ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای ایرانی
تکنولوژی

هکرهای ایرانی در سرعت نفوذ به سیستم ها چه رتبه ای در جهان دارند؟

وقتی بحث هک مطرح می شود سرعت یکی از مهمترین موارد است؛ حال چه از دید مهاجمان به این موضوع نگاه کنیم و چه از دید مدافعان. در گزارش جدیدی که درباره «زمان شکست» منتشر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

وقتی بحث هک مطرح می شود سرعت یکی از مهمترین موارد است؛ حال چه از دید مهاجمان به این موضوع نگاه کنیم و چه از دید مدافعان. در گزارش جدیدی که درباره «زمان شکست» منتشر شده نام ایران در کنار دیگر کشورهای مطرح در زمنیه سرعت عمل در هک به چشم می خورد.

در این گزارش که توسط شرکت امنیت سایبری CrowdStrike منتشر شده «زمان شکست» اشاره به زمانی دارد که مهاجمان برای عبور از سیستم ها در یک شبکه پس از دسترسی پیدا کردن به آن دارند. در این دوره زمانی، هکرها می توانند بدافزارها را در سیستم هدف پیاده سازی کرده و داده ها را سرقت کنند. این زمان برای سازمان هم اهمیت دارد چرا که باید بتوانند با سرعت هر چه بیشتر و پیش از آلوده شدن تمام سیستم ها، آلودگی ها را تشخیص داده و کامپیوترهای هک شده را از دیگر کامپیوترها ایزوله کنند.

CrowdStrike آمار خود را بر اساس بررسی های 30 هزار تلاش برای نفوذ دسته بندی کرده. در صدر لیست گروه هایی که گفته می شود مربوط به روسیه (با علامت خرس در جدول) باشند به چشم می خورند. در ادامه نام Chollima (اسب پرنده افسانه ای چینی) برای کشور کره شمالی و خرس پاندا برای کشور چین دیده می شود. در رتبه چهارم ایران با بچه گربه قرار گرفته و در نهایت به رتبه های بعدی مجرمان سایبری با نام عنکبوت اشاره شده است.

هکرهای ایرانی

هکرهای عمدتاً تحت حمایت دولت روسیه با متوسط زمانی در حدود 18 دقیقه رتبه اول را کست کرده اند. این در حالی است که در مقایسه با هکرهای کره شمالی که در رتبه دوم قرار گرفته اند به میزانی در حدود 8 برابر سریعتر هستند. هکرهای ایران اما با زمانی در حدود 5 ساعت در رتبه چهارم قرار دارند.

چین در سال 2015 و در زمان ریاست جمهوری اوباما، با ایالات متحده به توافقی برای آتش بس حمله های سایبری دست یافته بود اما رتبه دوم چینی ها در این لیست ظاهراً خبر از بی تفاوت بودن چینی ها به این توافق می دهد. هکرهای چینی در سال 2018 سیستم های مخابراتی ایالات متحده و کشورهایی در آسیا را مورد حمله قرار داده و متهم شده بودند که حقوق مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی را سرقت کرده اند.

CrowdStrike معتقد است در آینده به دنبال ادامه جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده، شاهد شدت گرفتن این گونه حملات از سوی هکرهای چینی خواهیم بود.

باید اشاره کرد که نیویورک تایمز اخیراً ادعا کرده بود به علت سیاست های خصمانه ترامپ، حملات هکرهای ایرانی، چینی و روسی علیه سازمان های دولتی آمریکا در ماه های اخیر بیشتر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    تو کپی برداری اکسپلویت های اینور اونور اول

    • reza duty
      reza duty | ۶ اسفند ۱۳۹۷

      دوست عزیز
      سرعت نفوذ این جا مد نظر بوده

مطالب پیشنهادی