ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ادوارد دست قیچی؛ بازی‌های موبایلی با ایده «برش قطعه‌‌ها»

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که موبایل را از بقیه پلتفرم‌های گیمینگ جدا کرده، صفحات لمسی است. قابلیتی که باعث شده سازندگان با آزادی عمل بیشتری دست به خلاقیت‌ بزنند و تجربه‌هایی را به وجود بیاورند ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که موبایل را از بقیه پلتفرم‌های گیمینگ جدا کرده، صفحات لمسی است. قابلیتی که باعث شده سازندگان با آزادی عمل بیشتری دست به خلاقیت‌ بزنند و تجربه‌هایی را به وجود بیاورند که فقط در تلفن‌های هوشمند می‌بینیم. اگر بازی‌هایی که در آن‌ها اجسام مختلف را می‌برید «برش قطعه‌ها» بنامیم، این سبک جزو همین تجربه‌ها و خلاقیت‌ها به‌حساب می‌آید.

عناوینی که با استفاده درست از پتانسیل‌های صفحات لمسی، نشان می‌دهند که بازی‌های گوشی می‌توانند منحصر به فرد باشند و چیزی را ارائه دهند که کمتر نمونه مشابهش را دیده‌ایم. امروز به سراغ همین اپلیکیشن‌ها رفته‌ایم و اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «بازی‌های موبایلی با ایده برش قطعه‌‌ها» را از دست ندهید.

Fruit Ninja

  • بازی آفلاین است

فروت نینجا به عنوان محبوب‌ترین بازی لیست، به نوعی شروع‌کننده این سبک بازی‌ها روی گوشی هم بود. در فروت نینجا میوه‌ها در محیط ظاهر می‌شوند و به کمک انگشت خود باید آن‌ها را از وسط نصف کنید. ایده‌ای که به‌خاطر ذات جذابش، بعد از هشت سال هنوز طرفدارانی داشته و خیلی‌ها سرگرمش هستند. بد نیست بدانید به تازگی یک نسخه آنلاین و رقابتی از بازی با نام Fruit Ninja Fight نیز منتشر شده که البته فعلا در مرحله آزمایشی به‌سر می‌برد.

Fruit Ninja

Fruit Ninja

سازنده: Halfbrick قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 140.1 / 86 مگابایت زبان:

Cut the Rope

  • بازی آفلاین است

در فروت نینجا چیزی که اهمیت داشت، واکنش‌های سریع بود؛ بدون اینکه نیازی باشد فکرتان را به چالش بکشید. Cut the Rope مسیری متفاوت را پیش گرفت و در اینجا سازنده با ترکیب فیزیک و معماها توانست تجربه‌ای جدید از برش قطعه‌ها را ارائه بدهد. در بازی همانگونه که اسمش نشان می دهد، باید با بریدن طناب در هر مرحله آب نبات را به اوم نوم برسانید. به لطف استفاده درست از قوانین فیزیک و رنگ‌بندی شاد محیط‌ها Cut the Rope تا پایان می‌تواند جذابیتش را حفظ کند.

Cut the Rope: Magic

Cut the Rope: Magic

سازنده: ZeptoLab قیمت: 4000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 198.2 / 49.1 مگابایت زبان:

Splitter Critters

  • بازی آفلاین است

Splitter Critters خلاقانه‌ترین بازی چند سال اخیر برش قطعه‌ها است. عنوانی که جایزه بهترین بازی سال تحریریه‌های اپ استور را نیز توانست به دست بیاورد. در این بازی باید با بریدن صفحه و تغییر مکان تکه‌های به دست آمده، به شخصیت‌های اصلی کمک کنید تا به سفینه فضایی خود رفته و به یک سیاره دیگر بروند. برای این کار هم کافیست تا با انگشت خود، صفحه را به چند تکه تقسیم کرده و با تغییر مکان این قسمت‌ها مسیری برای رفتن به سفینه بسازید.

Splitter Critters

Splitter Critters

سازنده: RAC7 Games قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 135.7 / 68.59 مگابایت زبان:

Cut It Brain Puzzles

  • بازی آفلاین است

Cut It Brain Puzzles نه به اندازه Splitter Critters خلاقانه است و نه در طراحی معماها به هوشمندی Cut the Rope عمل می‌کند، با این حال برای کسانی که به دنبال تجربه‌های جدید مشابه هستند بازی گزینه خوبی به‌شمار می‌رود. بازی بیش از 250 مرحله داشته و در هر کدام از آن‌ها چند جسم رنگی ساکن به همراه تعدادی ستاره وجود دارد. در این موقعیت باید به گونه اجسام رنگی را ببرید تا به حرکت درآمده و ستاره‌ها را بگیرند.

Cut It: Brain Puzzles

Cut It: Brain Puzzles

سازنده: Super Game قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 253.1 / 26.69 مگابایت زبان:

Severed

بازی بریدن

  • بازی آفلاین است

بیایید از فضای معمایی و شاد بازی‌های بالا فاصله بگیریم و کمی چاشنی خشونت به این سبک عناوین اضافه کنیم؛ در Severed با قطع اعضای بدن دشمنان باید به ساشا کمک کنید تا در ماجراجویی خطرناک خانواده‌اش را پیدا کند. بزرگترین نکته مثبت Severed به استفاده درست از ژست‌های حرکتی برمی‌گردد؛ برای حمله یا دفاع انگشت‌تان را روی هر قسمتی از صفحه که خواستید می‌کشید و بازی بلافاصله واکنش نشان می‌دهد.

Severed

Severed

سازنده: DrinkBox Studios قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 231.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    طبق معمول یک بازی خفن هست که برای اندروید منتشر نشده

    • A.R
      A.R | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      چرا واقعا???

مطالب پیشنهادی