع) کوالکام تا امروز چندان مطلوب نبوده چرا که در کمال تعجب تا کنون با شارژرهای Qi و وایرلس سازگاری نداشته‌ است. با این وجود، کوالکام تصمیم گرفته که در نمایشگاه MWC امسال به این رویه خاتمه بدهد.

با گسترش تکنولوژی Quick Charge به شارژرهای وایرلس، کوالکام حالا می‌خواهد که تجربه شارژ بهتر و امن‌تری را برای کاربران دیوایس‌های هوشمند به ارمغان بیاورد. به گفته سران این شرکت، تکنولوژی Quick Charge جلوی ایجاد حرارت اضافی را می‌گیرد تا کاربران در شارژ دیوایس‌های هوشمند خود با پدهای شارژر وایرلس هیچ مشکلی نداشته باشند.

لازم به ذکر است که شیائومی، یکی از اولین شرکای کوالکام بوده که یک پد وایرلس برای پشتیبانی از تکنولوژی Quick Charge این شرکت طراحی کرده است. Mi Wireless Charging Pad می‌تواند با توان 20W و با تکیه بر تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، دیوایس شیائومی Mi 9 را به سرعت شارژ نماید.

البته هنوز مشخص نشده که تکنولوژی Quick Charge کوالکام دقیقا چگونه می‌تواند روی استاندارد Qi Charging مؤثر باشد. بنابراین تا انتشار جزئیات بیشتر باید منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی